bouwverslag van de RESOLVE

hallo adam
de motoren zijn van het merk buhler?OP 6 volt is het toerental 1480 en op 12 volt 3030
En het wordt toch snaaraandrijving met 2 motoren.De schroeven heb ik als bij conrad besteld 5 en 6 cm kijken welke het beste gaat!!De assen blijven glijlagers als dat niet goed gaat kan ik ze heel makkelijk verwisselen voor kogellager assen maar zoals ik de heer van gent al schreef als de boot 5 uur water ziet per jaar dan is dat veel,en dat moeten die gewone assen toch wel kunnen hebben!!Nou ben ik toch ook wel nieuwsgierig
hoeveel uur Uw boten in het water zijn? groeten water

.En het wordt toch snaaraandrijving met 2 motoren.De schroeven heb ik als bij conrad besteld 5 en 6 cm kijken welke het beste gaat!!
Zoals ik al eerder geschreven had ken ik deze motoren niet, en kan ik er weinig zinnings over zeggen. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat er kleinere schroeven onder zouden zitten, vandaar mijn "advies" voor een direct drive.
Mijn boten maken wel iets meer als 5 uur per jaar in het water.
Er zijn dagen dat ze deze uren per dag maken :)
Bij zo weinig uren als u maakt, zal het misschien wel los lopen, maar ik blijf er van overtuigd dat er kogellagers op zouden moeten, al was het alleen al maar voor de draaiweerstand.

hallo

ik heb in de ache reeds een paar jaar die tandriemen zitten
en er geen problemen mee gehad
er zijn zo 4 boten gebouwd uit dezelfde romp
3 met kogellagers en eentje met bronze bussen
deze boten varen heeeeeeeel veel perjaar
en geen enkele heeft problemen met lagers of bussen

het voordeel van de tandriemen is dat je ze juist niet als gek moet spannen
een als riem gebruikte O ring moet je veel meer spannen dan een tandriem

groetjes raf

hoi archibald bedankt voor de link weer uren lees en kijkplezier zelfs een volledig verslag van de bouw calypso stond erop klasse bedankt walter

68144a92ff49a96a0.jpg

hallo medebouwers hier een update van mijn bouwverslag!! omdat mijn vorige aandrijving niet goed werkte heb ik er een motor bijgekocht,moest wel wat aanpassingen doen maar ik hoop dat het nu beter gaat!!

Laatst bewerkt door een moderator:
68144a92ff999fb33.jpg

En ik moet overal goed bijkunnen dus maar een groot dekgat gemaakt,hoe ik dat later met de dekken moet oplossen?is van later zorg!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo adam
ja het is een futaba zender f14 en een futaba ontvanger!!wat is daar dan mis mee?ik dacht dat de meeste met een f14 werkte of heb ik het verkeerd? groeten walter

Ik heb ook 4 van dat soort regelaars van Conrad gehad, maar die werkte niet in combinatie met Futaba ontvangers.
Corrien heeft daar iets met een weerstand gedaan, en toen werkte ze wel, maar het bleef "geklooi".
Maar aan het filmpje te zien heb jij daar geen last van.

Nog even wat anders, kan je de stuurstang niet anders maken?
Nu krijg je naar beide kanten een verschillende roer uitslag.
Dus een rechte roer hevel, en de afstand roerkoning - stang moet dan even groot zijn als de afstand hart servo - stang, waarbij de stang in de middenstand en 90 graden hoek maakt met de roerhevel, en met de servo hevel

Laatst bewerkt:
aandrijving

hallo wjjwalrecht,

(het kan gezichts bedrog zijn hoor maar zeg het toch maar even)
als je de motoren van zij bekijkt dan zie je dat de pullies niet recht boven mekaar staan of zie ik dat verkeerd?

mvg modfreak

Hoi adam en walter,

Ik heb zelf drie van deze conrad regelaars en ze werken perfect met twee f14 zender´s. ik krijg binnenkort een fc16 en als het goed is werkt het daar ook mee. Adam heb jij soms nog een andere zenderset behalve van futuba of met pcm of ppm? de f14 heeft pcm en de fc16 kon dacht ik er tussen switchen. Ik vind het persoonlijk raar dat je niet voor twee regelaars hebt gekozen zodat je mooi kan manoevreren(moeilijk word;)) Ik gebruik zelf twee regelaars voor twee motoren en een regelaar voor de boegschroef. Het mooie is van deze regelaars dat ze heel goed in kleine stapjes kan regelen in plaats van graupner en robbe regelaar die wat minder mooi te regelen zijn. Het kan zijn dat een paar regelaars van robbe of graupner het ook mooi kunnen maar waar ik ervaring mee heb is dat het wat minder is.

tim

hallo modfreak
daar heb je helemaal gelijk in het was wat netter geweest als ik de motor netjes in lijn met de poulis had gedaan maar je kan de motor verschuiven dus dat was geen probleem maar voor het filmpje had ik het wel even netter kunnen doen!! walter
ps mischien was dat het probleem met die fluittoon?op lage toeren!!

hoi adam bedankt voor de reactie op mijn bouwverslag!!Het probleem met het roer is dat achter de roerkoning?heet dat geloof ik,de achterbouw sterk omhoog loopt en je geen grote uitslag kan maken!!maar ik wil alles graag leren kan of wil je niet een schema sturen hoe je dat het beste kan maken?mischien kan je erop zitten hoe groot de uitslag van het roer minimaal moet zijn,want ik vind de uitslag die ik nu heb niet bijster groot!!dus hoe kan ik het beste een roerhevel maken zodat je de beste uitslag hebt. alvast bedankt voor de moeite.Of mischien heb je een link naar een website over het roer enz alvast bedankt voor de moeite walter

Back