Bouwverslag: Vario Ecureuil

Hoi Ronny,

Verlichting op mijn Ecureuil;
- Twee witte landingslichten, onder de neus (led, zelfbouw)
- Twee witte flitsers, top vd staart en midden onder de romp
- Groen continue brandend, rechter tip van hor. stabilo
- Rood continue brandend, linker tip van hor. stabilo

De extra witte flitser onder de romp heb ik zelf bijgevoegd omdat ik het samenspel met de staartflittser een mooie toevoeging vond.

De verlichtingset is DeLight (starterkit) van dimension engineering. kan ik je zeker aanraden.
De programeerbaarheid (pc usb) is top, het geheel is supercompact en de led's zijn zeer klein.

De lichtopbrengst is ook programmeerbaar, ik heb ze echter wel op vol geprogrammeerd.
Op een zonnige dag valt de zichtbaarheid wat tegen, maar afgelopen dinsdag (tegen de avond) was het een prachtig gezicht.
Filmpje heb ik er niet van, maar ik zal eens zien of ik iets kan maken.

Ik volg jou bouwverslag met veel belangstelling dus ik zie graag wat het geworden is :-)

Gr,Roy

Hei Roy ,

Ik ben eens gaan piepen bij de mannen van Dimension engineering ... en eens bij de site van OPTOTRONIX , ik ga samen met den CORSAIRK een setje samen bestellen , maar we zijn er nog niet uit waar dat gaat gebeuren .... ik zal het zeker posten in mijn draadje wat het geworden is eerstdaags ...

Grtz
Ronny

Hey Roy,

als gevolg van drukke beroepsbezigheden ben ik er nu pas toe gekomen om je draadje te bekijken. En... je kunstwerk vliegt. Prachtige foto's.
Na heel wat bouwplezier en ook zorgen moet het gevoel om je 'Eekhoorn' te kunnen laten opstijgen fantastisch zijn. Een dikke proficiat en geniet nog lang na van dit mooie moment.
Hopelijk beleef je vele jaren plezier aan je machine.

Heligroeten,

Nick

Hoi Nick,

Bedankt voor je reactie :-)

Het was inderdaad een prachtig gevoel te zien dat hij na twee jaar vliegt, en als hij dan zo voor je hangt dan is dat wel genieten hoor!

Inmiddels heeft hij vier vluchtjes gemaakt, en nu staat hij voorlopig even weer aan de grond.
Ik heb het mechaniek weer uitgebouwd, er komt een andere motor in en de Castle regelaar zodra hij terug is.

Gr, Roy

Back