Bouwverslag top flite cessna 182 skylane

hallo allemaal,

Ik ben helemaal nieuw op dit forum en ook behoorlijk nieuw in de modelbouw.

Ik heb pas geleden mijn eerste bouwkit afgerond en mijn keuze was na zorgvuldig bestuderen van dit forum een robbe charter,vooral om de makkelijke en vergeeflijke vliegeigenschappen.
Ik vond het echt geweldig om te doen,geweldig dat je van een doosje hout een vliegtuig kan bouwen.
Mede dankzij een paar bouwverslagen op dit forum is mijn charter vrij aardig gelukt.

Aan gezien het nu tijd is geworden voor een nieuwe en wat moeilijkere uitdaging heb ik vandaag na veel wikken en wegen de top flite cessna 182 skylane aangeschaft.

Ik heb had op internet de handleiding al helemaal doorgenomen en enkele reviews gelezen en ook het model en de schaal van 1:5 spreekt me erg aan.

Al lezende in de handleiding ben ik er achter gekomen dat ik toch wel wat hulp van ervaren bouwers kan gebruiken.

Dus als iemand ervaring heeft met deze kit en de do's en dont's weet hoor ik het graag en zal ik proberen een verslag met foto's bij te houden.

Mvg

Patrick

Hee Patrick,

welkom op dit wonderschone forum, je kunt hier natuurlijk alles vragen als je even vastloopt of wat ideeen op wilt doen.

Henri (Hezik hier) heeft net zo model gebouwd en hier is een oud draadje daarvan te vinden, jammer genoeg alleen tekst omdat de foto`s zijn verdwenen maar je zou hem eens kunnen mailen hij is nog wel bereikbaar.

Verders is het een hele mooie kist, succes met de bouwe en we horen en zien tzt wel de vorderingen van je :yes:

Grt,
Berto.

suc6 met de bouw, en als je even aangeeft in je profile waar je woont kun je misschien ook makkelijker om hulp vragen ;)

Bedankt!

Ik ben vanavond met het stabilo begonnen en heb over het frame net zo lang gedaan als over de complete vleugel bij de charter:eek:

Meteen de leading edges verkeerd aan de centre brace gelijmd en kwam er pas achter toen ik alle stab ribs en de trailing edge er ook al in had gelijmd:(

Toch alles los kunnen maken en nou zit het zoals het hoort.

Toch wel wennen dit,speciaal met die inch maten moet je goed opletten en heeeeeel goed naar de plaatjes in de manual kijken..

Ik ga vanaf nu wat foto's maken en even uitvogelen hoe ik ze hier op krijg.

Wordt vervolgd

y1puDUjOqnLztAVkIcVB-MJ9jr2Y10paXKC0-

IMGhttp://blufiles.storage.live.com/y1pac75Yyjwv2W49wC1h3FyIsVILv5nYWRDzT1_92F0Tfj3eutCjgVDyr1tnVxzfeFs/IMG

Laatst bewerkt:
y1piWsDytD3-HVOG4oYadcb5n1TFjG_KpeQXy9MWOoUypKc1zEqOPMH5pl2sKTIKIuB

y1pteHoTzYwzddedIhjqL9OisDHEql6nrGVkEljYJDgTFm_lBGSzMzu4GT7wk-zmVLX

even quoten en kijken hoe ik dat gedaan heb ;)

mooi hoor! komt mij bekend voor :)

Wat betreft de maten.. doe je zelf een lol, ga een uurtje met de handleiding zitten en reken alle inchmaten even om, zet ze er met een pen ofzo bij. Anders BLIJF je bezig..

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry dat ik nu pas een paar foto's kan laten zien maar ik wist gewoon niet eerder hoe ik foto's kon maken.
Het vordert behoorlijk nu nadat ik in de zomermaanden een beetje stil heb gelegen.
Ik weet nu zoals wel blijkt nog niet precies hoe dat met die foto's werkt maar goed het is iig iets.

Ik heb wel een beetje onderschat hoeveel werk er in ging zitten en heb wel wat grijze haren erbij gekregen maar heb er toch ook heel veel voldoening van.
Nou eerst nog afmaken en proberen langer heel te houden dan mijn charter.
O ja, en nog leren vliegen natuurlijk,ook geen kleinigheidje ben ik achter gekomen.

Hezik,ik zag op je filmpje dat je een ander kleurschema voor jou cessna gebruikt hebt.
mooi hoor,en hij vliegt ook mooi!
nou de mijne nog..

Laatst bewerkt:
Ik ben alweer een stuk verder maar probeer nog steeds hopeloos om fatsoenlijk foto's hierop te zetten maar het lukt me nog steeds niet.
Ach ja,mijn cessna lukt beter

Laatst bewerkt:
En jaren later kijkt er een forumvriend omdat hij ook een Cessna 182 aan wil schaffen en vraagt zich af of het project ooit is voltooid. Zijn er nog anderen die deze kist hebben gebouwd. Kort verslagje van Henry heb ik ook gelezen.

Hoi Olaf,

Ik zie nu pas dat er nog een reply is in dit oude draadje.

De Cessna is idd al weer een hele tijd af.
Al met al een hele klus destijds voor mij als onervaren bouwer maar het was de moeite waard.
Hij is niet perfect geworden maar ik ws toch dik tevreden,heel leerzaam.

Ik heb 'm uiteindelijk gemotoriseerd met een supertiger .75 2 takt en kan me nog herinneren dat ook het inbouwen van met name de uitlaat via de cowl flaps weer een missie op zich was.

kleurschema aangehouden zoals op de bouwdoos.

Mocht je foto's of andere info willen omtrent de bouw,laat maar weten!

Back