Bouwverslag Weimo Raven 2.7M

Heey Peter, wanneer gaan we de nieuwe kist invliegen??? Laat maar ff weten. Dan chekken we de boel om vervolgens de kist te dopen haha.

John
 
Weimo

Verrassend dat hier in Nederland deze high end kisten worden gebouwd! Ik wil Weimo dan ook heel veel succes wensen in deze moeilijke markt en hoop dat ze een grote speler worden. Aan het product zal het niet liggen!
 
Op dit ogenblik word deeze raven opnieuw vliegklaar gemaakt
Nu met een DLE 111
een powerbox van emcotec
Ik heb het model Leeg overgenomen van peter
Ik ben deeze week er hard mee bezich en hoop hem voor odoorn af te krijgen
dat moet lukken als de laatste spuletjes er snel zijn

Wat een gaaf model
 
een boel spullen zijn bested
en binnen
helaas een aantal spullen zijn niet pas
hoop dat nog op tijd opgelost te hebben
ik had bv verkeerde dempers en bochten die nooit niet gaan passen
daar was ik al bang voor
maar had dat spul op advies besteld
helaas ik had tog van mijn gevoel uit moeten gaan

odoorn gaat I wel halen
 
zooooooo het is crisis
je zou verwachten dat bedrijven juist nu hun best doen om te verkopen
bij KS denken ze daar kenerlijk heel anders over
de raven komt niet af voor odoorn
gewoon omdat ik de uitlaatbochten nog niet heb
als ik dit van tevoren had geweten hat ik ze in Nederland laten buigen

ga vrijdag ochtend wel eve vragen bij TTB of ze een sploetje willen doen
 
bochten zijn binnen en pas gemaakt
brandstof tank ook reeds gemonteerd
het model is voorberijd voor een rook sisteem maar dat gaat er niet in komen
goed vliegen vind ik belangerijker
ik zat er wel aan te denken de plek voor de rooktank te gtebruiken voor een tweede brandstof tank zodat ik 2 liter brandstof aan boord heb en dus een veel langere vliegtijd
maar ik denk niet dat dat een wijs plan is

nu aleen nog nieuwe cervo,s voor de rol en het hoogteroer
en dan kan I vliegen
 
Als je de pomp en smoke tank eruit haalt zodat hij beter vliegt (gewicht), dan is het toch niet echt verstandig om nog een extra fuel tank in te steken?
Dan komt ie op hetzelfde gewicht neer (nouja 200 gram minder)
 
ik bedoelde dat ik rook geen exstra waarde vind in het model
geefd veel romol enz
maar ik hou het eerst bij een liter en kijk hoe lang I daar op draait
mocht ik het te kort vinden kan ik altijd naar 2 liter gaan
gewicht ben ik niet zo bang voor
een warbird is ook niet licht

wat mij wel opvalt is dat het model behoorlijk staartlastig is
en moet dus of gewicht uit de staart bv door openwerken roeren en bespannen met oracover
of lood in de neus
peter vloog er zo mee maar ik hou meer van een model wat wel in balans licht
ik ga niet voor 3d en torken

ook heb ik de bijgeleverde spinner vervangen
degeen waar peter mee vloog was eigelijk te klijn
ik vond dat niet mooi en heb een pasende gekocht
 
Nouja, die olie op een composiet kist is niet zo erg.
Daarbij kun je de pomp in de neus steken, zo komt het zwaartepunt misschien wel in orde.

En een 1l tank is ruim voldoende, mijn 3w110 op mijn 2m80 yak kan echt 25 minuten vliegen...
 
ik moet het model nog wegen
wat I leeg weegt weet ikm helemaal niet
weimo geefd een vlieg gewicht op van 12 a 15 kilo
wegen ga ik doen bij het balanceren
ik hou het op 1 liter
rook denk ik nog over na
 
Denieuwe cervo,s zijn binnen het zijn cervo,s geworden van feetech
de fi7621m van 21 kilo trek kracht
voledig digital en progameerbaar

het zal mij benieuwen
 
Back
Top