Hoi Allemaal,
Zo hier dan (eindelijk zullen sommige denken :wink: ) weer een update van mijn Walcheren.
Ziehier het resultaat van een dag hard werken :lol: . Ten eerste de verschansing, die zat er al op, maar ik heb even iets aangepast. De verschansing bestaat uit 5 delen. Deze delen moeten dus op bepaalde punten aan elkaar gezet worden, hiervoor heeft Billing Boats wat hulpstukjes hout bij de kit geddaan. Deze worden aan de achterkant tegen de las gelijmd om de boel te versteviggen. Dat leek mij wat overdreven dus heb ik die hulpstukjes niet gebruikt, maar vandaag heb ik toch de hulpstukjes bij de neus geplaatst. Daar maakt de veschansing namelijk net een bocht en zijn de twee stukken niet netjes tegen elkaar te lijmen, door de hulpstukjes te gebruiken lukt dit wel

.
Dan de opbouw, daar moet je even heel goed opletten. Ik had al een tijdje het idee dat er iets niet klopte met de ramen van het stuurhuis. Vandaag zag ik wat er aan de hand was...... De voorste drie grootste ramen (54, 56 en 58 ) kunnen op verschillende manieren vastgelijmd worden. Op het eerste gezicht lijkt het weinig uit te maken, maar de houten rand, van het raam, aan de boven- en onderkant zijn niet even groot! Bij mij zat het middelste raam hoger dan de twee buitenste

. Daar moest ik dus wat sloopwerk verrichten, maar gelukkig zit alles nu weer goed.
Ook heb ik de kimkielen geplaatst. Bij de kit zitten spijkertjes om de kimkielen vast te zetten aan de romp. Ik vertouwde dat niet echt dus heb ik wat Fleischmann schroefjes (schroefjes waarmee stukken rails worden vastgeschroefd op de tafel bij modeltreintjes) gebruikt. Als je een beetje voorboord gaat dit prima

.
Bij het bedieningspanneel klopt ook iets niet, maar dat is gelukkig niet mijn fout

. In dit panneel zit een gat waar een stukje hout (60A) schuin in gezet moet worden. Of dit gat is te groot of het stukje hout is te klein, maar passen doet het niet :? . Dus heb ik een stukje resthout gebruikt om een nieuw plaatje te maken.
De nummering van de onderdelen van de schoorstenen klopt volgens mij niet helemaal. Alle delen van de rechter schoorsteen hebben nummer 70 en die van de linker 71. Ik heb echter wat onderdelen door elkaar gebruikt omdat dat beter pastte.
Het wordt nu zo langzamerhand tijd om een wat te schilderen, want later wordt dat natuurlijk steeds moeilijker.
Updates volgen...... :wink:
Groetjes Danny.