RCEFlyer zei:
Hoi WuTangcl,
dank voor je reactie.
Zoals gezegd, met de 8x4,3 prop met weinig gas vloog ie wel redelijk, met de 2S Lipo. :lol:
Dus ik ga ook dan ook een nieuwe Tiger MOth bouwen, en het nogmaals proberen !
VRAAG: Kan je me eens laten zien hoe je kan berekenen hoeveel gram trekkracht zo'n motor / prop / accu combinatie kan leveren, daar ben ik natuurlijk zeer benieuwd naar ...

Dat kan ik zelf nog niet, maar ik ben wel leergierig
Sorry Ik kan je niet uitleggen hoe ik de thrust bereken want ik spreek puur uit ervaring,
ik heb heel veel van dit soort motortjes en heb veel props uitgeprobeert.
voor dit specifieke motortje is een 8x4 prop gewoon het beste en haal je het meeste
rendement eruit, ook volgens men datalogger, die gebruik ik heel erg veel op men bureau om
te zien hoeveel ampere zon motortje gebruikt, en daar leid ik dan uit af dat een prop te groot of te klein is.
RCEFlyer zei:
Ik moet gewoon leren, zeer voorzichtig met het gas te zijn. :?
Onvoorstelbaar dat zo'n klein motortje zoveel power kan leveren zeg.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, je kan beter een motortje erop hebben
dat je met normaal gas en de beste prop erop om te vliegen,
dan is zon motortje het efficientst, ofwel meer vliegminuten op dezelfde LiPo.
Dus als je het kleine model TM normaal wil vliegen raad ik eigenlijk een nog kleiner motortje aan,
zoiets als
DEZE, ook voor dit motortje is een 8x4 prop heel goed, maar bij een kleinere prop,
(spreek ik ook weer uit ervaring) zoals een 6x4, zit je amper aan de amperes,
Ik kan vanmiddag/vanavond wel even een filmpje maken voor je en een paar logbestanden
van de datalogger, dan kan je precies zien wat ik bedoel...
Mocht je er nog 1 nodig hebben stuur maar een PBtje, ik heb nog wel 1 nieuwe liggen,
dan hoef je er niet apart voor te bestellen in HongKong.
RCEFlyer zei:
Als ik je goed begrijp kan ik dus beter een nog kleinere prop (7x4) er op zetten.
Ja absoluut, begin maar eens met een 6x4, als het toestelletje dan niet genoeg wegkomt door te weinig thrust
dan kan je in ieder geval direct rustig landen, dan kan je daarna altijd nog die 7x4 proberen.
RCEFlyer zei:
Ik ben ook nog van plan een 1 meter versie te bouwen, dan zou dit 1540 Kv motortje dus ook genoeg power kunnen leveren ? Dan bestel ik misschien dat 24 grams 1340 Kv motortje er wel bij voor de kleinere versie.
Bedankt zover !
Zolang die je die 1 meter versie onder de 500 gram kan houden is dat een absolute JA,
dat motortje is er dan zeker goed genoeg voor, dan kom je met een 8x4 op 3S of een 9x4,7 op 2S
nog goed weg, misschien Net Niet verticaal...
Ennuh geen dank joh, als ik je niet wil helpen geef ik geen antwoord