Bouwverslag Twinstar 2 Brushless

Misschien voor de meesten onder ons niet zo heel interessant meer na het zoveelste bouwverslag, maar als je er zelf eentje wilt bouwen kan het toch handig zijn om dit soort verslagen te lezen ... toch?

full

(Zo levert Natterer zijn dozen af bij de gebruiker. Hij mag officieel nog niet open en staat er al weken, maar aangezien ik nog niet jarig ben ... en toch niet kon wachten met een kijkje te nemen)

full

(Even oppassen, want tussen de kranten zit een brushless setje met motor, regelaar, servo´s, etc. Linke soep om dat zo te verpakken!)

full

Alles zit wel netjes in een plastic zakje. Dat dan weer wel en alles is compleet)

full

(Zo, even van dichtbij bekijken wat er allemaal in zit.)

full

(Closeup van motor en regelaar, van beiden 2 stuks en props)

full

(In de doos zelf zit ook altijd een setje met motoren, maar die speeds zijn er uitgehaald. Jammer, maar ik heb ze toch niet nodig met deze motoren.)

full

full

(Het verlichtingssetje is van Shamrock Modelbouw)

Binnenkort gaan we hier dus mee aan de slag!

Laatst bewerkt door een moderator:
full

Nog even een vraag over dit vaag uitziende printje en aansluiting:

Ik heb van @schutter schippers een foto gezien die mij niet geheel duidelijk was.
Op het printje staat dat je de motordraad (plus en min) aan de onderzijde moet solderen, maar op de foto van @schutter schippers lijken de draden naar de lipo te gaan. Wat moet aan wat? Handleiding is niet duidelijk aangezien dit voor installatie van speedmotoren is.

GroteFoto-JXFLNVOG.jpg
foto: @ Schutter Schippers

Vraag 2 gaat over de motormounts die ik uit Engeland heb besteld. Ik neem aan dat de plastic houder wel word gebruikt en de motormount er opgezet word of lijm je alleen die mount? Laatste lijkt mij niet echt degelijk ????

full

Inmiddels weer een stukje verder. Goed lezen helpt. Motormounts zijn idd lekker sterk zeg.
Alle connectoren gesoldeerd en het is bijna vrijdag ... dan mag ik pas beginnen eigenlijk. (verjaardag) :-) :-) :-)

full

Tja, dat gaat wel erg snel he? Als je eenmaal bezig bent ...
We zijn al een heel eind gekomen, dus lees: hij is op schilderen na wel af.

full

Ik heb in navolging van een van mijn medebouwers ook een extra gat aan de onderzijde van de twinstar 2 gemaakt. Hier zit de ontvanger in, want er zitten wel erg veel draden in nu. Op de foto zie je niet de verlichting, maar de originele MPX Multilight zit wel ingebouwd.

Na een testje bleek wel dat wanneer je lipo leeg raakt een van de motoren stopt en de andere nog een tijdje door draait. Dat lijkt mij lastig. is daar meer aan te doen dan alleen met volle lipo´s vliegen?
Wat zijn de effecten in de lucht als een van de motoren er ineens mee stopt? Ik neem aan scheeftrekken?

Ja, inmiddels heeft de Twinstar 2 gevlogen met deze setup en dat ging prima! Eigenlijk niks mis mee. Vliegt heel rustig en is geen powersetup, maar daar is deze twinstar ook niet voor bedoeld. Grondstart is niet mogelijk. Handstart wel.

Back