Na een eerder topic over het aftoppen van de schroefassen wil ik hier mijn bouwverslag maken van mijn offshore-supplier.
Ik ben niet van plan een getrouwe kopie te maken van een schip maar als voorbeeld neem ik de Augustea Quattro zoals hieronder afgebeeld op de foto.
Als zusterschepen heb ik tot nu toe gevonden de
Unterweser 35 en Unterweser 36
Med Tre
Off Bilbao, Off Valencia, Off Vigo, Off Barcelona
Maridive 86
Asso Quattro, Asso Sei, Asso Sette
Augustea Quattro
Capo Frasca
TS-41 Tough en TS-42 Rough
(Sommige namen doelen op hetzelfde schip)
Mocht iemand nog foto's, tekeningen of andere info over één van deze schepen hebben dan ben ik daarin zeker geïnteresseerd!
Ik heb deze romp van iemand kunnen kopen, de schroefassen, schroeftunnels en boegschroef waren al geplaatst. Ik wilde het schip eerst varend hebben voordat ik aan de dekken begin en dus na een aantal tochtjes in de badkuip was vandaag de eerste 'echte' proefvaart in een oude golfbak van het Waterloopkundig Laboratorium (gewoon een lange bak water van een meter of drie breed hier in de buurt bij een parkeerplaats) en later op 'echt' buitenwater in een kanaal.
De boot gedroeg zich prima en draaide (nog zonder roeren) om zijn as. Er moet alleen nog wat meer ballast in maar aangezien de boot nog lang niet compleet is laat ik het eerst zo.
Het begin is er!
Ik ben niet van plan een getrouwe kopie te maken van een schip maar als voorbeeld neem ik de Augustea Quattro zoals hieronder afgebeeld op de foto.

Als zusterschepen heb ik tot nu toe gevonden de
Unterweser 35 en Unterweser 36
Med Tre
Off Bilbao, Off Valencia, Off Vigo, Off Barcelona
Maridive 86
Asso Quattro, Asso Sei, Asso Sette
Augustea Quattro
Capo Frasca
TS-41 Tough en TS-42 Rough
(Sommige namen doelen op hetzelfde schip)
Mocht iemand nog foto's, tekeningen of andere info over één van deze schepen hebben dan ben ik daarin zeker geïnteresseerd!
Ik heb deze romp van iemand kunnen kopen, de schroefassen, schroeftunnels en boegschroef waren al geplaatst. Ik wilde het schip eerst varend hebben voordat ik aan de dekken begin en dus na een aantal tochtjes in de badkuip was vandaag de eerste 'echte' proefvaart in een oude golfbak van het Waterloopkundig Laboratorium (gewoon een lange bak water van een meter of drie breed hier in de buurt bij een parkeerplaats) en later op 'echt' buitenwater in een kanaal.
De boot gedroeg zich prima en draaide (nog zonder roeren) om zijn as. Er moet alleen nog wat meer ballast in maar aangezien de boot nog lang niet compleet is laat ik het eerst zo.
Het begin is er!
Laatst bewerkt: