BOUWVERSLAG van een outdoor yak 54 shocky

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door want a plane, 21 mei 2007.

  1. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    :lol: licht schuren en overnieuw spuiten, of gelijk overnieuwspuiten? maar da word zwaar, wat had het moeten voorstellen?
     
  2. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    het heeft eigenlijk wel iets:p.. Misschien nog overspuiten ofso, of maak een nieuwe(scheelt tog maar 3 eurie)
     
  3. Matanza

    Matanza

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    734
    Locatie:
    Heffen, Mechelen, Belgie
    Ik vind het eigenlijk wel iets hebben, zeker die eerste foto, spijtig dat op foto 2 vegen zitten.... Anders het wel zeer mooi geweest. Is eens is iets anders, dan al die andere.... LOL

    Grtz Matanza
     
  4. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    het lijkt erop dat hij uit de oorlog komt :lol:

    maar idd als de strepen er niet waren was het best mooi!!
     
  5. want a plane

    want a plane

    Lid geworden:
    17 aug 2005
    Berichten:
    485
    Locatie:
    Zuid holland
    ghehe:) is dit soms samenspanning om mij weer aan het airbrushen te krijgen? :lol: :lol: ( zinloos ;) )

    ik heb toch een nieuwe gemaakt :oops:

    [​IMG]


    Groetjes Rowan, :D
     
  6. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Rowan, goed oefenen met je brush...

    en kijk of de depron bestand is tegen bepaalde verfsoorten... ;)

    John
     
  7. _Koen_

    _Koen_ Guest

    nieuwe ziet er tog beter uit :wink: :p
     
  8. barthezzo

    barthezzo Guest

    haha idd. maarja ik denk dat het aardig tegen valt dat Brushen:p
     
  9. want a plane

    want a plane

    Lid geworden:
    17 aug 2005
    Berichten:
    485
    Locatie:
    Zuid holland
    heey,

    ik ben nog even verder gegaan en heb nu de romp bijna af ik moet alleen nog wat carbon versevigingen erin + de rc

    zo ziet hij er nu uit :
    [​IMG]

    Morgen maak ik hem helemaal VLIEG klaar :D

    Groetjes Rowan,
     
  10. _Koen_

    _Koen_ Guest

    klinkt goed, ben benieuwd :D
     
  11. mr-02

    mr-02

    Lid geworden:
    7 sep 2005
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Brugge
    'k moest zeggen van "want a plane"
    dat hij nu ff het bouwen uitstelt
    omdat hij z'n been eeft gebleseert en moeilijk kan lopen ...

    greetzz
    Florian
     
  12. eddy

    eddy Guest

    Hallo mensen,

    Ik heb een vraagje over shocky's (misschien dat ik er een ga bouwen, het idee speelt al dagen in m'n hoofd :) ) :

    Maakt het uit of je d.m.v. een mix de rolroeren ook gebruikt voor hoogte? Wordt het gedrag veel/weinig beïnvloed?

    Ben nl. bij Volkel in de wolkel wezen kijken en het verbaasde me toch wel hoe strak die "dingetjes :D " vliegen!

    Groeten
     
  13. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    dan heb je mij vast ook wel zien vliegen (met die knuffel xl,met 4D erop (nee er staat geen vpp op))

    ik denk dat niemand een mix gebruikt om met zijn shockie te vliegen,tenzij als je rolroeren op 2 servo's zitten,dan moet je een flapperon mix aanzetten
     
  14. eddy

    eddy Guest

    Inderdaad


    :eek:ntopic:
     
  15. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    maar dat beinvloed niks op het vlieggedrag hoor :wink:

    tenzij je ook flaps wilt gebruiken maar ik snap niet waar dat goed voor is buiten het horizontaal schuin naar boven opstijgen...
     
  16. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    8) Even een foto van mijn Yak 54

    ..[​IMG][​IMG]

    Vlieggewicht met Ikarus S2 motor en lipo Etec 2S 450 = 160 gram
     
  17. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    dit hoort niet in dit topic,maar in het bouwverslag van de INDOOR yak 54
     
  18. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    Heb op mijn unique voor buiten 2 servo's voor aileron en ze aangesloten op 1 kanaal door een v-tail mixer en om hem te laten werken ook
    nog op een ander kanaal dat ik eigenlijk niet gebruik. Dat kanaal is op mn zender een schakelaar en als ik die om zet staan de flaps uit.
    Is echt wel handig moet ik zeggen, als je op final zit voor de landing zet je gewoon de schakelaar om, flaps gaan uit en hij blijft heel stabiel
    rechtdoor vliegen en door met gas en hoogte te spelen kan je hem heel rustig naar de grond krijgen. Is dus wel degelijk handig als je
    je toestel mooi recht wil landen(al is dat binnen makkelijk omdat je (bijna) geen wind hebt). Sturen deed ie wel minder met de flaps uit
    dus je moet er wel mee uitkijken en uitzetten als het niet meer nodig is. Met flaps kan je trouwens nog langzamer vliegen erg gaaf gezicht
    op de unique(misschien mogelijkheid om is te proberen op shocky senne??? :roll: )
     
  19. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    op mijn knuffel stonden eerst 2 rolroer servo's,maar die zijn er nu uit,ik ga er binnekort toch terug 2 opzetten :lol: en nog lichter maken
     
  20. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Wijsneus !!

    Hier is een outdoor Yak te zien :D
     

Deel Deze Pagina