Bouwverslag Topflight Giant P-51D Mustang KIT.

Marc,

Robart 700 Euro?? dat is best prijzig.
Misschien is shindin iets, check maar ff op : index

Robert: Mooie P-51, suc6 en veel plezier met de bouw

P-51 retracts

€ 700 lijkt me wel erg veel.
Ga eens kijken bij Towerhobbies (Tower Hobbies - Radio Control ( R/C or RC ) Cars, Trucks, Airplanes, Boats and Helicopters). Als ik hier de optelsom maak dan heb je voor +/- € 400 de Robart retracts, wielen, instrekbaar staartwiel en de complete luchtdruk set. Ik heb daar de hele set besteld zonder enig probleem.

Indien je er een echte "scale bak" van wil maken dan moet je maar eens gaan kijken op volgende site : www.aerotechmodels.com/P51 Accessories.htm

good luck, Patrick

Laatst bewerkt:
Patrick bedankt met deze info, hier kan ik echt iets mee! :lol:
De prijzen zijn de helft van wat ik gezien heb in een winkel in België.
Hoe het komt dat bepaalde producten in die winkel zo duur zijn snap ik niet. :hammer:
Inderdaad rond de 400 € zou het komen, is voor mij ook nog betaalbaar voor retracts ;-)

Nu nog een beetje zoeken voor een goede ( niet te duur) motor voor de Topflight Giant P-51D Mustang.

Wat is dit toch een mooi forum he' :thumbsup:

Groeten Marc

Dag Marc,

zelf heb ik een MVVS 45 ISR voor de P-51. Deze zou ruimschoots voldoende power moeten hebben. Op vele Amerikaanse forums lees je echter dat de DA 50 ook veel wordt gebruikt. Dit is inderdaad een zeer mooi alternatief, alleen is deze motor een stukje duurder. Mocht het je interesseren weet ik er momenteel echter één i aanbieding, die ik zelf wel zou gekocht hebben mocht ik er geen hebben. Kijk maar eens op volgende link :
Aeromodelisme, annonces gratuites pour aéromodélisme et modèles réduits d'avions, hélicoptères, outillage pour modéliste.

Inderdaad handig zo'n forum hé ?

PAtrick

Bij TowerHobbies kan ik echt alles vinden dat ik nodig heb, das de max! :banana:

Ik hou jullie wel op de hoogte, waarschijnlijk nog deze week al het één en ander bestellen.
Maar misschien open ik zelf een draadje hierover, we zien wel!
Kan er nog niet direct aan beginnen want moet eerst nog mijn ARF-model in elkaar flansen.

full

Extra 330 Fliton

Groeten Marc

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit en gaat lekker snel. Ik heb deze kist al twee keer gebouwd en heb daarvoor een zdz40RE gebruikt i.c.m. een BCM uitlaat. Met de zdz 40 heb je meer dan voldoende power op je 20x10 prop en het voordeel is dat alles binnen de motorkap past. Die 40 levert wel 5pk! en gaat echt als de brandweer. Mijn 2de kist weegt 11,2kg en heeft 700gr lood in de neus. Als je meer wilt weten kijk maar eens op mijn site www kunenborg nl.
DSC00049.JPG

1222280680_resized.jpg

Ik heb echt geen idee wat Perlon is?

Ben intussen bezig met de cockpit kap en dergelijke op op maat te maken maar weert iemand een goede lijm voor de transparante kap te lijmen op aluminium? Ik heb nu canopy glue gekocht maar dat wil niet blijven zitten.

Gr, Robert.

Hoi Robert,

Ik lijm de cockpit meestal als volgt:

Schuur de onderste rand van de cockpit aan de binnenkant op met schuurpapier (deze wordt toch aan de buitenkant geverfd, daarna gebruik je een dunne superlijm om er een strip 25gr glasdoek op te lijmen. Wel de superlijm goed laten drogen en de cockpit op de kop wegleggen. Doe je dit niet dan heb je kans de volgende dag je vingerafdrukken op de cockpit terug te vinden door de superlijmdampen! Als alles is uitgehard pak je de 5 min epoxy en lijm je daarmee de cockpit vast op de romp. De laag 25 gr met de superlijm fungeert als een soort primer voor de expoxy.

Succes met de bouw.

Heb zelf de mustang topa0700. Moet 10 servo's aansluiten.
Gebruik de ff9 super met 319DPS ontvanger (9 kanaals)
Hoe hebben jullie de servo toewijzing op de kanalen gedaan?

2x hoogteroer
2x ailerons
2x flaps
1x gas
1x retracts
1x richtingsroer
1x staartwiel

Bedankt!

De bouw ligt helaas al een tijdje helemaal stil.
Ik heb net een huis gekocht en daar moet ook het een en ander gebeuren maar gelukkig is het nu de afrondende fase! 1 belangrijk ding is wel... ik heb straks een groter bouwhok!:D:D zodra het klaar is komen er zeker weer nieuwe foto's van de bouw!

gr. Robert

Zou er nog iets gedaan zijn aan de P51? :rolleyes:

Mijn exemplaar ligt ook al een tijdje ( meer dan een jaar denk ik) mooi te wachten op mijn rek op zolder.
Waarschijnlijk binnen enkele weken er ook eens aan beginnen en dit op vraag van mijn dochter, en tezamen met mijn dochter die ook nogal kreatief is op dit vlak zouden we er eigenlijk eens aan beginnen. We laten nog wel iets weten via dit forum.;-)
Eerst nog een kopie laten maken van de plannen die er bij zitten.

Heel erg leuk als je dat samen met je dochter doet. Via feedback uit samenwerking met scholen blijkt dat meiden prima bouwers zijn. Nauwkeurig en precies!
Die Mustang vliegt heel erg lekker, dus maak gebruik van deze donkere dagen!

Hallo!

Jullie dachten toch niet dat ik helemaal gestopt was met bouwen?
Het duurt even maar ik heb niet helemaal stil gezeten in m'n nieuwe bouwkamertje. Even een update...

Nieuwe bouwkamer!
31082011121.jpg

31082011122.jpg

hier een begin aan de deuren van het staartwiel en de 2 kleppen, goed schuren..
31082011123.jpg

Folie er op..
01092011128.jpg

Een paar keer Waxen...
02092011129.jpg

3 laagjes glasmat.
05092011130.jpg

05092011131.jpg

05092011131.jpg

05092011133.jpg

05092011134.jpg

05092011135.jpg

08092011139.jpg

08092011140.jpg

08092011141.jpg

08092011142.jpg

19092011147.jpg

19092011148.jpg

22092011153.jpg

22092011152.jpg

22092011151.jpg

DSC00681.jpg

DSC00680.jpg

DSC00678.jpg

DSC00677.jpg

DSC00675.jpg

DSC00676.jpg

Laatst bewerkt:
Hee een werkende koeler. Heb je daar nog plannen mee?
Ik heb bij mijn ARF P-51, die bijna dezelfde opbouw heeft, de koeler open gemaakt om hete lucht uite de romp te zuigen.
Werkt perfect.
Krumscheid uitlaat ligt tot bij de cockpit in de romp, dus een beetje afzuiging was wel nodig.
Dit ding lekker afmaken want ze vliegt zalig!

Met die koeler heb ik nog geen plannen. Het leek me wel leuk om hem beweegbaar te maken maar ik weet nog niet waarvoor. Miss ideeen?
De uitlaat wil ik graag in de neus houden.

rook bommetje in de koeler stoppen zodat er een "hit" zou zijn als je door die Messerschmitt achtervolgt word!?

(ik fantaseer vrolijk mee ;) )

Back