Bouwverslag van een beginner Paula III

hij revereert aan conrad en verder alleen aan robbe zelf..
Dus dan zou hij bedoelen als je direct bij robbe zelf besteld?? Zou kunnen..

Maar je hoeft niet perse robbe te nemen.. Zaken zoals Quartel hebben genoeg van dat soort spul.

*Edit* sorry ik had de post voor mij niet gezien... die van dat robbe motortje..

Ben wat beginnen schilderen op het ABS met Tamiya Acrilic mini (de xf-.. potjes). Deze liggen nu al enkele uurtjes te drogen, maar krijg de indruk dat de verf niet pakt op het kunstof.

Iemand een suggestie?

Niels,

heb je wel eerst de primer erop gespoten ?
Gebruik zelf eigenmerk van Gamma. e heb verder geen problemen

Ik gebruik zelf ook Tamiya XF verf, maar dan in de airbrush, deze is dan in notime hand droog.

het kleine priegelwerk doe ik met de kwast, en daar is de droogtijd ook niet zo lang, meestal in een paar minuten ook handdroog, zolang je maar in dunne laagjes werkt

Ik kan de verf er met mijn nagels nog makkelijk af krabben. Ik vind dit niet goed.

Heb geen primer gebruikt. Bestaat er ook een primer in verf vorm? Want op de plekken waar ik moet schilderen kan ik niet met een spuitbus te werk gaan. De revell verf (enamel paint) daarin tegen pakt wel goed op het abs.

@ Ruben

Past het robbe motortje goed in het radarhuis? Ik wil deze monteren op de paal en dus niet op het dak. Hoe heb jij de aansturing gedaan? Ik veronderstel dat je deze niet zomaar rechtstreeks in je ontvanger kan stoppen. Weet je soms ook iets van het stroomverbruik en van de warmte afgifte indien deze lange tijd staat te draaien?

ik heb een motortje van robbe en die past eg niet in die behuizing ;)
anders had ik hem ook wel in de mast gehad ;)
warmte = niet veel, bijna niks niet druk over maken..
stroomverbruik = weet ik zo niet misschien even op robbe kijken...

de aansturing:

ik heb nu in totaal 3 duo switches in mijn paula zitten die zijn 20 - 30 euro stuk en die kunnen van 1 zendkanaal 2 schakelkanalen maken.
hier is ie 28,60 ;)
Electronic Switch -

die gebruik ik ook voor de dieselgenerator, radar, verlichting, de blusmonitor, en de kraan ;)

groet ruben;)

hallo niels

daarom een servo motor heeft alles aan boort

hoe ik het gedaan heb bij mijn exter (kabine licht in mechelen op de bodem van het kanaal )
onder in de mast staat de mini servo
door de holle mast (wat eigenlijk een asje is ) gaat een as omhoog tot helemaal boven in de mast
onder de brug waar de radar opstaat is de mast door gezaagd en zit er een kleine poelie
daar rond zit een O ringetje en dat loopt door onder de brug die de twee asdelen weer aan elkaar houd
onder de radar zit er ook een poelie waar de Oring weer over heen gaat en zo draait de radar
en heel het mechaniek wordt door het platform min of meer aan het oog onttrokken
en het houd de twee delen van de as aan elkaar daar het iets groter is dan de mast zelf
ergens moet je water bij de wijn doen om het mogelijk te maken
indien de O ring versleten is kon ik het bovenste stuk mast oplichten en zo de O ring vervangen
het koppelen gebeurde met een pennetje en een busje wat ik nu zou vervangen door een 2 mm goud kontakt stekkertje wat een beetje meer klemt

ik zal eens proberen er een tekening van te maken

groetjes raf

hallo

bij conrad kan je deze bestellen
Conrad Electronic - Europas führendes Versandhandelsunternehmen für Elektronik und Technik
kost 13.25 euro
komt nog wel een kabeltje bij

225126_BB_00_FB.EPS.jpg

groetjes raf

Ok, komt allemaal goed. Ik zou alleen liefst de radar op de paal hebben en niet op de kabine.

Ivm de verlichting: welke kleur moet het toplicht (bovenop de paal/mast) hebben? Moet deze knipperen of mag deze constant branden?

Weet niet of het voor jou toepasbaar is en of je het wel wilt,

Het motortje kun je onder het dek plaatsen en de radar op een steun aan de mast.
Dan een plexi rondstaaf vanaf het motortje naar de radarscanner.

Je hebt dan wel een extra staaf naast de mast lopen maar het plexi zie je niet vanaf een afstandje.
Als door de mast niet kan, is dit een optie maar ik ken de Paula III niet zo goed.

hoi,

ik heb het als volgt opgelost:
zo'n duo switch heeft ook als ie uitstaat een kant die aanstaan en als ie aangaat gaat die uit ;)

dus lampje bovenaan de mast brand altijd totdat ik de dieselgenerator aandoe ;)

groet ruben:cool:

hallo

conrad verkoopt er ook eentje met memorie
dus knopje naar boven lichtje aan knopje in het midden lichtje blijft branden
knopje terug naar boven lichtje uit
247070_LB_00_FB.EPS.jpg

Artikel-Nr.: 247070 - 62
Hersteller-Artikel-Nr.:
2KM
19,95 EUR

groetjes raf

Mijn huidige zender staat te koop. Van zodra deze verkocht is, haal ik mij de Robbe Fc16 navy en maak ik enkele van deze printjes, zodat ik al mijn verlichting kan schakelen. Ik veronderstel dat ik bij deze zender ook onmiddelijk een schakelpaneel met verschillende switches moet kopen? En deze in mijn zender inbouwen. Als ik dit gedaan heb, kan ik mbv bovenstaande printjes mijn verlichting schakelen?

Welk kleur moet het lampje bovenaan de mast zijn? (Wit? Groen of Rood?)

Heb vandaag mijn eerste proefvaart gemaakt. Was spannend. Echter, op mijn plaatselijke vijver licht vrij veel troep van de bomen. Na nog geen 5minuten gevaard te hebben, haalde ik nog amper snelheid. Na onderzoek bleek mijn schroef vol met takjes etc te zijn gedraaid. Ik veronderstel dat dit komt omdat hij nog niet op gewicht is, en dus nog niet diep genoeg in het water licht?

DSC02318.jpg

DSC02320.jpg

Had (gelukkig) geen last van water in mijn boot.

Heb mijn epa op het gas ingesteld op max 5.4V aan de motor, dan is de snelheid meer dan behoorlijk. Het verbruik tussen de motor gemeten bedraagd 1500ma bij volledig het gas open. Is dit een goed verbruik?

hallo

1.5 amp belast is zeker goed
ik weet niet hoeveel ampjes je acu is maar op een 3.3 amp accu kan je dan ongeveer 2 uur varen
als er troep licht helpt nu en dan eens achter uit slaan
niet varen maar kort achter uit slaan met de schroef
dan vliegt het meeste vuil er vanaf
die printjes bouw je niet die koop je kant en klaar
alleen de draden moeten er nog aan gezet worden
op je zender hoef je niets van knopjes buiten per printje een twee kanaals schakelaar
maar als je een kruisknuppel hebt dan kan het dus ook op de niet gebruikte kanalen van deze knuppel

BV
gas links (op is voor uit neer is achter uit)
roer rechts (links is links rechts is rechts)
dan heb je links nog l/r over en daar kan je dan het printje op dit kanaal gebruiken
dus hoef je niets extras te kopen

groetjes raf

Ziet er goed uit, leuk dat je een ander kleurenschema hebt gekozen!

Hoe heb je het opgelost met de koppeling? De mijne die bij de paula zit is niet echt super. Ik ga in ieder geval de as extra vastzetten met een tip uit dit topic. Ik denk dat dit al veel gaat schelen.

Als je vragen hebt kan je altijd bij me aankloppen, ik heb de paula ook met plezier gemaakt en er veel van geleerd, ben erg trots op het resultaat!

Welke zender heb je nu en verkoop je?

Er zit gewoon de standaard koppeling op (het rubberen buisje). Van zodra deze het begeeft, kijk ik wel naar een andere koppeling.

Ik verkoop de <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, bedankt.

Zou het problemen kunnen geven als ik mijn ontvanger antenne in mijn mast samen met de kabels van mijn led verlichting steek?

Back