Bouwverslag T-33

Dat hoeft echt niet. Ik heb er 1 gehad die na een paar weken nog nauwelijk druk had verloren. Werkte perfect. Wellicht demonteren en schoonmaken en een drupje olie.

Vanvond of morgen avond maar is kijken waar dat in zit, ik verwacht een van de luchtschakelaartjes.

Grt Leon

Zal ik is een poging doen om eigen cilinders te maken,ik weet zeker dat die van mij niet lekken,dan zorg jij voor de O ringen:D
grt
Dick

btw hij vloog leuk die t33 (alleen jammer dat mijn vinger in de weg zat bij de start )

Deze dus.
full

En deze in de handen van Mischa en Leon.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Die T33 van jou maakte meer herrie dan die van mij :lol:

Als Leon nu even een beetje door bouwt kunnen we dit jaar nog in formatie afsluiten.

@Leon, als ik wat voor je kan doen/betekenen laat het me weten.

Heee Mischa,

dat ging toch weer sneller danb verwacht he ;-)
Gefeliciteerd ermee, geniet van deze kist maar dat zal vast wel goed komen.

Hoe is het trouwens bevallen? vliegen met je eigen jet?

Spreek jullie dinsdag :yes:

Grt,
Berto.

Heee Mischa,

dat ging toch weer sneller danb verwacht he ;-)
Gefeliciteerd ermee, geniet van deze kist maar dat zal vast wel goed komen.

Hoe is het trouwens bevallen? vliegen met je eigen jet?

Spreek jullie dinsdag :yes:

Grt,
Berto.

Gevoel is zoals je ongetwijfeld weet niet te beschrijven,had niet verwacht dat dit nog veeeeel strakker en fijner vliegt dan alles wat ik hiervoor heb gevlogen.
Ondanks de zenuwtjes na alle bouw uurtjes en 3x checken
Is echt top!!

Hallo allemaal!

Deze week niet veel gepost kwa foto's maar er gebeurt nog van alles. Van de week ook druk met wat andere dingen maar vanaf volgende week weer vol aan de bak met de T-33. Heb het brandstof systeem is onderhanden genomen en alle leidingen gelegd die nodig waren. De tanks parralel aangesloten is kijken hoe dat werkt als dat niet werkt gaan ze in serie. En ook de UAT (Ultimate Air Tank ;)) een definitieve plaats gegeven, en tot slot de twee luchttanks in de neus geplaatst.

Volgende week is de planning om de romp helemaal klaar te krijgen, vleugels aan de romp en het zwaartepunt is gaan bekijken.

Bis nächste Woche!!
:bye:

De tanks parralel aangesloten is kijken hoe dat werkt als dat niet werkt gaan ze in serie.
Hiero werkt dat prima, ga het ook zo weer doen in de L-39.

Maar dit jaar een maiden ;-)

Ik heb ook een tijd gevlogen met parrallele tanks en dat werkte aardig maar niet perfect. 1 was iets meer leeg dan de andere, al was het niet veel. Tanken ging bij 1 ook altijd iets sneller. Klunks edg allemaal vervangen en alles nagekeken maar hij bleef ongelijk.

Gewoon vullen en als dat mooi gelijk op gaat werkt het prima :)

Ik zal niet zeggen dat het verschil 0 was maar wel werkbaar, ondanks ook alle leidingen van gelijke lengte etc. is er tijdens vullen en leeghalen een zeer klein verschil tussen beide tanks.

Maar het werkt verder prima zo.

Toch is serie ook geen probleem. Ik zie het soms zelfs met tanks die een eindje uitelkaar zitten. Als de tanks naast elkaar zitten is het helemaal geen probleem met het gewicht. De weerstand is bij serie wel groter dan parrallel.

@Tadango
Daarom ik ga het eerst proberen met parallel proberen als dat echt niet werk zet ik ze in serie, uitproberen dus :D.

Vandaag weer lekker gewerkt aan de T-33.
Ook van de week nog even langs Dickie geweest heeft de neuspoot even getuned, gekke chineze maken hem gewoon 5mm te lang:-|. Maar na wat frezen, zagen, slijpen, timmeren (en ikke lekker toe kijken:lol:) doet hij het nou helemaal perfect!

De tanks dus parallel aangesloten en de slangen uitgemeten zodat ze aan beide tanks gelijk zijn.
Foto-FC3AR874.jpg

Ook een gedeelte slang voor de UAT tank:
Foto-KWES8PHA.jpg

De brandstofpompje & brandstofklepjes defenitief vast gezet:
Foto-TCUIPNFC.jpg

Ook nog een paneeltje gemaakt voor het vullen van de brandstof en luchttankjes. Komen nog twee vul nippels voor de luchttanks bij en een vul nippel voor de brandstof. (wat een slangen :p)
Foto-X8CJAZRZ.jpg

En ook gelijk de twee grote luchttanks voor het landings gestel een plek gegeven in de neus:
Foto-EEIZLSK4.jpg

Zo dat was hem nog niet helemaal voor vandaag vanavond weer lekker verder bouwen :banana:!
:bye:

Laatst bewerkt:
Goed bezig Leon.

Maar eh, wat is de span van je stabilo nou?
En je totale romplengte? ;-)

Knutsel ze.

Grt,
Berto.

Back