Bouwverslag T-33

He die Ger de ECU met een nieuwe pomp is onderweg hoop hem deze week nog binnen te hebben.
Dan is het spul weer helemaal op to date.
De oude wil ik wel opsturen naar projet is kijken wat de bevindingen zijn.
gr
Dick

Heel goed Dick, de pomp die erbij zat gebruik ik alleen voor de smoke maar niet voor de turbine, de goede Hausl pomp eraan en je motor reageert veel beter en betrouwbaarder.
Reparatie ECU is ongeveer 60 a 70 euri's wanneer je hem direct naar PROjet opstuurt, en waarschijnlijk krijg je daarvoor gewoon een nieuwe toegestuurt, is mij ook een keer te deel gevallen terwijl ik wist dat er maar 1 FETT uitgefikt was.
Duurde bij mij ongeveer 2 weken, opsturen en weer in huis.
ECU van mij heeft geen haast, je kan in ieder geval vliegen.

Ger.

En na taxiën komt.....................................................................

(nog ff je avatar aanpassen ;-) ).

Leon de spullen zijn binnen!!!

Deze Behotec 180 turbine was overgenomen van een Duitse modelbouw vriend naam noem ik (nog) niet.:bad-words:
Turbine was voorzien van een defecte E.C.U en een mooie smokerpomp als brandstof pomp.
Alles opnieuw besteld bij Jet-zubehoer, met vlotte levering.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Pomp.

Dick de pomp wel eerst inlopen hoor, gewoon in een bekertje met demi water laten hangen en dan met +\- 2 volt erop een half uurtje laten inlopen, de pomp koolborsteltjes zijn dan heel mooi ingesleten en de pomp loopt als een zonnetje.

Die ECU stel ik wel voor je in als e e a onduidelijk is.

Groet Ger.

Pomp.

Dick de pomp wel eerst inlopen hoor, gewoon in een bekertje met demi water laten hangen en dan met +\- 2 volt erop een half uurtje laten inlopen, de pomp koolborsteltjes zijn dan heel mooi ingesleten en de pomp loopt als een zonnetje.

Die ECU stel ik wel voor je in als e e a onduidelijk is.

Groet Ger.

Hoi Ger
Wat is demiwater ?

Hee Leon,

Goed man, alvast een goede maiden gewenst.
Zie je zaterdag en/of zondag.

Grt,
Berto.

De T33 is weer bij mij om een aantal veranderingen door te voeren en
reperatie van de romp, door het losvliegen van de cockpit kap op de Pampa.
Aan de voorkant word een inspectie luik gemaakt, makkelijker om sneller bij
de bediening te komen zoals lucht en brandstof bij vullen.
Verder moet de kist lichter worden,door verplaatsen van de turbine.

full

Reparatie is gelukt allen de kleur wit klopt niet moet ik laten maken.

full

Dit stuk neus moet er af hier achter komen lucht en brandstof
aansluitingen en de bedienings schakelaars,meters enz.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hee Dick,

zo blijf je lekker bezig :-)
Dat luikje voorin is een hele goede, zie je vaker, en lekker nuttig gewicht helemaal voorin.

Succes met de verbouw.

Grt,
Berto.

Zie ik hier weer tape :lol:

200mm naar voren is echt een eind. zit er zo veel gewicht in de neus of compenseert die langere pijp het verschil?

Succes met de modificaties, maak hem maar snel vliegklaar want het is nog maar 2 weken tot .....

Back