bouwverslag U.S. coast gard van billingboats

hoi allemaal

nah zo als jullie kunnen lezen ben ik aan de U.S. coast gard van billing boats begonnen en ik ga hier proberen om een bouwverslagje bij te houden.
het zal niet snel gaan i.v.m. school en dat ik het helemaal goed en degelijk wil bouwen.

hier de bouwdoos

hier zijn de roeren in elkaar gezet voor de maat heb ik er even een AAA batterij naast gelegd dus zoals je ziet is het erg klein.

ondertussen heb ik ook het overtollige ABS er af geknipt/gesneden.

ik vind het ABS trouwens wel erg dun en het voelt heel breekbaar aan kan ook aan mij liggen omdat ik hout gewend ben.

tot de volgende update.

alex

Hoi Alex,

Geinig bootje!
Ik heb de Banckert van BB nog op stapel liggen, en dat rompje is ook beetje slapperdewapskie, maar wordt wel wat steviger zodra de spantjes erin zitten.

Groet,
Edwin

Leuk modelletje, wil binnenkort gaan beginnen aan de RNLI versie (oranje). Kan ik mooi even spieken.

De opbouw is ook abs? of lasergesneden hout ?

Succes met de bouw, blijf het volgen.

Gr robin

Hoi,

Ik heb niet dit schip van billingboats gemaakt maar de Zwarte Zee IV, waarschijnlijk moet je er nog houten spanten in plaatsen en dan word het schip vanzelf steviger..

Groeten Justin

jah de romp is inderdaad erg slap en het dek moet na de roeren en de assen er al opgeplakt worden. daar wacht ik mee tot de binnenkant af is

en de opbouw is van laser gesneden hout en erg dun! rond de 1 mm!

ik moet alleen nog een motor vinden die er in past ook qua accu´s wand er kan geen 6V 4A loodaccu in het max gewicht is 700 gram!
ik denk een 3V motor die allebeide schroeven aandrijft.
is dat wat of.......?

op naar de volgende update!!

alex

Back