Bouwverslag Tjerck Hiddes KNRM Marken

Beste Allemaal,

Na een paar foto's te hebben geplaatst in het verslag van frank3 toch maar besloten een eigen verslag te openen. Ik ben namelijk bezig met een statisch model van de motorreddingvlet "Tjerck Hiddes", welke na voltooiing in het boothuis zal worden gezet. Het duitse bouwpakket van Modellbau Sievers kreeg ik van een oud bemanningslid die er nog niks mee gedaan had. Inmiddels ben ik al een aardig stuk onder weg zie de foto's hieronder:

Hier zijn de slingerruiten goed te zien.

Groeten Justin

toch maar besloten een eigen verslag te openen.

Ziet er netjes uit, Justin. Ik ben benieuwd naar de romp.

Wat je foto's betreft, die zijn aanzienlijk groter dan het forum maximum van 800 pixels. Ik zie dat je Imageshack gebruikt, daar moet je bij het uploaden aangeven dat ze naar 800 pixels geschaald moeten worden. Achteraf kan je dat helaas niet wijzigen.

Groet,

Ad Bakker

Mooi begin! Als fan van reddingsboten kan ik dit wel waarderen. En kunnen we je niet ompraten er toch een varend model van te maken? ;)

Ik ben alleen nog op zoek naar geperforeerde kunstof/messing plaat die het meest lijkt op een rubbervloer mat. Ik had bij modelbouwshop Flevoland al wat gezien maar het leek er niet helemaal op, iemand een idee?

Even een echte mat ter verduidelijking.

groeten Justin

Laatst bewerkt:
Ik had al bij modelbouwshop al wat gezien maar het leek er niet helemaal op, iemand een idee?

Was dat wat je gezien had van messing? Bij Modelbouwshop Flevoland hebben ze geperforeerde messingplaat met verschillende perforatie grootten, deze bijvoorbeeld met gaatjes 1 mm. Onder "plaatmateriaal - sheets" vind je ze ook in andere afmetingen.

Groet,

Ad

neem een plaatje staal en boor er zelf gaten in :), je kan hem dan zo breed en zo lang maken als je zelf maar wilt, de gaten kan je ook zo groot maken als je het wilt.

grtn Brecht

Ziet er strak uit Justin ik heb jaren terug de Hessel Snoek gebouwd schaal 1:15
lengte 1m05 was varend model nu staat hij op de kast van mijn zoontje te wachten tot jij oud genoeg is,
Veel succes met bouwen
Groeten Jan.

Ps was toenderdertijd actief bemanningslid van KNRM station Urk en voer toen zelf als bemanningslid op de Hessel Snoek.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank jullie wel voor de reacties!

@Jan
Mooi model, ennu je hebt PB!

@Brecht
Heb ik ook overwogen, het is alleen een tijdrovend werk en de voorkeur gaat eerder uit naar messing/kunstof die twee soorten zijn makkelijker te bewerken en staal kan gaan roesten.

@Ad
Het was inderdaad Modelbouwshop Flevoland, heb ik ook even aangepast;) Maar ik wil graag een plaatje waar de twee vormen inzitten dus groot en klein.

Groeten Justin

Heren,

Hierbij een nieuwe update van de Tjerck. Inmiddels begonnen en ver gevorderd met de romp. De slingerkielen, aandrijving en het roer zijn geplaatst. zie hieronder de foto's:

imag0044n.jpg

imag0045t.jpg

Groeten Justin

Beste mede bouwers,

De Tjerck is inmiddels af en hangt in het boothuis van de KNRM op Marken. Zal z.s.m. een paar foto's plaatsen!

groeten Justin

Back