Bouwverslag van "The FunBat"

Dag heren,

Ik dacht laat ik even een topic openen over de "FunBat".
De Jongens van "Flitetest" Hebben een mooie video gemaakt over dit modelletje. Nadat ik dit gezien had ben ik er ook aan begonnen.
Ik heb de funbat met 3mm depron gemaakt ipv 6mm en heb de tekeningen van "Bloodymicks.com " zijn gratis te downloaden.
zie link -->Plans

Hier een foto van mijn Funbat:
100_7688.jpg

Deze funbat is speciaal ontworpen voor de Combat's. Hij vliegt lekker snel en is erg wendbaar.
Mijn setupje is een HK motortje 2205 1400kv 120Watt, 2x 9grams HTX servo's, stuurstangen koolstof.
Ik heb er een turnigy 12amp regelaar inzitten met een zippymax 1050mah lipo gaat hij als de brandweer. kan tot 1300mah. De lipo moet wel helemaal aan de voorkant liggen ivm de CG. Als standaard versie is de onderkant een stukje open, maar ik heb daar een klepje in gemaakt zodat de lipo beveiligd is tegen eruit vallen.
Zie mijn anders foto's op onze website :OZO Parkflyers

De funbat heeft een KFM2 foil en ik heb er een 3mm koolstof staafje in voor de versteviging. verder kun je de depron mooi lijmen met Epoxy of UHU-Por. Ik heb er voor gekozen om de servo's bovenop te monteren, maar natuurlijk is er ook een optie om deze aan de onderkant /zijkant te plaatsen, maar dat is voor ieder voorzich.
Ik zou zeggen laat je fantasie gaan en ga lekker bouwen.
Voor de kleuring heb ik gekozen voor oranje lichtgevende stikkervellen, die kon ik hier kopen in een knutselwinkel.

voor vragen kun je altijd mailen of bezoek onze site.

groetjes Raymond8-)

Laatst bewerkt:
Grappig ding, heb de plannen gedownload want heb toevallig net weer wat platen 3 mm Depron in huis!

Groet,

Jacob

HEy , jacob

Ja is echt de moeit waard hoor , kei leuk vliegtuigje..

En ook heeel makelijk bouwen.

Succes en ik zie het wel hoe die is geworden , oke??

groeten rAy

Grappig ding, heb de plannen gedownload want heb toevallig net weer wat platen 3 mm Depron in huis!

Groet,

Jacob

Hoi Raymond,

Even een vraagje, heb je de 3mm depron echt omgevouwen bij de voorkant van de vleugel of heb je gewoon 2 laagjes op elkaar geplakt ?
Van 6mm depron lijkt me uberhaupt onmogelijk om zo'n vouw te maken.

Ik moet jullie toch eens binnenkort opzoeken op dat veldje achter de vd Stad.

Gr,
Ruud

Hey Ruud!

Moet je zeker eens doen, we zijn daar vaak zat te vinden :D Kijk maar eens op onze site :D

Ray heeft op de vleugel een 2e laagje erop geplakt ;) Werkt uitstekend en geeft je iets mee ''vleugelprofiel'' op zo'n depron kissie ;)

kfm2 foil

Beste Ruud,

Even een verbetering ten opzichte van michael's reactie.
Hij weet namelijk niet precies hoe de funbat word gebouwd. Ik wel, heb hem nu namelijk al 2x gebouwd. :)
Erg leuk kistje, past zelfs een 1300mah lipo in.

Dus bijdeze de juiste info:
De funbat is idd makkelijker te bouwen met 3mm.
Als je de tekening uit print dan zul je zien dat de voorkant groter is.
Dat is gedaan omdat je het voorste deel moet omvouwen om die kfm2 foil te krijgen.
Maar voordat je dat doet, tape hem goed in aan de achterkant. anders knakt tie.
Ik heb er wel heel voorzichtig wat depron uitsneden. Zodat hij makkelijker kan buigen in het schanier gedeelte dan he.
3mm carbon staafje erin lijmen. die zit er tussen in.
Tenslotte heb ik alles goed getaped met inpaktape. dan word alles een stuk sterker.
servo's 2x 9gram

Ik hoop dat je met deze info meer kan.

Succes met bouwen, en ik zie de foto's wel een keerop de forum
Of we zien je wel is een keer bij bijsterhuizen industrie/vd stad.

groeten Raymond

Laatst bewerkt:
Hoi Raymond,

De tekeningen zijn uitgeprint en aan elkaar geplakt en het depron ligt klaar en morgen
schijnt het slecht weer te worden dus je uitleg is precies op tijd.

Bedankt, Ruud

HEy Ruud,

Ik ben benieuwd hoe je hem gemaakt hebt. Ga je hem ook nog een leuk kleurtje geven?? Ik heb in wijchen bij die knutsel winkel op het plein sticker vellen gekocht 0,20ct. Lekker vel kleurtje, rood , oranje zie je goed in de blauwe lucht.

Wat voor een setup ga je erop doen??
Wij gebruiken deze van HK : HobbyKing Online R/C Hobby Store : 2205C 1400Kv Brushless motor

Zijn 1400kv maar met 120 Watt.
12 amp regelaar.

Je kan de funbat met 2 servo's bovenop , of met 3 servo's.
1 links, 1 recht onder de vleugel en 1 achter.
Maar deze laatste actie is wel lastig.
Ik heb gekozen voor de servo's bovenop.
Gaat prima, en ik gebruik voor de stuurstangen 1,5mm koolstof staafje.
Kun je kopen bij fsfoamy.nl of het vliegertje in nijmegen.

Maaruh, De funbat is een combat plane,...kom je dan ook een keer met ons combatten???
lijkt me wel grappig. Dan hebben er zowiezo 3 man een funbat incl jij.

ik hoor het wel weer...

groeten Raymond

Back