bouwverslag Super Sportster 26cc zenoah

Ik ben de gelukkige eigenaar van een super sportster met span van 185cm en 20cc zenoah...vandaag 400km gereden maar dat maakt niet uit.

Maar nu, ik vlieg wel methanol en dus een nieuwe stap voor mij.
Echter heb ik een hamer en zaag en dan heb je het ook gehad.

Heel graag hoor ik julie advies, tips en handigheidjes aan.

Alvast bedankt.

Mathijs
sport1.jpg

sport2w.jpg
 
Laatst bewerkt:
motor

echt waar, hoe zie of weet je dat dan?

op de bon staat 20cc, is wel een hele oude bon.

Er zit ook een schakelaar aan, waar is die voor, als ik bij TC op de site kijken en zg20 opzoek zegt ie dat er een onstekingbox bij zit....echter niet bij die van mij. Alleen een switch.
 
Hoi mathijs,
De zg 20 heeft ook standaard een elektrinische ontsteking.
Met deze wat je nu hebt ,heb je meer vermogen en iets mer gewicht ,maar dat maakt niet veel uit.
Als er nog een serie numer op de motor staat ,zou je deze eens naar TC kunnen mailen en als het goed is krijg je van TC te horen of het een 23 of 26 is.

Of je zet hem op een bok en zet er een menz 18x8 op en laat hem draaien.
Als dan de prop ongeveer 7400 omw/min draaid is het een 26 cc.
EEn 23 cc zal 200 toeren lager zitten.

hiet een stukje uit TC:
Der TITAN ZG 26SC erreicht
mit einem 18x8"
Menz´S Propeller und dem
Serienauspuff 7400 U/min.
Das sind gut 200 U/min
mehr als der ZG 23SL mit
der kleineren 18x6" Luftschraube
dreht.
Mit Resonanzrohr sind es
an der 18x8" sogar 8500
U/min. Der Standschub
beträgt dabei satte 8,5 kp


gegroet ;)
 
gp

de originele doos is er niet, denk wel dat het een originele bouw is maar ik kan er ook naast zitten. Toestel is stevig maar ruig gebouwd.

Span is 1.85
Ik kan deze grote ook nergens vinden, boekje zit er wel bij staat op 90/120
Tekeningen zijn ook oud.

VRAAG1; ik zou graag het landingsonderstel NIET in de vleugel bouwen maar ervoor, zou dit kunnen......
 
Dat wordt effe meten is weten.

Die van mij is 155.
Deze vllog met circa 800-900 watt. 20 nicadcellen.
Deze is nog in aardige staat voor electro.
2 ppotjes er onder en vliegen maar.
Gratis hier aftehalen.

Han.
 
Laatst bewerkt:
servo's

Ik ga beginnen om de vleugel netjes af te maken, zit veel epoxy uitgesmeerd, deukjes, scheurtjes en niet alles past perfect

Schuren, vullen etc.

De vleugel wordt origineel gebouwd met 1 servo voor de twee rolroeren.
Ik wil er graag twee servo's inbouwen.

Wie heeft een tip hoe je het mooist en sterkst de servo's in kan bouwen.
Ook ivm het gewicht van de motor ga ik de servo's voor hoogte en richtingsroer achterin de staart plaatsen.

Ook hier de vraag wat is het beste om te doen.

Als de vleugel klaar is plaats ik even foto's.....

Oja kleurschema van de sportster word wit met rood.
Geen motorkap aanwezig, plaats de motor rechtop en uitlaat naar beneden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de bouw beschrijving eens door genomen.

Mijn tip zou zijn : bouw hem orginal volgens tekening en zet er een passende motor op (eventueel elektro) ;)

Voor de ZG-26 is dat model veel te zwak in de neus en ga je die ombouwen word hij veel te zwaar .

Mvg Johan
 
bouwen

dankjewel voor de tip en de belangstelling, zal er eerst eens aan beginnen.....als laatste maak ik de keuze voor de motor.

Wordt vervolgd
 
Back
Top