Bouwverslag Super Sniper

Hoi Henry,

De accu's heb ik los van elkaar gesoldeerd en met dikke bedrading zo kort mogelijk weer aan elkaar gesoldeert,
Ik bestel mijn accu's bij www.janaccu.nl deze zijn heel goed te solderen met brede soldeer lippen.
of je bestel elke cel los en soldeer de draden, dit is ook een optie.

Ik heb nog wel een piloot voor de sniper liggen.. meerdere zelfs. moet ze alleen even in elkaar zetten en verven.

Model ziet er erg mooi uit! knap werk !

Hallo Jan,

Mooie Sniper ! :P

Alleen ... ik zag op jou foto een Jeti Rex 5 ontvanger in je Sniper!
Ik hoop dat die alleen voor testdoeleinden ingebouwd is en niet permanent.
M.a.w. ASAP eruit met dat ding!

Minimaal een ontvanger zoals Schulze erin en nog beter een PCM.
En natuurlijk voordat je je sniper de lucht in schiet een zeer uitgebreide reikwijdte test doen.

Met de 2W20 zul je 1100 gram niet vanuit stilstand omhoog krijgen, maar hij zal zeker goed vliegen.
Een Mega 16/25/2 wordt inderdaad door menigen op 6 cellen gevlogen, tis wel veel vermogen hoor.
Een Het-RC 2W25 zou in principe dezelfde motor moeten zijn, maar heb hem zelf nog niet gezien / getest.

Succes,
Emile 8)

Ok bedankt allen,

Ik heb nog een Multiplex RX-5 ontvanger liggen is deze wel geschikt of niet.
Of weten jullie nog een andere beter geschikte en betaalbare ontvanger.

Emile zei:
Alleen ... ik zag op jou foto een Jeti Rex 5 ontvanger in je Sniper!
Ik hoop dat die alleen voor testdoeleinden ingebouwd is en niet permanent.
M.a.w. ASAP eruit met dat ding!

Emile 8)

Waarom zou een Jeti REX 5 niet voldoen?
De MPD of de plus wel?

Frank.

Hallo Frank,

VEEEEL te slechte reikwijdte, dit in combinatie met het vermogen van Jan zijn Sniper is dit gedoemd te mislukken.
Bovendien ken ik al teveel mensen die tgv Jeti Rex 5 flink wat brokstukken met hun e-jets hebben gevlogen.

De kosten van een goede (PCM) ontvanger verdien je snel terug door in ieder geval niet tgv storing te crashen.
Bij een crash met 200 km/h is je sniper meestal niet meer reparabel en je lipo's zijn meestal ook niet meer bruikbaar.
Kassa ... :cry:

Mijn gevoel zegt dat de MPD ook niet geschikt is, ik heb er indoor zelfs al problemen mee.

Groetjes,
Emile 8)

Jan van Brenk zei:
Ik heb een ontvanger gezien die me opzich goed lijkt.
Is dit wat?
http://www.rcheliparts.nl/N_art_2322.html
@Jan, ik heb volgens mij de PCM uitvoering ervan in mijn JéPé F16 zitten, tot dusver geen storing mee gehad, maar of de FM uitvoering dan ook zo goed is ... geen ervaring mee.

ZamBeZi zei:
ik wil zo'n MzK-ontvangertje (Berg) gebruiken; voldoet dat?
De ontwerper van de Het-RC F16 heeft hem in zijn F16 getest, hij was razend enthousiast, totdat de ontvanger plotseling in HOLD mode ging en er niet meer uit kwam. Hij zal hem er in ieder geval niet meer in zetten. Hij is hierna weer terug naar Schulze gegaan, die af en toe een tik geeft, maar ook dit heeft hem weer een F16 gekost. Nu vliegt hij net als mij alleen nog met PCM ontvangers.

Werkt natuurlijk alleen indien je een PCM zender hebt. Als je geen PCM zender hebt, dan zou ik eerder de Schulze kiezen. Ik heb zelf jarenlang met MPX IPD gevlogen, maar toen de ampere's naar 45+ gingen, kreeg ik toch af en toe ongewenste storingstikken. Sindsdien ben ik compleet overgestapt op PCM.

PCM ontvangers hebben overigens ook 1 groot probleem, ze zijn verdorie zo GROOT! :mad:

Groetjes,
Emile

Euh Jan,

Designed for use in indoor, park-fly and slow-fly models,
HLG gliders and other mini and micro-models.
Also for electric-powered mini and micro-helicopters.
With short aerial.

Het is welliswaar een PCM, maar hij heeft niet de volle reikwijdte hij is dus NIET geschikt voor je Sniper.
Effe snel annuleren ...

Misschien eens een topic starten welke ontvangers gebruikt worden in E-Jets?

PS: Ik heb je even een email gestuurd.

Grtz,
Emile 8)

Emile, bedankt voor je zinvolle adviezen

Ik heb een Schulze Alpha 435 beschikbaar; die gebruik ik in m'n P51D & Huckebein (beiden schuimpjes van Alfa Model; de laatste is een EDF, maar vliegt nog niet). Ik mag aannemen dat jij een wat "zwaarder" type ontvanger van Schulze adviseert, of voldoet deze ook in een Sniper?
Ik vlieg trouwens met een FX-18, dus PCM behoort qua zender wel tot de mogelijkheden.

Nu je toch actief bent in dit draadje: ik ga de mijne vliegen t.z.t. met 2x Hyperion LiteStorm VX series 1800mah 20-30C Li-poly Packs vliegen; 3600 mah en 11,1 volt dus. Deze lipo's gebruik ik dan single in m'n Minimag, P51D, Huckebein en Swift.
Wat tip jij:
- HET 2W met de EDF van HET?
- MEGA 16/15/2 met Minifan?
- iets anders?
Doel is zo licht mogelijk; 'kist is al snel zat en mijn ervaring met EDF's is beperkt.

ESC wordt deze: https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=2166 (of de opvolger, want ik ben 'm nog niet aan het opbouwen; Sniper is de derde op de "productielijn" hierzo)
Ik wil dan de BEC (max 3 amp.) van de regelaar gebruiken

mijn ontvangers keuze
1st pcm futaba 100% betrouwbaar
2de keus berg nog nooit problemen mee gehad.

Back