Hoi Walter,
Ik heb begrepen dat je "problemen"hebt bij het leggen van je houten dek?
In principe doe ik het misschien als een ieder,alleen schilder ik het dek niet grijs,maar plak zwart karton erop,en rol dat met een behangnadenroller goed vast.
Dan trek ook ik een streep over de gehele lengte van het schip(natuurlijk wel in het midden)en begin dan in "spiegelbeeld"de planken erop te leggen.
Eerst droog om te zien hoe of het gaat,en als ik dan tevreden ben plak ik het er met houtlijm op.
Zogenaamde "propellerlijm"is beter.Is ook houtlijm maar waterbestendig en plakt beter op papier als op een geschilderde vlakte!
En zo gaan we verder tot we alles hebben en tevreden zijn.
Met de ringen om een geschut had ik volgende oplossing daar ik ze ook gebruikt heb:
Je meet de doorsnee van je platvorm voor je toren,deze maat breng de doormiddel van een passer op het hout,fineer of wat dan ook.
Nu heb je een schijf zonder binnenring,als je een binnenring wilt dan een kleinere cirkel binnenin maken.
Nu heb je een schijf of een ring die je uitsnijden of knippen,zo hout is hout en brokkelt af of scheurt bij het snijden of knippen,om dit te vermijden plak ik de ring of schijf op een DIN A4 blad wat iets steviger is,laat het drogen en knip of snij het dan uit,zonder dat het brokkelt of scheurt.
Misschien lukt het ook bij jou,probeer het rustig maar.
Hoop je geholpen te hebben,
Groet John