Bouwverslag - Tigermoth-je uit 3mm depron ~ filmpje

Ik heb de 80cm uitvoering altijd met 3mm gemaakt, nergens heb ik 6mm gebruikt. De tank doet al helemaal niet veel aan stevigheid, belangrijker zijn de draden die je tussen de vleugels gaat spannen.

ik ben begonnen met bouwen maar nu vraag ik me af of je op de stippelijn moet knippen en dan naast elkaar plakken of gewoon op het gevoel doen? en moet de tank in 6mm depron gedaan worden of mag dit ook in 3mm want anders moet ik een 6mm depron plaat kopen voor dit kleine stukje :s. en met wat snijden jullie de vormen uit de depron?

mvg,
thomas

Hallo Thomas,

Mijn hele vlieg ervaring is opgebouwd met deze tigermoth. Alles zelf geleerd door vallen (crashen) en opstaan (plakken). Het is een super ding om te leren en na plakken vliegt hij gewoon weer verder, zelfs als de vleugels volledig zijn afgescheurd, of de romp door midden! Ben begonnen met een 80 cm versie en die vliegt nog steeds. Snijden doe ik met een scalpel, maar ieder scherp hobby mesje is goed. tegenwoordig knip ik de depron stukken ruw uit, plak ik ze op het depron met een spuitbus en snij langs de lijntjes af. Het papier kan je er dan zo aftrekken en je hebt geen last van de lijm.

Veel bouw plezier

Eefjan

Domme vragen zijn er niet maar hij bedoeld: knip de tekening grof uit, spuit lijm uit de spuitbus op het depron, plak de tekeningen erop en uitsnijden maar.

setup 90 cm

Beste,
Heeft er hier iemand al de 90 cm versie gemaakt? Zoja, welke setup heb je gebruikt? zonee, weet iemand misschien welke setu ik hier best voor gebruik ? Liefst niet te duur .

Alvast bedankt,
Thomas

aah en welke setup is dat? (heb nog niet de tijd gehad om de 200 pagina's te lezen :p) en de 80 is niet op a4 afdrukbaar :( en omdat ik alleen a4 kan printen is het 90 cm geworden.

groeten

B.v.deze.;)
Rooie acrylverf van de Action :lol:

Setup:

full

Ontvanger: GWS Pico 4ch - 5 gram
Regelaar: de 'bekende' 10A brushless - 10 gram
Servos: 2* xpower á 6 gram/stuk
motor: de bekende 2406-12 - 1150 kV - 33 gram
prop: 8043 denk ik

Dirk

Laatst bewerkt door een moderator:
beste,

heb nu mijn setup samengesteld: (gebaseerd op deze van dirk57)

propeller: HobbyKing R/C Hobby Store : 5030 Propellers (Black) - 3xCW and 3xCCW - 6pcs per bag

motor: HobbyKing R/C Hobby Store : 2725 Brushless Outrunner Motor 1600kv

servo's: HobbyKing R/C Hobby Store : HXT500 5g / .8kg / .10sec Micro Servo

regelaar: HobbyKing R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 10amp 9gram Speed Controller

ontvanger: HobbyKing R/C Hobby Store : GWS Products>Receiver
(ik weet niet welke ontvanger van de 'GWS R4 PII' serie hiervan de beste is )

zender: hier weet ik niet echt iets over, ik heb wel deze al gezien: HobbyKing R/C Hobby Store : Hobby King 2.4Ghz 4Ch Tx & Rx V2 (Mode 2)
maar dit is een 6ch kan dit kwaad?

batterij: deze weet ik nog niet , weten jullie misschien een geschikt type?

groeten,
Thomas

Laatst bewerkt:
72 MHz band mag niet in Nederland.
Die frequenties zijn al vergeven voor andere doeleinden.
Als je daar toch mee gaat vliegen draai jij op voor de gevolgen zodra het misgaat.

Gewoon dit ontvangertje en dan deze of deze module voor in je zender en je kunt vliegen wat je maar wilt.

Nee hoor dat ligt niet aan jou, dat ligt aan het vliegtuig dat ze er niet op zitten. Voor dit model met een V-stelling in de vleugel kun je prima alleen met je staartje sturen.

Back