Bouwverslag Weimo Raven 2.7M

Powerbox Royal met 1500mAh...ik blijf de setup toch raar vinden...

PB Royal: 148g
3x PB 1500mAh + mount: 3x (91+15) = 318g
Totaal: 466g (met LCD + 80g = 546g) ZONDER ontvanger

PB AR9210: 130g
2x PB 2800mAh + mount: 2x (158+18 ) = 352g (hier slechts 2x, met 2800mAh kan je gerust de sparkswitch op je PB hangen, zo bespaar je een onstekingsbatt.)
Totaal: 482g MET ontvanger

Persoonlijk zou ik voor de 2de optie kiezen, gewicht is bijna hetzelfde, je kan hogere piekstromen aan, en je hebt meer vermogen aan boord (3x 1500= 4500mAh; 2x 2800 = 5600mAh)

Klopt! Maar het nadeel daarvan is dat ik mijn huidige zender dan niet kan gebruiken
Ik ben in bezig van een futaba zender zonder module. Ik kan dus geen Powerbox-Systems AR9210 gebruiken. En Powerbox heeft momenteel geen Futaba gerelateerde producten.

Dat houd in dat je altijd een externe ontvanger nodig hebt mocht je futaba producten gebruiken. Een futaba R6014 weegt maar 20.8 gram. Dit is ( er vanuit gaande dat de kist 14 kilo vliegklaar word) Dan is 20.8 gran minder dan 0,15% van het totaal gewicht.
Natuurlijk komen hier ook nog kabels en conectors maar dat zal nooit geen 50 gram zijn samen

Klopt! Maar het nadeel daarvan is dat ik mijn huidige zender dan niet kan gebruiken
Ik ben in bezig van een futaba zender zonder module. Ik kan dus geen Powerbox-Systems AR9210 gebruiken. En Powerbox heeft momenteel geen Futaba gerelateerde producten.

Dat houd in dat je altijd een externe ontvanger nodig hebt mocht je futaba producten gebruiken. Een futaba R6014 weegt maar 20.8 gram. Dit is ( er vanuit gaande dat de kist 14 kilo vliegklaar word) Dan is 20.8 gran minder dan 0,15% van het totaal gewicht.
Natuurlijk komen hier ook nog kabels en conectors maar dat zal nooit geen 50 gram zijn samen

Met een PB Evolution en Futuba onvanger (115 + 20,8 = 135,8gr) kom je aan hetzelfde gewicht.
Maar mij ging het niet zozeer om de ontvanger en PB, maar om het feit dat je voor hetzelfde gewicht beter 2x 2800mAh neemt dan 3x 1500mAh voor een 3D toestel.

Deze gewichtsverschillen voel je allemaal totaal niet op zo een kist hé. Steek daar gewoon zwaardere lipo's in en klaar :-)
Voel jij het verschil tussen een volle benzine tank (bij mij 1.5l) en een lege benzine tank op het einde van de vlucht? Ik niet...

Update!

Hier een aantal foto's van de constructie van het stabilo!

Klaar om samen gevoegd te worden!

Meteen de wielen+kappen gemonteerd.
Hiervoor gebruik ik de standaart wielas die bij de kit zit!
De werking van de as wijs zichzelf. Een makkelijk gedeelte dus.

Grt.

of hij wil gewoon wat meer laten zien als alleen maar servos inbouwen afstellen en klaar
volgens mij zie je bij ieder bouwverslag hoe de spanten worden geplaatst
uiteraad is dit niet iets wat je zo thuis kan doen
maar vindt t wel interessant hoe t in elkaar zit en hoe zn kist tot zn totaal wordt gebouwd
maar goed er zullen altijd mensen zijn die er iets negatiefs er in vinden

peter gewoon door gaan met posten er zijn genoeg geïnteresseerde die t een mooi verslag vinden

Niemand is verplicht om te kijken toch???
Het is interessant om ook eens de andere kant te zien,tenminste dat vind ik en idd Peter gewoon doorgaan met posten.

Patrick

Natuurlijk is dit reklame, elk bouwverslag van een kit of plan is dat. En daar is niets mis mee, er zou hier anders niet veel meer gepost worden.

Wel straf dat reklame voor chinese produkten ok is, terwijl dat voor een nieuwe firma uit eigen streek voor sommigen blijkbaar niet is?

Reclame of niet
Ik vind het mooi om te zien hoe de weimo gebouwd word
En ik moet eerlijk zeggen hij staat bij mij tog stiekum op het verlanglijsje
Hier kan geen cinees model tegenop
En ik denk dat er velen zijn die weeten wat ik doe

Zometeen maar eens een paar foto's erbij knallen, is dit verslag wel aan toe

Weimo heeft me een nieuwe romp aangeboden! Waarvoor mijn dank!!
Romp is SuperStrak geworden. Net werk van de mannen van WEIMO!

Ben nu bezig met de motor erin te bouwen. Misschien is hij af voor zondag, wie zal het zeggen. Maar ik ga er niet vanuit

Best Peter,

Dank voor de complimenten. Maar dat terzijde, je schrijft dat de kans bestaat dat het zondag niet klaar is. FOUT!!!!! We gaan er samen voor zorgen dat het zondag vliegt.

Het toestel moet gedoopt worden voor een nieuw lang seizoen.

Groetjes,
John van Gastel

Best Peter,

Dank voor de complimenten. Maar dat terzijde, je schrijft dat de kans bestaat dat het zondag niet klaar is. FOUT!!!!! We gaan er samen voor zorgen dat het zondag vliegt.

Het toestel moet gedoopt worden voor een nieuw lang seizoen.

Groetjes,
John van Gastel

Ik ben erg benieuwd naar de raven!!!
hoop hem zondag te zien

Back