Maiden dit weekend?
Ik zie dat het al een tijdje geleden is dat ik een update heb gegeven. De vorderingen zijn de afgelopen weken zeer traag gegaan. Ben tussendoor afgeleid door een ander bouwproject welke mijn tijd het komende jaar gaat opeten

(Helaas geen nieuw vliegtuig, maar een huis).
Ik ben wat bezig geweest om de draaden troep in het vliegtuig te rangschikken en de neuspoot af te maken. Vanavond heb ik de accu inbouw afgemaakt. Dit is niet helemaal naar wens gegaan. Ik had verwacht dat ik de accu's voor in het vliegtuig onder de kap moest plaatsen om een goed zwaartepunt te krijgen, maar ze moeten voor een deel in het compartiment achter de cockpit komen. Hier heb ik geen luik zitten waardoor de toegankelijkheid niet optimaal is.
Om de zo min mogelijk met servo kabels te hoeven prikken tijdens montage van de kist heb ik wat met printplaat gehobby-ed. Ik kan nu met een stekker de vleugel scheiden van de romp. Hoop dat dit in de praktijk geen storing geeft.
Ik heb nog wel wel een design bloeper... de antenne. Ik weet niet hoe ik deze moet laten lopen. Ik denk dat ik maar een gat in de bovenkant van de romp ga maken midden boven de vleugel, en dan spannen naar een staart.
Gisteren mijn eerste taxiproef gedaan op een motor. Dit ging niet echt lekken. Door de asymetrische stuwdruk en teveel speling in het neuswiel is hij lastig te sturen op lage snelheden. De stuwdruk van een motor met een bijna leeg accu-pakket was wel goed: 920gram stuwdruk. Met twee motor wordt dit minmaal 1800 gram bij een totaal gewicht van 2300gram. Moet voldoende zijn.
Om het neuswiel neutraal te houden tijdens inklappen heb ik een veerstalen (0.8mm) centreerstang gemaakt.
Boring van assen.
Groeten,
Bart