[Bouwverslag] Tamiya F104 Pro Toro Rosso (fantasy) & Ferrari F60

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Madhouse, 15 aug 2014.

  1. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Na de bouw van mijn TT-02 Ferrari 458 Challenge begon het weer te kriebelen. Aangezien ik een behoorlijke F1 fan ben was de keuze logisch voor een F1 chassis. In eerste instantie wilde ik al voor F1 gaan maar durfde die stap niet te maken en heb toen gekozen voor een TT-02.

    In eerste instantie wilde ik voor een F104 Pro Black Edition gaan maar helaas bleken die overal uitverkocht. Een F104 Pro v.II vond ik te duur en daarom uiteindelijk gekozen voor een F104 Pro. Ik heb daarbij een extra Ferrari F60 body kit besteld, een Carson ontvanger en een Savox Low-Profile High Speed SC-1251MG servo. Ik wil van de standaard bijgeleverde body een soort Scuderia Toro Rosso body van maken en heb daar de kleur PS5 van Tamiya en decal set voor besteld. De Ferrari F60 ga ik origineel maken zoals hij word geleverd in de kleur PS60. Er komt voorlopig een Tamiya Lightly Tuned motor in en een HW QUICRUN 1625 Brushed ES. Ik zal hier nog wel een keer een 17.5T of 21.5T motor met bijbehorende regelaar bij HobbyKing voor gaan bestellen, de programming card heb ik voor deze set al liggen.

    Ik heb nog geen extra onderdelen besteld, ik wil eerst gaan bouwen en dan kijken welke aluminium onderdelen er geüpgraded gaan worden. Tevens wil ik nog wat extra (rubberen en sponge) banden aanschaffen.

    In dit topic zal ik de bouw ed. bij gaan houden en mochten jullie nog vragen, tips en/of adviezen hebben dan hoor ik ze natuurlijk graag.

    1. De F104 Pro
    [​IMG]

    2. De Ferrari F60 body kit
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2014
  2. Pascal

    Pascal

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    626
    Locatie:
    Doetinchem
    deze ga ik volgen.... :)
     
  3. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Mooi zo!

    Ik denk dat ik eind van de maand alles ga bestellen maar dan duurt het nog even voordat het binnen is uit China. In Nederland zijn deze spullen gewoon niet te koop voor deze prijzen!
     
  4. Berster

    Berster

    Lid geworden:
    4 sep 2013
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Apeldoorn
    ...

    Ik zit hier ook aan te denken en ga zelf eind van de maand op vakantie naar oa Singapore en HongKong en wil dan ook een F104 special edition of TRF101 meenemen. Dus ga je topic ook volgen en er zelf straks misschien ook wel 1 aanmaken.

    Ben benieuwd!

    succes!
     
  5. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Wat een luxe, bij mij zal hij echt met de post moeten komen.
     
  6. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Qua Servo's lees ik veel goed over SAVOX, hoe zijn die ervaringen hier?

    Ik heb deze op het oog:
    SAVOX Digital Servo for 1:8 / 1:10 RC Touring Car/Boat #SC-1257TG , ,(SC-1257TG) by SAVOX Digital Servo

    Specificaties:
    Gear: Titanium and Aluminum
    Case: Aluminum
    Speed@6v: 0.07sec/60deg
    Speed@4.8v: 0.09sec/60deg
    Torque@6v: 10kg/cm
    Torque@4.8v: 8kg/cm
    Running Current(no load): 120mA
    Stall Current (at locked: 5000mA
    Horn gear spline:ψ6*ψ5.2*25T
    Connector wire length:250 ±5 mm
    Weight:52.2
     
  7. Gerd

    Gerd

    Lid geworden:
    13 nov 2008
    Berichten:
    13
    Zelf zou ik een low profile nemen.
    Bv de SAVOX Low Profile SC-1251MG of de 1252 van savox

    En neem de tamiya f104 Pro 2

    Een veel betere auto dan de gewone pro
     
  8. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik kan een 2e hands Tamiya F104 Pro II overnemen van iemand en ik ga morgen kijken. Als het wat is (op de foto's zag hij er nagenoeg nieuw uit) dan koop ik hem. Hoef ik alleen nog maar een Ferrari F60 bodykit te bestellen :D
     
  9. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    1. Dit mooie brushles setje is ook binnen voor in de F104
    [​IMG]
     
  10. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik haak ook aan bij dit Topic:p
     
  11. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Mooi al die F1 liefhebbers hier ;-)
     
  12. Pascal

    Pascal

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    626
    Locatie:
    Doetinchem
    Wat is de reden om juist dit F1 Chassis te nemen? Er is zoveel diversiteit in F1, denk alleen maar eens aan het model van 3Racing
     
  13. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik ben toch wel een Tamiya fan en het merk is ook vertrouwd voor me. De F104 Pro v.II staat overal goed aangeschreven en daarom eventueel die keuze. Daarnaast is de Ferrari F60 bodykit echt geweldig.

    Ik ga vanmiddag kijken naar een F104 Pro v.II en zoals ik al zei ziet hij er op de foto's goed uit, als dat in het echt ook zo is dan denk ik wel dat dat hem gaat worden.
     
  14. Pascal

    Pascal

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    626
    Locatie:
    Doetinchem
    Ben ontzettend benieuwd naar de wegligging en het plakwerk in de bochten
     
  15. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Mocht het wat worden ga ik hem eerst helemaal schoonmaken ed. en bestel ik een Ferrari F60 bodykit en rubberen wielen. Maar na het schoonmaken zou ik al kunnen gaan rijden hoor, de rest van de spullen heb ik allemaal liggen.
     
  16. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Update, ik heb de F104 Pro v.II niet genomen omdat er een aantal onderdelen misten en ik weer van alles moet bestellen om hem compleet te maken. Ik heb ook besloten om voor nieuw te gaan en daarom wil ik dus toch voor de F104 Pro gaan omdat een nieuwe Pro v.II gewoon te duur is.
     
  17. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Nu hebben ze bij RcMart alleen nog de gewone F104 Pro en niet meer de Black Edition. Weet iemand de verschillen tussen de beiden kits?
     
  18. Pascal

    Pascal

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    626
    Locatie:
    Doetinchem
    en waarom niet heel ietsiepietsie door sparen... Want uit je berichtgeving lees ik uit dat je liever de II wil..... Toch?
     
  19. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Nee hoor, ik wil niet perse de II, ik wil een F1 Ferrari F60 :D

    Met iets minder neem ik ook genoegen en blijft het mooi binnen het budget.
     
  20. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Weer een baal momentje. Ik heb de connector voor de accu aan de ESC gesoldeerd, aangesloten en alles werkt netjes. Alleen op advies van iemand de verkeerde 'programming card' besteld bij HobbyKing en nu kan ik de set niet afstellen. Via HobbyKing wel op de juiste 'programming card' gewezen maar die is natuurlijk net weer eens niet op voorraad.

    2x pech vandaag, geen F104 Pro Black meer op voorraad en geen ESC Programming Card meer op voorraad :(
     

Deel Deze Pagina