Bouwverslag - Tigermoth-je uit 3mm depron ~ filmpje

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door dirk57, 22 aug 2006.

  1. burnett

    burnett Guest

    Dit draadje is zo te zien nog lang niet dood... mijn eerste motje overigens ook nog niet, nu 4 jaar oud en tientalle keren gecrasht (vaak doordat ik er anderen mee laat trainen) maar hoewel soms een nieuwe vleugel snijden nodig was kwam het altijd weer goed.

    Groeten
     
  2. Bramman

    Bramman

    Lid geworden:
    7 jul 2007
    Berichten:
    1.103
    Locatie:
    Rotterdam
    al was het alleen maar uit nostalgie.
    Heb de mijne nog steeds op de kast liggen ;)
     
  3. Turbilence=NL=

    Turbilence=NL=

    Lid geworden:
    19 aug 2007
    Berichten:
    301
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Die van mij ligt er ook nog.
    Nieuw setupje er in en vliegen maar :D
     
  4. nielsje

    nielsje

    Lid geworden:
    25 mei 2008
    Berichten:
    31
    Locatie:
    liempde vliegt bij m.v.c boxtel
    Hallo hiebij wil ik even wat leven in het draadje zeten
    Hiebij post ik paar foto's van mij gebouwde tiger moth ps foto's
    Zijn geupload via telefoon vandaar staan ze scheef
    Mvg nielsje
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. Turbilence=NL=

    Turbilence=NL=

    Lid geworden:
    19 aug 2007
    Berichten:
    301
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Waar zijn de foto's?

    Groet Peter
     
  6. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
  7. Maurice2

    Maurice2

    Lid geworden:
    10 aug 2011
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Arnhem
    onderste linkje werkt hier niet helemaal, hij kan het bestand niet vinden.
     
    Laatst bewerkt: 9 jul 2013
  8. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    23 jan 2006
    Berichten:
    1.191
    Locatie:
    Delft
    Hmm, draadje is uiteindelijk toch een beetje dood zo te zien..

    Mijn 1e depron moth is, na een paar jaar op de kast, tijdens de verhuizing toch geruimd. Hij was al behoorlijk beschadigd, en ik besloot dat ik liever gewoon een nieuwe ging bouwen, ipv de 1e te fixen..

    En dat gaan we dan maar eens doen, de komende tijd.. :)
     
    Haanskorf vindt dit leuk.
  9. Oh Brian

    Oh Brian

    Lid geworden:
    13 aug 2012
    Berichten:
    19
    Tijd om te ontwaken?
    Ik ben al een tijd bezig met de bouw van mijn mot. Het eerste zelfbouw project, het gaat niet zo snel omdat ik zo nodig ook nog ailerons wil maken. :teacher: Beetje geknoei om de koppelingen naar mijn zin te krijgen. Ik kopieer een beetje de Eflite Sukhoi bediening, mijn eerste vliegtuigje. Sjonge wat kan dat ding crashen in mijn handen 8O.
    Ik bouw de 70cm versie van 3mm depron. De romp is niet helemaal mooi geworden, ik kon de "vleug" niet ontdekken, heb de romp uitgesneden zoals hij uit 1 stuk op de plaat depron paste. Ik heb het materiaal een beetje geforceerd bij het "rollen"dus is ie een beetje kronkelig. De vleugels gingen prima, ik denk er aan om de romp nog een keer te maken voor ik alles samenvoeg. De romp heb ik met hotglue gelijmd. Snel, maar ook een beetje rommelig. Voor de vleugel ribben heb ik de UHU por gebruikt. Duurt wat langer, maar werkt wel fijn en ziet er netter uit. Proberen en leren!! Ik probeer een foto als "bewijs" te plaatsen. even uitzoeken hoe dat moet!
    Wie is er nog meer aan het bouwen of vliegen met de mot?

    Groet Brian
     
  10. Oh Brian

    Oh Brian

    Lid geworden:
    13 aug 2012
    Berichten:
    19
    Foto van de vleugels, bovenaan de vleugel van de Sukhoi 26.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. Turbilence=NL=

    Turbilence=NL=

    Lid geworden:
    19 aug 2007
    Berichten:
    301
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Jij bent goed bezig ;-)
    Mijn Tiger Mothje hangt nog steeds aan de muur.
    Het is ook mijn eerste toestel waar ik mee gevlogen heb.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  12. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    23 jan 2006
    Berichten:
    1.191
    Locatie:
    Delft
    Nice. :) Vergeet niet dat als je rolroeren bouwt, je niet te veel V-stelling moet gebruiken..

    Bij mij brak de romp finaal doormidden tijdens het rollen, blijkbaar ook de verkeerde richting uit de plaat gesneden. De 2e ging een stuk beter, die zit inmiddels in elkaar, de volgende stap is de vleugels. :)

    Ik ben trouwens voor de 90cm versie gegaan dit keer, het idee was dat ie dan lekker groot en langzaam zou zijn, ideaal om te oefenen met windstil weer. En een stukkie dr af snijden kan altijd nog, bijsnijden niet..
     
  13. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Een romp die breekt bij het rollen.:confused:
    Een romp wordt dan toch niet zwaar belast zoals bij een looping?
    Ik vindt dat aillerons op een motje niet zo een goed idee omdat hij alleen met richting roer al goed vliegt met wat V stelling.
    Wil je meer stunten en mooi kunnen rollen dan is een 3D tweedekker met platte vleugels een beter optie maar ieder zijn keuze natuurlijk.
    Lanzaam vliegen bereik je het beste met een lichte bouw wijze en goed berekende setup maar iets groter helpt ook i.d.d.;)
     
  14. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    23 jan 2006
    Berichten:
    1.191
    Locatie:
    Delft
    meer als in rollen over een (deeg)roller om die kromming in het depron te krijgen, alleen ipv een kromming was het knak, 2 helften.

    Meer vleugeloppervlak voor dezelfde setup (die ik immers al heb) is langzamer, toch? :)
    Licht bouwen moet wel goed komen. :)
     
  15. Oh Brian

    Oh Brian

    Lid geworden:
    13 aug 2012
    Berichten:
    19
    Ja, inderdaad geen v-stelling, dat had ik al gelezen in de paar honderd posts die ik heb doorgespit! De ailerons moeten erop omdat ik een 6 kanaals ontvanger heb en wil oefenen. Maar je hebt helemaal gelijk.
    En mijn romp was ook gebroken bij hert (deeg)rollen lekker aan elkaar geprutst omdat je toch moet oefenen met het materiaal, echt fraai wordt het natuurlijk niet meer...
     
  16. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    23 jan 2006
    Berichten:
    1.191
    Locatie:
    Delft
    Achja, heb de geknakte romp in m'n zak met 'stukjes' gedaan, die wordt tzt nog wel eens gerecycled tot kleinere depron onderdeeltjes. :)

    [edit:] Ohja, en ik heb nog een setje Trexler opblaasbare ballonbanden, en die gaan onder m'n Moth. :)
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2014
  17. djjr

    djjr

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    726
    Locatie:
    boskoop
    Na jaren geleden door deze Tigermoth in aanraking gekomen te zijn met het model vliegen heb ik vandaag mijn brevet gehaald op de club :) (Met een Charter).

    Ik ga binnen kort weer eens een mothje bouwen voor de fun.
     
  18. Turbilence=NL=

    Turbilence=NL=

    Lid geworden:
    19 aug 2007
    Berichten:
    301
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Gefeliciteerd djjr!
     
  19. Haanskorf

    Haanskorf

    Lid geworden:
    4 mei 2016
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Roosendaal
    Hallo allemaal!

    Na lang twijfelen en lezen ben ik behoorlijk enthousiast geworden over deze draad.
    Heerlijk om te zien hoe iemand zo veel moeite steekt in het delen van zijn hobbie en passie met anderen!

    Ik heb interesse gekregen in de modelbouw via mijn schoonvader, op dit forum bekend als @Bramman hij heeft me op de hoogte gebracht van deze draad nadat ik hem vertelde dat ik eigenlijk ook wel wilde proberen om een kistje te bouwen!
    Voorheen bouwde ik een jaar of 2 aan rc auto's maar na een defecte ontvanger is die hobby in 1000 stukjes geƫindigd :p

    Anyhow. Inspiratie opdoen over wat ik wil, fantaseren en vooral kwijlen op super dure schaalmodellen. Maar, first thing's first, leren vliegen. Via dit forum een mooie in nieuwstaat verkerende Spektrum Dx6i gekocht (nogsteeds niet duidelijk over hoe het apparaat werkt, maar ik ga oefenen met simulatie programmas om mezelf wegwijs te maken) het internet afgezocht naar een "legit" bedrijf wat mij aan Depron kon helpen, na een hoop problemen met verzenden toch nog de nodige metertjes (en reserve metertjes :p) depron kunnen ontvangen!

    Aanschaffen van lijm, snijmateriaal, elektronica en ander klein spul gaat snel gebeuren want ik kan niet wachten om te beginnen aan de bouw!

    Voor nu, eerst mezelf kwaad maken aan de prioriteiten zoals een schutting in de tuin plaatsen en een schuurtje bouwen voor de fietsen, en daarna..... VLAMMEN!
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2016
    Bramman vindt dit leuk.
  20. Bramman

    Bramman

    Lid geworden:
    7 jul 2007
    Berichten:
    1.103
    Locatie:
    Rotterdam
    Kijk goed bezig haanskorf!
    Zullen we dit draadje van Dirk57 weer eens omhoog helpen ;)
     
    Haanskorf vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina