bouwverslag van de RESOLVE

Als ik het goed zie, kan je de roerhevel makkelijk een stuk hoger op de roeras monteren, daarbij de servo ook een stuk hoger monteren en je hebt (voor zover ik kan zien) zeeen van ruimte.

Om je roer te "vergrendelen" dat deze niet naar buiten kan glijden kan je een busje plaatsen welke geborgt kan worden met een inbusboutje.
 
hallo adam hebben alle snelheidsregelaars daar last van? walter
Voor zover ik weet niet, ik heb er tenminste een paar die het niet doen.
Zoals ik al schreef heeft het te maken met de schakelfrequentie van de regelaar, en volgens mij hebben de "goedkopere" regelaars dit als euvel, maar ik ben geen electronica specialist.

Voor de roer opstelling zal ik even een schetsje maken.
 
misschien is dit een idee voor de roer bediening
het onderste gele hevel kan ook een servo zijn
roeraansturing.jpg

het plaatje is geleend uit het duikbootforum
Het grote Revell GATO bouw- en ombouwtopic
 
Walter,
In de tekening die Bol geplaatst heeft kun je ook zien dat hoeken en hartafstanden op de roer hevel en servohevel het zelfde zijn.
Dat is belangrijk als je dezelfde uitslagen naar SB en BB wilt hebben.

Je kunt dus ook bij het onderste heveltje op de tekening je servo bedenken.
En als je er de ruimte voor hebt kun je ook "rechte" hevels gebruiken, mits je maar weer die afstanden en hoeken in de gaten houd.
 
68144ab6949d668c3.jpg

hallo hier een kleine update van mijn bouwverslag!!na de problemen met de aandrijving ben ik nu bezig met de dekken.Daar mijn engels net zo goed is als mijn japans heb ik de bouwbeschrijving in de ton gedaan en ga op mijn eigen houtje verder.Ik ben nu bezig met de spanten van het voordek.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
68144ab6955932276.jpg

Er was wat commetaar op mijn schroefassen die volgens de experts niet sterk genoeg was ivm slijtage van glijlagers!!Na lang zoeken heb ik een oude heli gesloopt en daar 2 lagers gevonden met binnenmaat 4 mm
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top