Bouwverslag Trex700E V2 3GX .Eerste test hover geslaagd!!(movie)

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door Bullet3030, 16 jul 2011.

  1. apriliavalerossi

    apriliavalerossi

    Lid geworden:
    25 aug 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Meppel
    Ik heb geen punt, alleen de keuze om niet voor sls te gaan geef je zelf aan dat ze 60 gram zwaarder zijn... mijn punt is dat je dat niet merkt als je sportvlieger bent...zo zijn er meer dingen die je niet merkt als je sportvlieger bent... je besteld wel een alu servo houder, die is ook zwaarder dan de plastic versie.. dat is mijn punt..

    Zoek maar eens op google, Kasama Srimok 90e... is samen met henseleit three dee gewoon het neusje van de zalm qua elektro heli's...(vind ik)
    [​IMG]

    en nee ik vind trex niet niks, ik heb 2 550e en 2 700N LE... dus ook trex vlieg ik...

    ik zag alleen een draadje voorbij komen met lipo keuzes, en daar stond sls niet bij... dus daarom de aanbeveling...

    Verder om op je staart uit te komen, die lijkt hetzelfde als mijn 700 staarten, en ik heb al wel 300 vluchten erop zitten met beide 700... en nog altijd met dezelfde stock onderdelen... nooit gecrashed, en niet geupgraded... de glasvezel aansturing van de tailrotor zit al een vlucht of 100 op mijn 550, en ook die heeft geen kuren, dus upgraden lijkt mij onnodig geld verspilling...
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2011
  2. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Nou het kwam een beetje vreemd over.Ten eerste had je het over turnigy's of chinese lipo's die ik niet heb gekocht uiteindelijk bij deze heli, ik heb de voltz en ten twee is dit een bouwverslag van een align dus ik begrijp dat je gek op de srimok bent maar het heeft niet zoveel toevoeging op dit draadje. Of hij nou twee keer zo duur is of volgens jouw het neusje van de zalm is komt meer opschepperig over dan informatief.

    Maar goed ik kan het verkeerd begrepen hebben natuurlijk...
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2011
  3. apriliavalerossi

    apriliavalerossi

    Lid geworden:
    25 aug 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Meppel
    opschepperig zeker niet, ieder zijn budget...
    en het ging over lipo's, en het gewicht blijkbaar anders was deze discussie niet onstaan... ik wou qua lipo's gewoon mijn bijdrage doen, omdat hier het een en ander gezegd werd over bestelde lipo's die door de duoane extra werden belast... met 127 euro... waarom zoveel moeite, als je het om de hoek kan halen... goede lipo's voor een goede prijs.... dat was mijn inbreng... vervolgens zijn ze je 60gram per stuk te zwaar, en zeg ik dat je dat als sportvlieger niet gaat merken... wat gewoon waar is, maar ik begrijp dat je gewoon een lichte machine wilt hebben....tenminste zo licht mogelijk... als je dat gezegd had, was het gewoon klaar geweest.... en ik ken je vliegskills niet... maar ben je een sportvlieger dan vind ik het kolder om over 120 gram te discusseren op een heli van 5.5 kg? dat merk je dus niet....Dat is hetzelfde als ga ik vliegen met 690 of 710 bladen, de 710 bladen zijn zwaarder, maar je heli gaat er wel beter door vliegen, je rotordisk vergroot, en daardoor vliegt je heli stabieler. maargoed... Het zijn keuzes die je maakt...ik blijf je draadje volgen, en hoop dat je blij bent met je aankoop van je 700E... het is en blijft ook een mooie machine:thumbsup:
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2011
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    En dan stond er ook nog een leuk briesje, gezien hoe het gras en die linten bewegen. Echt in 1 woord :worship:


    Douane is leuk, als ze een kans krijgen grijpen ze die. Je hebt nog geluk dat ze je om bonnetjes vroegen, bij mij hebben ze een keer gewoon de waarde genomen waarvoor het pakket maximaal verzekerd was, en daar de kosten over berekend. Hadden ze de werkelijke waarde van de goederen genomen, dus wat ik had betaald, dan was het de helft minder geweest. Alleen waren de kosten om een bezwaar in te dienen net zo hoog als het verschil tussen wat ik zou hebben moeten betalen, en wat ze nu rekenden, dus had het geen zin om er tegenin te gaan. Legale diefstal, dat is het... :(
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    De 700e wordt met een wijde range aan lipo's gevlogen.Van 3500 tot in mijn geval 5100.Dit levert allemaal verschillende eigenschappen op.De gene die bv met de 3500 packs vliegen hebben een licht vliegende heli met wat kortere vlieg tijden.De gene die met de 5000 packs vliegen hebben een zwaarder vliegende heli met wat langere vliegtijden, logisch.Als je voor de zwaardere packs gaat is elke gram belangerijk om de heli niet nog zwaarder te maken, vindt ik.Tenslotte is een hoop aantal grammen ook een berg ;)

    Ik heb voor mij, een aantal bekende lipo's gepakt met hun gewicht C rating en Mah. Als ik dan kijk naar de Voltz 5100mah packs dan hebben deze het zelfde gewicht als bv de turnigy's 4500mah.

    Als ik dan met de voltz een paar tientalle grammen kan pakken en ook 600mah per pack plus een "gegarandeerde" C rating is de keuze dus snel gemaakt.

    Ook is het CG van de 700e ook lastig goed te krijgen.Zo schijnt de V1 versie van de 700 wat tail heavy te zijn.De V2 in mijn geval met de regelaar voorop net iets nose heavy. Nu met de Voltz lipo's en de regelaar voorop kom ik heel goed in de buurt van het juiste CG.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2011
  6. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Vandaag een goede vlucht gehad met de 700e.
    Ik heb de data ingelezen van een piloot op hf.
    Deze is zo te lezen zeer ervaren en bekende met het 3gx systeem.
    Hij heeft zijn data gedeeld op facebook waarvan je de links kan vinden
    Hier

    3GX settings - HeliFreak

    Ook voor de 450 550 700e

    Ik heb 12% expo op de zender en deze data ingelezen en het ziet er goed uit.

    Dus mochten er mensen aan het stoeien zijn met het 3gx systeem is
    Het de moeite waard hier eens te kijken .

    Groeten

    Peter
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2011
  7. Reivax72

    Reivax72

    Lid geworden:
    2 feb 2010
    Berichten:
    211
    Locatie:
    Hamont (Be)
    bedankt Peter, ik ga dit zeker meenemen..... als ik zover ben!
     
  8. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Geen dank! Ik zeg niet dat je deze data perse moet inladen maar bij mij werkt het tot nu toe.Ik zit inmiddels op 8% expo in de zender maar heb de expo in de software van de 3gx gezet.

    Groeten

    Peter
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2011
  9. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Hei Peter ,

    Proficiat met je nieuwe geslaagde MAIDEN ...
    Je bent goed bezig ... ;-)
    En inderdaad , je hebt de goede lipos gekocht ... TOP MAN ..

    Ik heb nu de Thunder Powers al een keer of 5 gevlogen en ze zijn ook prima tot nu toe ..

    Maar je hebt er weer een " VETTE " heli bij ...
    En nu even alles nog finetunen en dan " VOLLE GAAS " zo als we dat hier zeggen ...
    Ik heb zo een T REX 700 zien vliegen met de nieuwe KDE motor ... man man man .... wat is me dat ...
    Misschien een goede optie voor later ... ;-)

    Grtz

    Ronny
     
  10. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Thanks man!! Gaat helemaal goed komen.Het is wel weer ff aftasten hoe alles werkt maar dat maakt het ook weer intressant.

    Hoe gaat het met je 600? Gaat als een speer denk met de TP lipo's?

    Nog tevreden over de 600 Pro??

    groeten

    Peter
     
  11. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Hei Peter ,

    Je de 600 PRO gaat inderdaad gelijk een speer ...
    Zeer tevreden over deze heli ...
    Ik heb nu alles van KDE besteld voor deze te TUNEN ...
    Ook een zwaardere motor zal in de deze T REX komen ...
    Ik heb een bestellijst doorgegeven aan Andy maar hij heeft nog niet alles ... dus even wachten is de message ...

    En ik ben nu al een 5 tal vluchten verder met de TP Lipos ... ze gaan super ...
    Ik ben ook alles aan het laden via de PC , dan kan ik alle DATA verzamelen ... zeer interessant is dit ..
    Ook werk ik en laad ik met de PARA BOARDS van EP BUDDY ... gaat lekker snel en is prima voor lipos ..
    Zie onderstaande link voor meer INFO :
    Kanaal van ronnyskf - YouTube

    Dus we gaan lekker verder , en ik ben op zoek naar een 2 de heli ... ik heb er nog maar 1 ... dus de jacht is open .... ik ga voor een 700 size .... maar welke weet ik nog niet ..

    Maar BON , post ook regelmatig U bevindingen met deze 2 SUPER helis die je hebt .. zo dat we alle INFO kunnen uitwisselen ... ;-)

    Grtz

    Ronny
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2011
  12. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Dat ziet er heel profi uit dat laden en dan 4 lipo's tegelijk...

    Ik heb net een ultramat 50 plus overgenomen om iig 2 lipo's thuis via het net te kunnen laden met ongeveer 1c.Ik laad altijd met 1c eigenlijk.

    Dat filmpje ziet er wel goed uit met die externe voedingen er bij maar dat is weer een hele andere studie voor mij, ik heb daar totaal geen kaas van gegeten zoals we dat hier zeggen ;)

    Ben blij dat je 600 goed bevalt!!Een tweede heli er bij is echt mooi hoor dat zou ik zeker doen.Er is genoeg te krijgen in deze 700 klasse denk ik.Ik hoor graag welke keuze je straks maakt!

    De V2 bevalt goed.Ik hou hem wel ff aan de grond omdat er nu weer een rage op internet is met het 3gx systeem.Deze zou tijdens de vlucht zichzelf kunnen resetten waardoor dus alle servo's de andere kant op kunnen gaan bewegen.

    Verscheidenen hebben hun heli hierdoor de grond in geboord.Deze 3gx systemen zijn terug gestuurd naar Align en deze hebben ze weer uitvoerig getest zonder problemen dus zeg het maar...Align zegt dat er niks aan de hand is ook niet na het testen van de falende systemen.

    Het is GROTE paniek op HF!

    Er zijn er ook die talloze vluchten hebben zonder problemen maar ik wacht nog even tot er iets meer duidelijkheid is over de 3gx het is hier toch K... e weer!

    Ik ga er vanuit dat het het zelfde opgeblazen verhaaltje is als de tail blowouts of tailgrips ....

    groeten

    Peter
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2011
  13. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Hei Peter ,

    Ohla , problemen met de 3GX , man man ... het zal je maar gebeuren , zo in 1 keer alle servos de andere kant uit met je nieuwe heli ...
    Maar we zullen wel horen hoe dat uitdraait ...

    Ja het laden van de lipos is een toffe bezigheid nu ... is ook een fijne manier om alles op te slaan , zeker voor de ThunderPower lipos , moest hier een cel tussen zitten die het begeeft binnen de 50 vluchten dan kan ik dat aantonen naar de leverancier toe ... lekker makkelijk toch dan ...

    Ik denk eraan om ook een T REX 700 V2 aan te schaffen , ik ben nog even aan het wachten op mijn collega heli piloot Kurt , die nu aan het testen is met de KDE in zijn T REX 700 ... en Peter , dat moet je zien man ... dat is een BEEST ... niet te doen ...
    Maar ik zal Kurt overtuigen om eens een filpmke te posten , dan kan je dat ook eens zien ..

    Dus ik zou zeggen , houd hem nog even aan de grond tot dat je zeker weet dat je een veilige 3GX hebt ...

    En als laatste moet ik toegeven dat ik ook al een aantal keren bij het achteruitvliegen de heckrotor zag weg floepen naar een willekeurige kant , de TAILBLOWOUTS zijn dus waar .... je moet de toeren erop houden bij zulke vliegfiguren , een te laag toerental bij achteruitvlucht of een reverse looping kan een tailblowout veroorzaken ...
    Bij hogere headspeeds hebben Kurt en ik zelf nog niets gemerkt van deze Tailblowouts ...
    We vliegen dus nog beide met de 95 mm blades op de hecktoror .

    En ik ga nu ook verder bouwen aan mijn COBRA heli van VARIO , de donkere dagen komen er weer aan , dus we kunnen aan deze heli weer menig uur knutselen ...
    project-ah-1s-cobra


    Grtz
    Ronny
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  14. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Ja zou tof zijn een filmpje van Kurt z'n 700, ben benieuwd!!Zou gaaf zijn al je ook een V2 koopt!

    Of het problemen zijn met de 3gx of met de mensen die hem gebruiken moet nog uitwijzen.Ik heb iig kontakt met Jeff Fassbinder Director of Marketing van Align over mijn setup...

    Er is een poll en de stand is dat, 16 van de 81 mensen hebben of een reset in de lucht of op de gond gehad.

    Wat de tailblowouts betrefd, ik heb er nog geen last van gehad maar ik vlieg ook lang niet zo hard als jullie ;). Het is bekend dat je hem goed op toeren moet houden de 600 .Ik heb nog wel een setje 105 tail blades leggen dus die zou ik altijd nog kunnen monteren op de 600.

    Ik volg je draadje van de cobra.Ik vindt dat geweldig en in de toekomst als ik het rondjes vliegen zat ben bouw ik er ook een om naar schaal!Maar niet op zo'n profi manier als jij, daar heb ik de ruimte en de spullen niet voor ;)
    Erg indrukwekkend hoor!

    Groeten

    Peter
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2011
  15. helios

    helios

    Lid geworden:
    28 aug 2011
    Berichten:
    84
    Ik heb 2 helis vliegende met de 3GX (700&450)zonder problemen.

    Grtz Ed
     
  16. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Eigenlijk toch levensgevaarlijk met een 600/700 formaat, de heli daarom prakken is een, die is vervangbaar, maar je heli zou maar iemand (of jezelf) aanvliegen door zo'n fout in de electronica..
    Het is misschien net als het laden van lipo's, natuurlijk gaat dat altijd goed maar het komt toch voor dat er brand onstaat. Helemaal zeker kan je dan niet zijn.
     
  17. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Het is ook levens gevaarlijk, daarom blijft mijn 700 even aan de grond.

    Ik wil geen paniek zaaien hier want ik geloof nog steeds in het 3gx systeem of Align.
    Ook geeft Align op hun facebook pagina aan dat ze de ingezonden 3gx systemen getest hebben op hun heli's zonder enige problemen.

    Ook is er een Funfly evenement geweest met 150 tal vluchten en 50 verschillende piloten met 3gx zonder problemen.

    Het verhaal zit ook iets ingewikkelder in elkaar.
    Ik volg het nu al een tijdje en wat je vaak ziet is dat mensen veel afwijken van de stock setup.Afgezien van de ESC is mijn setup stock.

    Ik hou het in de gaten en bij meer duidelijk nieuws en kontakt met Align zal ik het hier posten
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2011
  18. Knaller

    Knaller Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 feb 2011
    Berichten:
    8.123
    Locatie:
    Beverwijk
    Wat bedoel je met lopen kloten met hun set up bullet?
     
  19. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Zeg maar Peter hoor je kent me nou al ff ;)

    Ik heb mijn vorige post even aangepast, het kl... was niet zo netjes.

    Ik bedoel dat een hoop mensen met problemen geheel afwijken van de stock setup.Mogelijk heeft dat gevolgen op het functioneren van bepaalde onderdelen zoals het 3gx systeem.
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2011
  20. Knaller

    Knaller Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 feb 2011
    Berichten:
    8.123
    Locatie:
    Beverwijk
    Uiteraard heeft dat gevolgen, maar na het opnieuw instellen van een FBL gyro moet dat niets uitmaken. Dus daar mag het absoluut niet aan liggen.
     

Deel Deze Pagina