Bouwverslag Topflight Giant P-51D Mustang KIT.

Nog verder gewerkt aan de Mustang ?

Patrick

Jazeker! maar er kwamen ff wat dingetjes tussendoor!

gelijk maar ff een update!

DSC00561.jpg

DSC00562.jpg

Hier m'n projectje landings lichten ;)

Die moeten eruit komen zodra m'n wielen naar beneden gaan :D

DSC00724.jpg

DSC00727.jpg

DSC00728.jpg

DSC00738.jpg

Laatst bewerkt:
en dan mag het best lang duren tog ;)

Ik zal ff laten zien waar ik ondertussen ook even mee bezig was!

Ik had een mooi klein kant en klaar Messerschmittje gekocht een paar jaartjes geleden in Dortmund.
maar ineens was het over met de pret.. (waarschijnlijk accu stekkertje los) :(
maarja tijd voor een facelift!

Hoe die ooit was...

DSC08683.jpg

En dit is na dat stekker incident.. :( De vleugel was helemaal nix mis mee b.t.w!! :D

DSC08708.jpg

Gelukkig zijn we creatief genoeg om z'n neusje weer recht te zetten!!

DSC00491.jpg

en om een nieuw folie laagje er overheen te strijken!

DSC00499.jpg

Je ziet het niet helemaal goed maar het is carbon folie!

DSC00500.jpg

Het resultaat mag er naar mijn mening zeker zijn!

DSC00555.jpg

de eerste test-vlucht ben ik nog niet aan toe gekomen. maar gaat binnenkort zeker gebeuren!

Laatst bewerkt:
Goedenavond!
Ik heb even een vraag voor jullie.. miss dat jullie een idee hebben daarover.
De romp wordt gemaakt uit meerdere plankjes en er is er 1 van kapot! Nu staat er in de bouwbeschrijving dat het balsahout is maar het is veel zwaarder! Ik wil het eigenlijk namaken van balsa maar ik weet niet of dat miss met de stijfheid van de romp te maken gaat hebben dan?..

Ik heb wat foto's gemaakt

de eerste is van de delen waar het over gaat.

de 2de is van een weging van 4 plankjes balsa die ik heb liggen
de 3de is van de 4 delen van de bouwdoos.
graag even een mening van jullie ;)

DSC00782.jpg

DSC00783.jpg

DSC00784.jpg

Groeten!!

Amerikaanse bouwdozen hebben meestal loeizwaar balsa, daarom heb ik het er niet zo op.
Je kunt gewoon middelhard balsa gebruiken. Meestal sterk zat. Door het lichtere gewicht kun je ook met een lichtere constructie volstaan.

Mooi werk burner ! Petje af....

[edit]... bedankt voor je reply.

mvg, Z

Laatst bewerkt:
Mooi verslag! Prachtig werk zeg.

Klein vraagje, die luikjes voor het landingsgestel heb je van epoxy matjes gemaakt. Hoe krijg je die mooie curve erin, in lijn met het vleugelprofiel? Maak je eerst een malletje over de wielen heen waar je het matje oplegt?

Ik ben ook van plan iets dergelijks te graan fabriceren en vergaar nu info. Ik heb 2 types doek liggen en de 2K epoxy lijm.

Ja ik heb idd een malletje gemaakt..
Het makkelijkste is om over de beplanking eerst een laagje folie te plakken op de plaats van de deurtjes.. en dan over de folie met een paar matjes en 2k epoxy de deurtjes te maken dan heb je gelijk de juiste ronding van de vleugel.

Gr. Robert

Goedenavond,
Ik ben er nog steeds niet uit wat voor een motor ik er op doe..

zit te twijfelen tussen de zenoah 45 of 62 .

iemand tips ??

welke motor

Hallo,

Ik heb ook lang getwijfeld over de motor en heb uiteindelijk de knoop door gehakt en een MVVS 45 gekocht. Deze zou meer dan voldoende power moeten leveren en is netjes weg te werken in de cowl

Patrick

ik heb het even nagemeten maar ik heb bijna geen ruimte voor een uitlaat! ik denk dat hij bij mike ook achter de motor zit.. hij heeft een moki met een achteruitlaat op het blokje.. dat is eigenlijk ideaal! die mvvs is ook een hele mooie motor!:worship:
Ik wil gewoon een goede motor die zonder problemen te starten is en betrouwbaar loopt..

Deze kist is hetzelfde als de Giant ARF die Top-Flite levert dacht ik.
Heb je wel eens een 4takt benzine overwogen?
Saito heeft een mooie nieuwe motor. Als je die te klein vindt heeft Airworld ook een 50cc benzine Moki, de 50VT.
Dat lijkt me een ideale motor voor deze kist, ben je ook gelijk van dat kettingzaaggeluid af.

All about Balsa -- Part 1

Density

Finished balsa wood varies widely in density (or weight). Balsa is occasionally found weighing as little as 4 lbs. per cu. ft. On the other hand, you can also find balsa which will weigh as much as 24 lbs. or more per cu. ft. However, the average weight of commercial balsa will weigh between 6 lbs. to 18 lbs. per cu. ft. Eight to twelve lb. balsa is considered medium or average weight, and is the most plentiful. Six pounds or less is considered "contest grade", which is very rare and difficult to obtain (which in turn means more $$$).

Back