De waveney klasse reddingsboot is voor lange tijd in dienst geweest van de Engelse reddingmaatschappij, de RNLI. Tegenwoordig zijn de reddingsboten vervangen door modernere types zoals de trent klasse.
Het orgineel:
In dit draadje ga ik het bouwverslag van bijhouden van dit bootje wat ik een tijdje geleden gekocht heb. En door andere modellen even in de koelkast heeft gestaan.
De versie die ik ga maken is de 44-001, deze is op verschillende punten net even wat anders als de orginele RNLI versie. Het is een beetje een mix van de RNLI en US coastguard versies. En er zijn veel mooie heldere fotos van beschikbaar.
Er is al wat werk aan verricht, zoals het uitsnijden van de romp en het plaatsen van de motorsteun en schroefassen.
De schroefassen hebben nogal wat problemen geleverd, billing boats levert namelijk messing buisjes waar je aan elke kan een soort lager in moet aanbrengen.
Dit ging echter zo slecht dat ik besloten heb om de kwalitatief veel betere graupner assen te plaatsen. Ook zijn de roerkoningen geplaatst.
Zoals op onderstaande foto te zien is het standaard roer veel kleiner dan het in werkelijkheid hoort te zijn. Ook is de vorm niet geheel correct.
Nog wat fotos van de inhoud van de kit:
Door het formaat van dit model ga ik weer werken met lipo accu's, het vermogen ten opzichte van het gewicht is me namelijk erg goed bevallen.
Ook ga ik proberen het een en ander aan verlichting aan te brengen.
Gr robin
Edit: gebruikte info en en foto's komen van: http://www.44mlb.com/
Het orgineel:


In dit draadje ga ik het bouwverslag van bijhouden van dit bootje wat ik een tijdje geleden gekocht heb. En door andere modellen even in de koelkast heeft gestaan.
De versie die ik ga maken is de 44-001, deze is op verschillende punten net even wat anders als de orginele RNLI versie. Het is een beetje een mix van de RNLI en US coastguard versies. En er zijn veel mooie heldere fotos van beschikbaar.
Er is al wat werk aan verricht, zoals het uitsnijden van de romp en het plaatsen van de motorsteun en schroefassen.
De schroefassen hebben nogal wat problemen geleverd, billing boats levert namelijk messing buisjes waar je aan elke kan een soort lager in moet aanbrengen.
Dit ging echter zo slecht dat ik besloten heb om de kwalitatief veel betere graupner assen te plaatsen. Ook zijn de roerkoningen geplaatst.


Zoals op onderstaande foto te zien is het standaard roer veel kleiner dan het in werkelijkheid hoort te zijn. Ook is de vorm niet geheel correct.


Nog wat fotos van de inhoud van de kit:



Door het formaat van dit model ga ik weer werken met lipo accu's, het vermogen ten opzichte van het gewicht is me namelijk erg goed bevallen.
Ook ga ik proberen het een en ander aan verlichting aan te brengen.
Gr robin
Edit: gebruikte info en en foto's komen van: http://www.44mlb.com/
Laatst bewerkt: