Bouwverslag van "the Funbat"

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door rayrz, 11 mei 2011.

  1. rayrz

    rayrz

    Lid geworden:
    25 dec 2008
    Berichten:
    296
    Locatie:
    Nijmegen
    Dag heren,

    Ik dacht laat ik even een topic openen over de "FunBat".
    De Jongens van "Flitetest" Hebben een mooie video gemaakt over dit modelletje. Nadat ik dit gezien had ben ik er ook aan begonnen.
    Ik heb de funbat met 3mm depron gemaakt ipv 6mm en heb de tekeningen van "Bloodymicks.com " zijn gratis te downloaden.
    zie link -->Plans

    Hier een foto van mijn Funbat:
    [​IMG]Deze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 648x486 en 71KB.[​IMG]

    Deze funbat is speciaal ontworpen voor de Combat's. Hij vliegt lekker snel en is erg wendbaar.
    Mijn setupje is een HK motortje 2205 1400kv 120Watt, 2x 9grams HTX servo's, stuurstangen koolstof.
    Ik heb er een turnigy 12amp regelaar inzitten met een zippymax 1050mah lipo gaat hij als de brandweer. kan tot 1300mah. De lipo moet wel helemaal aan de voorkant liggen ivm de CG. Als standaard versie is de onderkant een stukje open, maar ik heb daar een klepje in gemaakt zodat de lipo beveiligd is tegen eruit vallen.
    Zie mijn anders foto's op onze website :OZO Parkflyers

    De funbat heeft een KFM2 foil en ik heb er een 3mm koolstof staafje in voor de versteviging. verder kun je de depron mooi lijmen met Epoxy of UHU-Por. Ik heb er voor gekozen om de servo's bovenop te monteren, maar natuurlijk is er ook een optie om deze aan de onderkant /zijkant te plaatsen, maar dat is voor ieder voorzich.
    Ik zou zeggen laat je fantasie gaan en ga lekker bouwen.
    Voor de kleuring heb ik gekozen voor oranje lichtgevende stikkervellen, die kon ik hier kopen in een knutselwinkel.

    voor vragen kun je altijd mailen of bezoek onze site.

    groetjes Raymond:cool:
     

Deel Deze Pagina