Bouwverslag Tamiya PT-15 1:72

Discussie in 'Marineschepen' gestart door Roland, 19 jan 2008.

  1. Roland

    Roland

    Lid geworden:
    1 dec 2004
    Berichten:
    260
    Locatie:
    Soest
    Misschien wel, maar ik wil niet weer "Proberen" , Ik heb nu ook een 2 componenten lijm gebruikt die volgens de beschrijving ook zou moeten "werken" .

    Gr Roland.
     
  2. Botter

    Botter Guest

    ik zei goede.. om dat ik bij quartel toen 2 componenten lijm mee had genomen die gewoon helemaal niet hechte op het plastic.. stond z-poxy ofzo op het doosje..en had wel moeten hechten volgens de verpakking.. Met dezelfde gang als ik het gekocht heb ik het in de motbak geflikkerd.. maar goed.. Er komt vast wel een oplossing..:D
     
  3. Roland

    Roland

    Lid geworden:
    1 dec 2004
    Berichten:
    260
    Locatie:
    Soest
    Daar ga ik ook vanuit ;-) .

    2 foto´s van de opbouw toegevoegd.(Zie bericht #1)

    Gr Roland.
     
  4. Danny Bimmel

    Danny Bimmel

    Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Berichten:
    1.481
    Locatie:
    IJsselstein
    Hoi Roland,

    Ik weet niet welke twee componentenlijm je gebruikt heb, maar heb je de te lijmen onderdelen ook een beetje opgeruwd?

    Ik gebruik altijd Kombi Power van Bison en als ik dat zo op een gladde ondergrond (zoals bijvoorbeeld kunststof) smeer komt het vrij makkelijk los, maar even met een schuurpapiertje over de onderdeeltjes doet wonderen! :D

    Groetjes, Danny.
     
  5. Roland

    Roland

    Lid geworden:
    1 dec 2004
    Berichten:
    260
    Locatie:
    Soest

    Het is wel allemaal op geruwd, maar ik zie net dat ik ook Kombi van Bison gebruikt heb, maar wel de Kombi Metaal!!!! :oops: :oops:

    Maar na iets verder kijken dan m´n neus lang is ben ik er ook achter dat Stabilit express OOK geschikt is :yes: .
    Net de bestelling (met nog een paar andere lijmen die ik voor andere dingen wil proberen) de deur uitgedaan.
    De eerst komende dagen heb ik tog geen tijd om te bouwen, (5 Dagen Eemscentrale), en hoop ik dat bij m´n thuiskomst hopenlijk een pakketje voor me klaar ligt :)

    Dan ga ik lekker op nieuw beginnen. (Ik wilde tog nog een paar dingen veranderen :roll: )

    Gr Roland.
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2008
  6. Martijn'95

    Martijn'95

    Lid geworden:
    20 feb 2008
    Berichten:
    405
    Locatie:
    Hoofddorp
    Is ze al af?
     
  7. Roland

    Roland

    Lid geworden:
    1 dec 2004
    Berichten:
    260
    Locatie:
    Soest
    In verband met m´n werk nog geen tijd gehad om verder te gaan (En er ligt ook nog een Happy Hunter te Wachten) ,Met een beetje geluk kan ik eind van het jaar weer verder bouwen.

    Gr Roland.
     
  8. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Hier staat ook een Tamiya PT15 op de plank, in afwachting van de bouw.
    Jeugdsentiment...:D
     
  9. Roland

    Roland

    Lid geworden:
    1 dec 2004
    Berichten:
    260
    Locatie:
    Soest

    RC???

    Gr Roland.
     
  10. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Uiteraard gaat ze RC worden... de vorige was statisch, maar dit moet gaan varen!
     
  11. Roland

    Roland

    Lid geworden:
    1 dec 2004
    Berichten:
    260
    Locatie:
    Soest
    Weet je al wat voor motoren (1,2 of 3??), regelaars (Tip!! De Thor 4 is perfect) enz??

    Ik heb er aan zitten denken om er 3 motoren in te bouwen (Heeft de echte ook,2 Diesels en een turbine) maar daar is tie (voor mij) te klein voor.

    Gr Roland.
     
  12. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    2 x Robbe Super 280
    25mm schroeven op 2mm schoefassen
    Regelaar: weet ik nog niet.
    3e schroef/motorcombinatie kost me teveel ruimte en het rendement van een derde motor lijkt me twijfelachtig.
     

Deel Deze Pagina