Hoi Allemaal,
Zo gezegd, zo gedaan gisteren even naar Veenendaal geweest en weer eens wat inkopen geddaan. Ziehier het resultaat;
Portomonee weer wat lichter, maar ik kan er weer tegenaan

. Helaas was niet alles op vooraad, maar dat is besteld.
Gellukkig was er wel één Super Steam Generator op vooraad dus die vanmiddag natuurlijk metteen uitgeprobeerd :lol: .
Ik moet zeggen het is een geweldig ding, het is eigenlijk een rookgenerator zonder reservoir. Er zit alleen een slangetje aan. Dit slangetje kan je aansluiten op het bijgeleverde flesje rookvloeistof. Als je deze dan boven de rookgenerator hangt loopt de vloeistof vanzelf in de rookgenerator. Een klein groen slangenklemmetje zorgt voor de hoeveelheid vloeistof wat naar de rookgenerator loopt en dus de hoeveelheid rook. In mijn Walcheren is geen plaats om een reservoir boven de rookgenerator te bouwen, maar ook daar heeft Graupner aan gedacht. Als je het reservoir onder de rookgenerator plaatst heb je een klein pompje nodig wat de rookvloeistof richting de rookgenerator pompt. Het voordeel hiervan is dat je, op afstand, door het pompje harder of zachter te laten draaien de hoeveelheid rook kan varieren

.
Dan ook nog wat geschilderd vandaag;
De schoorstenen hebben een laagje zwart (Humbrol nr. 33) gekregen en het dek rood/bruin (Humbrol nr. 133). Ik ben nu alleen nog op zoek naar fluoriserend oranje voor het dak en een mooier kleurtje geel/bruin voor de binnenkant van de verschansing en achterkant van de opbouw. Dus als iemand ideeen heeft hoor ik het graag (foto's van het origineel staan op
Tugspotters).
Groetjes Danny.