H
HeliMan
Guest
Zoals beloofd het bouwverslag van de Tomahawk-450 D-CCPM.
Eerste indruk:
De helicopter wordt geleverd in een stevige doos.
Alle delen, welke grotendeels voorgemonteerd zijn, zijn appart verpakt in een 12 tal plastic zakjes.
De inbus sleuteltjes benodigd voor de montage (drie stuks) zijn bijgeleverd.
Borgmiddelen zoals Loctite moet uit de eigen gereedschaps kist gehaald worden.
De bouw instructies staat als PDF file op de bijgeleverde, met de hand beschreven, CD-Rom.
De bouwbeschrijving is in het Duits en is naar mijn idee erg summier. In 28 stapjes wordt de bouw van de helicopter uitgelegd.
Er wordt in deze handleiding niet gesproken over bv. de inbouw van servo's, besturing, motor en het afstellen van de helicopter.
Wel wordt de lengte van sommige stuurstangetjes aangegeven.
De inhoud van de bouwdoos
De bouw:
Begonnen wordt om de twee landings gestel bevestigings platen met vier inbus boutjes M2x4,5 tegen de rechter zijkant aan te schroeven.
De ontvanger plaat wordt in de twee gaatjes van de zijplaat gedrukt.
Als volgende wordt de onderste lagerplaat voor de staartrotor aandrijving met 2 inbusboutjes M2X5 tegen de rechter zijkant gemonteerd.
Nu wordt de linker zijplaat met zes inbus boutjes M2x5 gemonteerd.
Het is best veel werk om een bouwverslag als dit te maken.
Dus als er behoefte is aan bouwverslagen zoals deze, dan ga ik er graag mee door. Voor deze en andere helicopters. Dus laat wat van je horen.
Wordt vervolgd.........................
Grtz HM
Eerste indruk:
De helicopter wordt geleverd in een stevige doos.
Alle delen, welke grotendeels voorgemonteerd zijn, zijn appart verpakt in een 12 tal plastic zakjes.
De inbus sleuteltjes benodigd voor de montage (drie stuks) zijn bijgeleverd.
Borgmiddelen zoals Loctite moet uit de eigen gereedschaps kist gehaald worden.
De bouw instructies staat als PDF file op de bijgeleverde, met de hand beschreven, CD-Rom.
De bouwbeschrijving is in het Duits en is naar mijn idee erg summier. In 28 stapjes wordt de bouw van de helicopter uitgelegd.
Er wordt in deze handleiding niet gesproken over bv. de inbouw van servo's, besturing, motor en het afstellen van de helicopter.
Wel wordt de lengte van sommige stuurstangetjes aangegeven.

De inhoud van de bouwdoos
De bouw:
Begonnen wordt om de twee landings gestel bevestigings platen met vier inbus boutjes M2x4,5 tegen de rechter zijkant aan te schroeven.

De ontvanger plaat wordt in de twee gaatjes van de zijplaat gedrukt.

Als volgende wordt de onderste lagerplaat voor de staartrotor aandrijving met 2 inbusboutjes M2X5 tegen de rechter zijkant gemonteerd.

Nu wordt de linker zijplaat met zes inbus boutjes M2x5 gemonteerd.

Het is best veel werk om een bouwverslag als dit te maken.
Dus als er behoefte is aan bouwverslagen zoals deze, dan ga ik er graag mee door. Voor deze en andere helicopters. Dus laat wat van je horen.
Wordt vervolgd.........................
Grtz HM