Bouwverslag : Vought TA-7C Corsair II

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door MrBean, 19 nov 2006.

  1. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Hoi allemaal,

    Onlangs kreeg ik, in ruil voor het bouwen van 2 toestellen, een vliegtuig van een kameraad. Het is echt nog maar de vraag of dit ooit gaat vliegen, want het is een eigenaardige bouwdoos.

    Het is een Tsjechische kit waarbij een erbarmelijk slecht vertaalde handleiding zit en een kramikkig bouwplan.

    Het vliegtuig is volgens de doos al 90% ARF. Maar volgens mij bedoelen ze hiermee 9%. Het plan is niet aangepast aan het feit dat het "ARF" betreft, want als je de bouwrichtlijnen volgt, kom je pas laat tot de conclusie dat dat deel al in orde is.

    Maar goed, een gegeven paard mag je niet in de bek kijken, dus op naar het bouwen :

    De bouwkit met inhoud :

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het krakkemikkige plan :

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De achterkant aan de romp gelijmd :

    [​IMG]

    Cockpitje voorbereiden :

    [​IMG]

    De lange romp :

    [​IMG]

    De neus cone en het kielvlak gemonteerd :

    [​IMG]

    [​IMG]

    De staartvlakken en de vleugels, waarbij een plastieken aanvalsboord moet gelijmd worden :

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vriendelijke groeten,

    Davy
     
  2. Arvid

    Arvid Guest

    Abootje, ben wel benieuwd wat dit op gaat leveren :D
     
  3. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    mhhhh, ik ben ook wel benieuwd wat dit gaat worden en of het uberhaupt een vliegende kist wordt.

    Wat wordt de aandrijving???
     
  4. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Hey jongens,

    ik ben even nieuwsgierig als jullie.

    Ik heb, na vandaag de volgende stappen te willen zetten, het gevoel dat dit niet echt werkt. Er staat bv nergens op het plan of de bouwbeschrijving "een moment" waarop je best alles inbouwt. En aangezien het een halve ARF is, zijn er bepaalde onderdelen al af, die het volgens mij net moeilijker maken om na het monteren alles in het toestel te kunnen monteren.

    Mijn vraag is dus : heeft iemand ooit al zulk toestel gebouwd ? En zo ja, hoe ? En deed het vliegen ?

    Een mede-club-piloot heeft van het zelfde merk de F-16 gebouwd. En die vliegt prachtig ! Zeer mooi. Maar daar zitten al die "frutselkes" zoals op dit toestel niet op !

    Vooraleer ik ga beslissen tot aankoop van eender welk materiaal, moet ik er eerst van overtuigd geraken.

    Het toestel is voorzien voor een duwprop maar kan ook een fan van max 65 mm aan. Moest er dus iemand een suggestie hebben ? Of willen sponsoren ? ;-)

    Groetjes,

    Davy
     
  5. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Ben net eens op de site gaan kijken van deze kit en als ik zo goed kijk, dan is er een "static" variant, met alle frutselkes er op en er aan. En de vliegende versie heeft dat dan (best) niet.

    Da's dus al een zorg minder...

    http://www.electronicfly-rc.com/Flying Styro Kit.html

    Hier ook wat meer info van de site :

    [​IMG]

    Voor turbine met Speed 280, 300 of 400 !

    Groetjes,

    Davy
     
  6. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Ik heb datzelfde toestel ooit eens van iemand gekregen. Al die frutseltjes zijn er niet bij. Ik heb alleen de vleugels, de romp en enkele onderdelen die in de romp moeten en natuurlijk de staartvlakken. Zo hangt het nu al enkele jaren in de garage ergens aan een spijker tegen de muur.
     
  7. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    vind het wel een leuk ding hoor, als jij besluit hem niet in elkaar te frutselen stuur je hem maar deze kant op :lol:

    de waterslide decals daar zou ik niet veel meer van verwachten. ik heb ook eens een "stavebnice" ( tjechisch voor bouwdoos) gekregen en de waterslide decals waren ook zo vergeeld, ze vielen in schilfers uit elkaar op het moment dat er water overheen liep....
     
  8. Arvid

    Arvid Guest

    Zie ik het nu goed op het vierde plaatje dat de aansturing van de ailerons aan de buitenkant lopen? Lijkt me nogal een zwak punt als je bijvoorbeeld in lang gras land, kan het zo zijn dat deze stangen aardig wat te verduren krijgen.
     
  9. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.583
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    op rc groups gaat er een draadje hierover.ik stuur je vanavond de link
    ook een bouwverslag en ikk heb ergens een filmpje staan van dit toestel...
    wel niet met een gewone prop...

    dat bouwverslag enzo heb ik ook wel ergens staan, ik had dit toestel ook met een fan maar heb verder nooit electronica ingestoken, wel raden ze aan om 2servo's te gebruiken op de rolroeren...voor derest gewoon alles samensteken en de bommekes enzo weglaten... greetzz
     
  10. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    hmm is die inmidels al klaar?:p

    groeten
     
  11. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Hey Raymon,

    goede vraag. Zoals ik al zei, heb ik er niet echt veel zin meer in.

    Ik heb mijn best gedaan (voor het vorige bericht) om de vleugels in te lijmen en ik heb dat verkeerd gedaan. Nu met de bouwbeschrijving op RC Groups, kan ik wel verder, maar toch zit ik met een aantal vragen.

    Hier zijn 2 fotootjes van hoe hij er nu uitziet ...

    [​IMG]

    [​IMG]

    Groetjes,

    Davy
     

Deel Deze Pagina