Bouwverslag UNION BOXER Scratch Build

Hallo allemaal,

Niet veel te melden ,maar deze wilde ik toch met jullie delen. Heb vandaag mijn bestelde kraan binnen gekregen. Ik ben er super blij mee, is ook het type kraan wat origineel op het schip staat. Een trouwe volger zal zien dat er ook een begin is gemaakt met het Stuurhuis dek. Dit was weer nodig om het onderliggende deel af te kunnen werken.

P1000550.JPG

En nog een plaatje. Hij is echt super!!! Er is echter één probleempje. De kraan moet uiteindelijk geel worden gespoten. Dat betekent dat de opgeplakte decals zullen verdwijnen. Ga de leverancier aanschrijven of ze nog een setje decals kunnen leveren. Zo niet, jammer, maar moet wel geel worden.
P1000551.JPG

Tot zover en tot de volgende keer.

Je kan de vlakken waar de decals zitten toch met een penseel doen en ze mis houden.
Ik zal niet zeggen dat het niet kan, wat ik wel kan zeggen is dat ik het niet kan. Is wel schaal 1:50 en de lettertjes zijn kleiner dan 1 mm. De haren van mijn dunste penseeltje zijn nog dikker dan de opening in de letter D :(. Ga toch maar kijken of ik nog decals kan krijgen. Bedankt voor je reactie Jan.

blanco waterslide-decal medium bestellen, en zelf de opdruk opnieuw printen....
Dank voor de suggestie Solex. Helaas ben ik een echte newby wat computers betreft, dus dat is voor mij geen optie. Houd het wel in gedachte voor het geval het niet lukt om een nieuwe decal te krijgen.

Of afplanken met die zachtklevende afplankband?
Dank voor de reactie en suggestie Roelof. Echter de decal is doorzichtig en de ondergrond waar die opgeplakt zit is rood. En de gehele kraan moet geel worden. Afplakken is dus geen optie helaas.

Ai.. ik gokte dat de stickers een andere kleur ondergrond hadden. Bij een doorzichtige ondergrond is het inderdaad geen optie.
Een vierkantje afplakken en net doen of de ondergrond rood is zeker geen oplossing?

Volgens mij heeft Christaan Kamp deze al eens laten maken, misschien heeft hij nog wat liggen....
Bedankt voor de reactie Adam. Was dat van dezelfde kraan? In dat geval kan ik hem natuurlijk vragen als het niet lukt bij de verkoper. Top.

Ai.. ik gokte dat de stickers een andere kleur ondergrond hadden. Bij een doorzichtige ondergrond is het inderdaad geen optie.
Een vierkantje afplakken en net doen of de ondergrond rood is zeker geen oplossing?
Bedankt Roelof. Als het helemaal niet anders kan is dat de enige optie lijkt mij. We gaan het zien.

Prachtig werk allemaal. Wel een dingetje wat me opviel: de scharnieren van de kraan zijn open, zo van dichtbij op de foto's vind ik dat een beetje 'simpel' ogen. De echte zijn dicht en hebben iets smeerderigs erop/aan. Misschien een idee om dat eens aan te pakken:

Photo-18-05-15-15-48-41-1.jpg

Hallo Frank,
Bedankt voor je reactie. Je hebt goed gekeken naar de foto;). En wat je zegt, klopt als een bus. Mooie woordspeling zie ik. De scharnierpennen zijn op de echte uiteraard massief met een vetkanaal er doorheen om de boel te smeren. Voor het model zijn een soort borgpennen gebruikt. Dit natuurlijk om aan de buitenkant geen moer of borgplaat te moeten maken. Is wel 1:50 natuurlijk. Ik schat dat de gebruikte borgpennen nog geen mm in doorsnede zijn. Ik zou natuurlijk kunnen overwegen om na het spuiten de borgpennen dicht te maken met een drupje lijm of een beetje plamuur. Na het spuiten zal ik dit zeker overwegen Frank. Bedankt.

Back