Hi scalefans,
Op de eerste dag van dit jaar gelijk maar weer een posting. Allereerst de allerbeste wensen voor alle lezers en schrijvers van het forum.
Dat 2008 op alle gebied een vruchtbaar jaar mag zijn. :wink:
Zoals al aangegeven even de beschrijving van de vleugelbevestiging aan de achterzijden. Aanvankelijk dacht ik te kunnen volstaan met de spandraden, maar dit bleek niet voor de achterzijde te gelden. Druk op de achterzijde van de vleugel naar voren gaf de mogelijkheid de vleugels naar voren te bewegen. Ongewenst dus.
Vleugelbevestiging net als bij de PH-CVH.
Eerst was het de bedoeling om de bevestiging net als bij de echte uit te voeren. Een pen zowel aan de voor- als
achterzijde die dan wel gekoppeld moesten worden in verband met de bereikbaarheid. Toen de spandraden zoveel stevigheid gaven werd de uitvoering hiervan uitgesteld totdat de speling zich aandiende.
Lokmechanisme gezien vanaf de onderzijde.
Nog een blik op de pen die dwars door een spant steekt.
De pen wordt met behulp van een drukveer dwars door de twee vleugel bevestigingsplaten, die over een spant worden gestoken en op zijn plaats gehouden. De vleugel bevestigingsplaten zitten ter weerszijde van een spant. Omdat er niet zo heel veel krachten op komen te staan is een houten constructie stevig genoeg, de praktijk zal het leren. De enige krachten komen op de pen die door een multiplex spant is gestoken.
Schuifje aan de bovenzijde in de bagageruimte weggewerkt.
Aan beide zijden werd een schuifje gemaakt die de pen via een bowdenkabel bedient. In de bagageruimte
achter in de cockpit is hiervoor ruimte gevonden. Op deze plaats zijn ook de ontvanger en de aan-/uitschakelaar gepland.
Constructie van de pen aan een kwiklink.
Losse onderdelen van één van de pennen.
De onderdelen spreken voor zich en met een beeld op de samenstelling kunnen jullie wel zien hoe het werkt.
Wordt vervolgd.
Bert