Bouwverslag T-33

Zie ik hier weer tape :lol:

200mm naar voren is echt een eind. zit er zo veel gewicht in de neus of compenseert die langere pijp het verschil?

Succes met de modificaties, maak hem maar snel vliegklaar want het is nog maar 2 weken tot .....

Klopt de T33 heeft een zwaartepunt probleem er zijn vliegers die nog verder naar voren gaan, de meeste moeten meer als een kilo aan lood toevoegen kijk op RC forums, en lood is een materiaal waar ik een pest hekel aan heb in een vliegtuig, komt goed ik moet alleen alles herzien wegen en opnieuw monteren.
De motor met pijp zit achter het zwaarte punt, dat moet je gewoon aan de voorkant compenseren, wat niet lukt zonder lood.
De turbine met pijp komt al gauw op 2 kg dus ga er maar aanstaan.
Trouwens het werk van Leon ziet er goed uit.:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
full


Dit spul komt voor in de neus samen met de turbine accu en 2x stroomvoorziening
powerbox, totaal 722 gr.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
full


Vandaag heel wat demontage werk gedaan,ik heb ook een probleem met
de hoofdtanks ontdekt ze passen niet goed tussen de schotten in de romp
Kom een paar millimeter te kort, kunnen we gelijk aanpassen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
full


Het begin is er.
Volgende is bovenste kap pasmaken,plamuren en spuiten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Begonnen met de Cockpit eerst maar met de schietstoel deze maat voering klopt niets van, links de nieuwe rechts de stoel die er bij zat 2 maal, ik heb het idee dat ze hiervoor een algemeen toepasbaar interieur hebben toegepast
de linker stoel komt in de buurt van een juiste maatvoering na lang zoeken op internet de juiste stoel gevonden van de T33.
full


De verdere afwerking volgt nog.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een klein beetje verder gekomen pop gewijzigd en pas gemaakt hij kan ook zijn hoofd draaien,doormiddel van een servo ik moest toch zijn body vervangen.

full


Film is te volgen op onderstaand draadje moet mij toch is verdiepen in you tube.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
full


Weer wat verder gekomen met de schietstoelen nog wat lichtelijk schuren en morgen lak halen dan wat bedrading en slangen aan brengen met cilinders,
Alvast begonnen met het cockpit interieur dit moest behoorlijk veranderd worden, i.v.m. de maatvoering,het meeste bezig met googelen foto,s enz. op zoeken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weer iets verder gevorderd,de linten zijn voor de riemen.
Morgen kunnen de zijpanelen er in.

full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hulpcilinders gemaakt van 2mm stekkers wat balsa en servo snoer deze cilinders zitten achter de kopsteun.

full


gemonteerd in de stoel de laatste afwerking komt in zicht.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weer een klein stukje verder gekomen. naast de kist ligt de nieuwe cockpitkap.
En dan nog de fijn afwerking.:eek:
Cockpit kap in orde maken
Riemen verder afwerken
Openenen cockpit, een systeem welke d.m.v een cilinder langzaam open gaat.
Hier en daar bijtippen.(verf)

full



full



full



full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat aan detail studie gedaan onder andere van een rooster,hier wat foto,s van het model en wat het moet gaan worden.
Je kunt goed zien dat men niet zuinig is geweest met de lak.:schrik:

full


dan foto,s van het orgineel.

full


nog een foto dichter bij, dus weer een hoop werk er bij.

full


het rooster is 28,5 cm lang als je dan kijkt naar de schroeven dan zijn ze niet in verhouding tot het model, moet zo wie zo kleiner: moet ik mezelf nog is goed in verdiepen.
Ik ben nu bezig met het maken van de gespen voor de riemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de laatste bewerking gedaan ga nu verder met de cockpit kap.
de riemen zitten op zijn plek.

full


full


helm ook werkend gemaakt, kan open en dicht.

full



full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top