Bouwverslag Trex700E V2 3GX .Eerste test hover geslaagd!!(movie)

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door Bullet3030, 16 jul 2011.

  1. Reivax72

    Reivax72

    Lid geworden:
    2 feb 2010
    Berichten:
    211
    Locatie:
    Hamont (Be)
    beste Court99, als het goed is krijg je een dezer dagen een brief van de douane in de bus, daar moet je dan op reageren met de nodige documenten die ze vragen. als je deze hebt ingestuurd dan krijg je een brief terug dat jou pakketje beschikbaar is op het postkantoor met de nodige kosten.
    de laatste keer dat ik het aan de hand had, moest ik 59€ boete betalen op 2 stuks 6cels lipo's die van HK moesten komen.
    en daar word je niet echt vrolijk van, en het verhaaltje heeft ook ruim een maand geduurd.

    mvg Xavier
     
  2. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Nee nee het zijn Kickuk's dus dure jongens ;)
     
  3. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Helaas nog geen tijd gehad voor de maiden of het weer zat tegen.
    Voor de mensen die het 3GX gaan gebruiken en willen daarvan de governer uitschakelen, wijs kanaal 7 in de zender(futaba) een andere functie dan governer toe bv gears.
    Dit was ff zoeken maar is goed gekomen.Nu wordt het governer lampje rood.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2011
  4. court99

    court99

    Lid geworden:
    6 mrt 2011
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Belgique, Limburg

    Ik heb gisteren die brief (vraag om inlichtingen voor postale dedouanering) in de bus gehad waarin ze vroegen om direct contact op te nemen en heb dat dan ook maar direct gedaan, of beter gezegd "proberen te doen", man eer dat ge daar binnen zijt, niet te doen dat heeft misschien 45 min geduurd.
    Ze konden mij niet vertellen hoeveel ik moet bij betalen.
    Ik heb een afschrift per mail moeten doorzenden van mijn paypal betaling.
    op die mail kreeg ik een antwoord dat het in orde was en dat deze week bpost aan de deur staat met het pakketje. Ben eens benieuwd,....

    @Peter succes he met die aankomende maiden, :cool:
     
  5. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Jezus wat een gedoe man.... En aan de hand van jouw bonnetjes gaan hun rekenen?

    Dan hebben ze het vast heeeeel druk daar!
     
  6. Reivax72

    Reivax72

    Lid geworden:
    2 feb 2010
    Berichten:
    211
    Locatie:
    Hamont (Be)
    inderdaad, zo gaat dat daar..... zo blijven ze wel aan het werk he....

    mvg Xavier
     
  7. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Vandaag dan toch eindelijk de eerste test hover gedaan met de nieuwe 700E V2 met 3GX. Ik zeg test hover want meer is het ook niet.Nieuwe lipo's, nieuwe heli, eerste keer flybarless, en een hoop wind.Dus heb ik het bij wat hoveren gelaten.
    Ik moet zeggen, het lijkt wederom weer een succesje...

    Het enige wat ik gedaan heb is wat blade tracking afstellen met een slag, verder wat gespeeld met de gain, maar tot nu toe geen woble of wag te ontdekken.

    Het enige wat me opviel is dat hij sneller en soepeler is op de roll dan op de nick.

    Jammer dat youtube ze omzet naar 480 ipv naar 720... de ene keer wel andere keer niet :(




     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. Reivax72

    Reivax72

    Lid geworden:
    2 feb 2010
    Berichten:
    211
    Locatie:
    Hamont (Be)
    ziet er al veel belovend uit Peter, ik wou dat ik al zo ver was.....

    mvg Xavier
     
  9. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Thanks.Ik ben benieuwd hoe jouw CG is straks.

    Waar ga je de esc plaatsen?
    Bij mij zit hij voorop, maar mijn cg is nu wel iets naar voren.Ik heb nu de lipo's ver naar achteren zitten en dat is niet ideaal.

    Groeten

    Peter
     
  10. court99

    court99

    Lid geworden:
    6 mrt 2011
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Belgique, Limburg
    :cool: geslaagde maiden, goed werk gedaan, nu nog het andere werk..;)

    ik heb ook de onderdelen van douane aan gekregen, en raad eens hoeveel ik moest bij betalen,... "hou u vast knijp de muis niet kapot" 127euro :shock:
    nooit bestel ik nog iets van zover over den aardbol...
     
  11. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Nou dat is niet normaal he 127euro!!.Ik denk er ook nog wel een keer over na voor ik weer wat van ver bestel.Volgens mij zit er wel verschil in waar het vandaan komt.Ik bestel ook wel eens wat uit taiwan ofzo en dan heb ik nooit extra douane kosten.

    Hoe legt het cg van jouw 700 eigenlijk?

    Groeten

    Peter
     
  12. apriliavalerossi

    apriliavalerossi

    Lid geworden:
    25 aug 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Meppel
    Mooie heli hoor, vind die nieuwe V2 head echt super....

    Alleen een vraagje, waarom heb je geen sls lipo's gekocht... 5000 30c... ja echte 30c kosten 99 euro per stuk... turnigy's geven meestal wel 40c aan, maar zijn vaak 25/30c... die chinesen plakken nog wel eens de verkeerde stickers...

    ik gebruik 6 sls-en op mijn Trex 550 en Kasama srimok 90e... al een tijdje en zijn gewoon heel super...

    kun je gewoon bestellen bij 4rc... geen gedonder met garantie en dergelijke, en invoerkosten... ze komen uit Duitsland..

    veel plezier verder met je 700E... en inderdaad die Tail is niet van Carbon.. van de srimok wel.. maar die kost dan ook 50 euro...:(
     
  13. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    De sls 5000mah 30c zijn 807 gram en de voltz 5100 35c zijn 745 gram dus een win win situatie wat mij betrefd ;).Over de voltz lees ik veel goede verhalen en dat zijn geen chinese lipo's, we gaan het meemaken.
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2011
  14. apriliavalerossi

    apriliavalerossi

    Lid geworden:
    25 aug 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Meppel
    Misschien dat je als wedstrijdvlieger die 120 gram gaat merken, maar als je licht 3d uitoefend, ga je dat echt niet merken... die srimok van mij is zo snel, ik denk dat het een combinatie van onderdelen is die een heli log laten aanvoelen... de srimok gaat net zo snel van z'n kant als mijn T550e met kontronic 80hv en scorp 4025-1100kv... en daar zit een kontronic 120hv met scorp 4035-500kv op... ik geloof er niet in als je gewoon sportvlieger bent dat het verschil merkbaar is... Maargoed setup doet een boel... de srimok kost zoals hij hier staat 2400 euro.... koop je 2 T700E van...
     
  15. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Oke maar wat is je punt nou? En elke gram is er een of je nou sport vlieger bent of niet.Srimok zegt me helemaal niks..



     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2011
  16. I B Aces

    I B Aces

    Lid geworden:
    10 sep 2010
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Amersfoort
    Gefeliciteerd met je geslaagde hoover! Heb je tussen de buien door al meer kunnen testen/hooveren/vliegen?

    ps. Kasama Srimok, google. Er is nog een hoop meer dan Align ;)
     
  17. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Ik heb al gekeken op google.Mooie machine maar veel te duur.

    Het is net wat je zegt tussen de buien door kon ik gisteren even een test hover maken.Ik doe het altijd rustig aan met de eerste vluchten tot ik vertrouwen heb en zeker weet dat alles goed is.

    Ik hoop dat we nog een beetje knap weer krijgen zodat ik over kan op het vliegen met de 700.

    groeten

    Peter
     
  18. I B Aces

    I B Aces

    Lid geworden:
    10 sep 2010
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Amersfoort
    Wij hopen denk ik met zijn allen mee dat er nog een x aantal heerlijke dagen komen om te vliegen/testen enz. Ik wel in ieder geval!

    Succes in ieder geval!

    Groeten iwan
     
  19. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Thanks!! Er zal best nog wel een periode komen dat het wat beter wordt en we weer van onze hobby kunnen genieten.Ik geloof er in iig :p
     
  20. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Ik wil graag weten welke trex 700 vliegers over gegaan zijn op een tail upgrade of aanpassing of wie er talloze vluchten met de stock tail vliegen.Er zijn er die over gaan op kunstof tailgrips om de stres op de tailgrips bolts te verlagen.Ook zijn er die over gaan op kwaliteit 12.9 m3x8 inbuis boutjes voor de tailgrips of een kde tail upgrade plaatsen.

    M.v.g.

    Peter
     

Deel Deze Pagina