Bouwverslag type XXIII 1:35

Discussie in 'Duikboten' gestart door MFR, 18 mrt 2013.

  1. MFR

    MFR

    Lid geworden:
    7 jun 2008
    Berichten:
    1.110
    Locatie:
    Haarlem
    Tijdens de subsail was mijn laadinrichting te zien, deze heb ik afgelopen winter gebouwd, meer als onderdeel voor een display in de toekomst, ik wil namelijk de VIIC en de XXIII te samen op een display stand maken voor meetings, het oog wil tenslotte ook wat.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hier is het allemaal mee begonnen, ik vond slechts twee foto's van de laadinrichting, geen tekening voor de maten kunnen vinden.

    [​IMG]

    Op karton het onderste deel uitgetekend, de XXIII gebruikt om de verhoudingen goed te krijgen.

    [​IMG]

    Alle H-liggers vastgeplakt met papiertape, en dan solderen maar.

    [​IMG]

    Eenmaal klaar met solderen de mal verknipt, hierdoor was hij voor een tweede keer te gebruiken voor het toekomstige metalen dek.

    [​IMG]

    Tenslotte het onderste deel wat opgepoetst, het oog wil ook wat, wordt vervolgd.

    Manfred.
     
  2. MFR

    MFR

    Lid geworden:
    7 jun 2008
    Berichten:
    1.110
    Locatie:
    Haarlem
    Volgende stap was, het maken van de bovenzijde, wederom de afmetingen ingeschat t.o.v de XXIII en begonnen met vierkante buis te slijpen.
    [​IMG]

    Na wat solderen krijg je dan dit, de basis die nog volledig moet worden aangekleed.

    [​IMG]

    Een proefpassing om te zien of de verhoudingen kloppen.

    [​IMG]

    Op de foto waren allemaal dwarsliggers te zien, alles afgetekend op een houten mal, en dan solderen maar, uiteraard moest dit aan beide zijden gebeuren.

    [​IMG]

    Nu bleken er ook interne dwarsliggers aanwezig te zijn, dus alles op maat gemaakt voor het solderen van de volgende sessie.

    [​IMG]

    Alle interne dwarsliggers geplaatst en een begin gemaakt met de beplating binnenin, ook de achterste verstevigingsplaten aan gebracht, langzaam begint het wat te worden.


    Manfred.
     

Deel Deze Pagina