bouwverslag van de RESOLVE

68144aef2db8b13ca.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
68144aef2de8b87d0.jpg

Ik zet het met dubbelzijdig plakband vast altijd makkelijk als je het wilt veranderen

68144aef2e19c3b16.jpg

Dit heb ik geleerd op het forum het dek eerst zwart maken en later met transparante lijm de latjes erop lijmen!!

68144aef2e55c6c07.jpg
Dit gaat tenminste makkelijker als bij de calypso toen zat ik dagen te prutsen met dun garen!!

Walter, volgens mij is het "katjes drop" in plaats van kolen!
Mooi fineerwerk op het bakdek!

groetjes,Brandaris

68144aef2ea753091.jpg

En dit is hem dan was een hoop gepriegel maar het resultaat mag er zijn denk ik(hierbij wil ik ad nog bedanken voor de vertaling van de handleiding!!)

68144aef2fc711dd2.jpg

Ik heb niet alles volgens tekening gemaakt maar ook wat veranderd want dat weet toch niemand want toen dit schip de zeeen onveilig maakte waren wij er nog niet!!denk ik????

68144aef2fc76ad1f.jpg

Wie o wie heeft voor mij de goeden tip om de anker gaten of kluizen waterdicht te krijgen!want ik heb liever water buiten dan in de boot!!Ik ben nu met het achterdek bezig daarna het middenstuk dus ben voorlopig nog wel even zoet!! groeten walter

Hallo Walter,

Kluisgaten maken behoort eigenlijk tot 1 van de eerste dingen bij het bouwen van de romp, zie vele verslagen. Je kunt met epoxylijm de ankers erin lijmen en het schip onderste boven leggen, als dat nog kan gezien je opbouwelementen. Ik hoop dat het lukt voor je...

groeten Paul

Beste Walter
dicht maken kan evt met een lijmpistool, of anders silicone kit.
misschien wel een beetje grof, maar in dit geval doel, heiligt de middelen.
mvg Loek

Bouwtempo

Beste Walter,

Ziet er puik uit, maar je bent wel veel sneller gegaan dan je eerst zei (half oktober zei je nog dat je nog maanden werk had, en nu zie ik al een compleet afgebouwde ankerwinch). Bij de eerste foto dacht ik even dat je wat vergeten was, maar op de latere staan de handwielen er toch op!
Dat je niet alles strikt volgens tekening maakt is logisch. Is één van die dingen het boordkanon? Ik dacht dat het boordkanon op de civiele versie verwijderd was. Als dat zo is, zou ik het ook zonde vinden hem er niet op te zetten.
Succes met de verdere bouw.

Ad

bedankt

hoi bedankt voor alle reacties,ik heb al wat gevonden ivm de ankers met spiegeltjes en een zaklampje kon ik nog onder het dek komen en heb daar een messing pijp gelijmd was wel even kliederen maar dat ziet niemand!!

AD ik ben voorlopig nog niet klaar want ben nu met het achterschip bezig maar het meeste werk is nog midscheeps, !!En dan moet nog alle electronica er nog in,maar volgens mij hadden de civiele schepen in oorlogstijd ook een kanon aan boord??.Of heb ik dat verkeerd.

Hopelijk krijg ik deze winter een huurwoning in deventer met een schuur kan ik nog meer knutselen!!En kan ik mischien lid worden van de modelbouw club in zutphen.Want dit is nu mijn derde boot en geen van de drie heeft water gezien!!(schandalig)

paul ik heb je bouwverslag nog eens bekeken en je hebt gelijk ivm de ankers weer wat geleerd gelukkig kon ik er nog bij.Want het kliederen met silicone kit zag ik niet zo zitten!!
groeten walter

Walter, ook ik woon in Deventer,
In buurt is genoeg water om te varen, zo af toe samen met Roel in NieuwHeten.

Ik zou zeggen, PB ons maar, wie weet staan we samen aan de kant ;)

nieuwheten?

hoi paul dat lijkt me een goed idee om (als ik daar woon)eens samen te varen!!Maar je had het over nieuwheten wat is dat een dorp of een vaarwater?En bouw je ook nog andere modellen als een schnellboot? want al die van mij blijft drijven gaat hij echt niet zo snel!!
groeten walter

Back