bouwverslag tamiya m-05 Honda s800

hierbij een bouwverslag van een m-05 met een honda s800 oldtimer body die ik onlangs gekocht heb.
ik weet dat er meerderen zijn die het hebben geplaats maar alsnog wilde ik het doen.

schijnt enorm fijn te rijden.
ook het bouwen is erg leuk heb ik mij laten vertellen.

zullen zien.
vanavond zal ik er aan beginnen en zal dan ook gelijk foto's uploaden.

ik kan niet wachten...........:thumbsup:

hebben jullie nog tips en truuks bij het eerste bouw?
 
zo na een dagje sleutelen de foto's online zetten.

het wordt in eerste instantie een standaart M05 met als extra lagers en allu motor steun.
scheelt een hoop als ik dit achteraf moet doen moet de hele auto weer uitelkaar.

hoop dat ik het duidelijk kan uitleggen aangezien ik niet alle benamingen weet.

hier het bouwpakket in delen.

Foto-4CIFMI8M-D.jpg



het chassis in parts.

Foto-MXCOKCY4-D.jpg



eerste tekening in bouwtekening.

Foto-VVEV8H4B-D.jpg


hier de eerste delen losgemaakt en met een stanley mes de scherpe stukjes uit de mal weg gesneden.

Foto-ROQOCCI3-D.jpg



en natuurlijk heb je hier de schroefjes voor nodig A-Parts ;)

Foto-Q3IOK6IJ-D.jpg



en na wat schoeven krijg je dit.

Foto-PTRPZRCV-D.jpg



Foto-N6OJYIDP-D.jpg



Foto-FLAMJ8DH-D.jpg



Foto-G4GX7HNG-D.jpg



de allu motorsteun natuurlijk,

Foto-H7O8UIIG-D.jpg



zo gemonteerd.

Foto-N8CM3MIU-D.jpg



Foto-D76JTLHX-D.jpg



hier de 2 chassis helften klaar om samen te smelten.


Foto-QQYJ3BXJ-D.jpg




op naar de achterdiff. dit volgt voor zich als je de tekening goed volgt.
hier adviseren de meeste het dikke grijze vet te gebruiken die je er bij krijgt.

alleen wat mij opvalt is dat ik dat niet heb.
ik heb er een doorzichtige tube vet bij gekregen in de bouwdoos.

deze heb ik niet leeg gespoten maar gewoon een likje.

Foto-AYYH6JSC-D.jpg



Foto-FXNQNKRL-D.jpg



of het zo goed is weet ik niet maar we zullen zien in de praktijk.

Foto-HAVY7S4Z-D.jpg



en dan dichtschroeven als alle delen bij elkaar zijn.


Foto-TGKAEASJ-D.jpg



dan maar verder naar de voordraagarmen.
let op als je deze monteert. je kan het geheel heel makkelijk verkeerd monteren.

Foto-7VJZWZI3-D.jpg



Foto-VHAEQDGK-D.jpg




dan pakken we de lagersetje erbij want,
die hebben we zo dadelijk nodig.

Foto-QGJWF3L7-D.jpg




hier de tandwielen gemonteerd met de lagers in de chassis helften.
let op als je de lagers monteerd dat je ze goed door drukt. lijkt gemonteerd te zijn maar je moet ze goed door drukken.

in het handleiding adviseren ze de tandwielen in te smeren met het ver tube die je er bij krijgt.
ik heb ze droog gelaten. reden??? hoe meer vet hoe meer de vuil zich er aan kan plakken vind ik.

Foto-JXEE8VTI-D.jpg



Foto-XGBODSYJ-D.jpg




na deze stap begint het ergens op te lijken.
het moment dat de chassis helften aan elkaar gesmolten kunnen worden.
in het handleiding adviseren ze de chassis helften op de plek dat ze in elkaar schuiven in te vetten.
dit vind ik niet nodig want weer geldt het hoe meer vet hoe meer vuil er vast blijft plakken.

gewoon goed door drukken en ze vallen zo in elkaar.

Foto-C4NKDLVS-D.jpg




tadaaaaaaaa een basis M05 chassis


Foto-Q7BC7MK7-D.jpg




Foto-FM67HWZK-D.jpg




de 2 outdrives gemonteerd, ook hier heb ik geen vet gebruikt.


Foto-FIOFAXH6-D.jpg




Foto-UNJMHJQ7-D.jpg




voorhubjes en draagarmen gemonteerd.


Foto-4S3LP4ZM-D.jpg




en dan de volgende stap naar de stuurarmpjes.
gelijk maar gelagerd.
of dat veel nut heeft weet ik nog niet.
wordt waarschijnlijk wel binnenkort de allu versie.

Foto-QAPC6DLR-D.jpg




Foto-BCVL6S8V-D.jpg




en dan gemonteerd op de chassis en verbonden met de knuckle arms.


Foto-XCGJLKP6-D.jpg




Foto-VR4CO6NR-D.jpg




als motor heb ik de carson cup machine gekocht wegens clubrijden.
hier komt als regelaar bij de 104BK van tamiya.



Foto-IQXGDTDR-D.jpg




ook de schokbrekers als standaart gemonteerd.
hier komen later de oliegevulde versie's in. ik vindt de standaart dempers echt slecht moet ik eerlijk zeggen.


Foto-HCD4W8IU-D.jpg




Foto-ZGAOYQLX-D.jpg




even een overzicht hoe ver we zijn.


Foto-OS8DVIT8-D.jpg


Foto-RPAI38J4-D.jpg


Foto-OMGGTXY3-D.jpg




dan verder met de achterkant.
hier kan je kiezen hoe lang je het chassis wil hebben.
ik heb gekozen voor de S versie aangezien ik een boy heb gekregen die er op past.

je kan deze achteraf heel gemakkelijk wijzigen de achterbrug een schroefgat verder vast te zetten.


Foto-OWHBIILC-D.jpg




Foto-YP7N4TWE-D.jpg




Foto-YIUHLCCP-D.jpg




de achterdraagarmen in elkaar gezet.


Foto-37K6STW6-D.jpg




Foto-XBAYTX3H-D.jpg




en gemonteerd op de chassis.


Foto-ZCPWA7D7-D.jpg




Foto-PDNMY6EK-D.jpg




gelijk ook de achterschrokbrekers gemonteerd (phoeffffff vind de kwaliteit echt bagger)
en dan ziet het geheel er zo uit.


Foto-ZVQLCDGP-D.jpg




even een overzicht hoe ver we zijn,
begint al ergens op te lijken moet ik eerlijk zeggen


Foto-GC7OTMJY-D.jpg




Foto-6EW87NYJ-D.jpg




Foto-JZTCZ7JO-D.jpg




accu houder gemonteerd.


Foto-YYTWBSGJ-D.jpg




Foto-ZTPPIBPJ-D.jpg




en dan niet te vergeten de body posten.


Foto-S7HAHHWX-D.jpg




zooooooooo morgen het totaal plaatje met gespoten body,

is super goed gelukt moet ik eerlijk zeggen.


tot morgen!!!!
 
Laatst bewerkt:
Als de tandwielkast afgesloten is: wel degelijk vet op doen hoor. En in de diff vooral.
Ik overdrijf daar eerder mee dan te weinig.
 
Back
Top