bouwverslag wiesel.

ik zou die epoxy niet doen. 4-6 minuten is een veeeeeel te korte verwerkingstijd vooral als je dit voor het eerst gaat doen en volgensmij is dat lijm epoxy, een stuk minder vloeibaar als lamineerepoxy. dat glasweefsel zou wel kunnen, al heb ik geen ervaring met de weefseltjes van hobbyking.

Gr. Sam

4-6min vond ik zelf ook wel weinig, of het dikker is weet ik niet 'aar denk het wel.

Het weefseltje kan ik is proberen, ten slotte is er voor alles een eerste keer:)

maar, vooral die lijm niet gebruiken;) dat is een lijm, geen lamineerhars. de lamineerhars die ik linkte, kan je ook indikken met bijv. microballoons of katoenvlokken en dan is het ook makkelijk als lijm te gebruiken.

ook prima, alleen de verzendkosten zijn 9,95 dus totaal 17,57 hoewel je bij die epoxy uit mijn link veel meer krijgt en maar 2,43 euro duurder is ;)

Gr. Sam

Verzendkosten had ik nog niet naar gekeken, dan heb jij gelijk dat ik dan beter die uit jouwn link kan nemen, maar dan heb ik te veel, niet?

nou, beter te veel dan te weinig ;) je moet niet alles in 1 keer aanmaken natuurlijk. voor bijvoorbeeld alleen de bodem maak je 24 gram aan, 16 gram hars en 8 gram harder ;) de rest laat je natuurlijk in het potje voor een andere keer. het is trouwens ook handig om aan de binnenkant de motorkamer zegmaar ook in de epoxy te zetten om het bootje ook tegen lekwater waterdicht te maken.

Gr. Sam

is wel handig om alles in ieder geval in de epoxy te zetten(eventueel wat verwarmen dan wordt het wat vloeibaarder en trekt het beter in het hout) en als je na de bodem nog weefsel over hebt, kan je het dek ook nog lamineren, geeft wel weer wat extra stevigheid;). zelfde aan de binnenkant van de boot en de kap.

Gr. Sam

Het glasweefseltje is erg goedkoop, dus bestel ik er meteen 3 dan weet ik zeker dat ik er genoeg heb voor de hele boot te lamineren, als lamineerhars gebruik ik die van jouw link.

Het verwarmen zou dan toch gewoon kunnen met een föhn? Of moet het warmere lucht zijn?

ja een föhn moet genoeg zijn denk ik. hoeft niet persé maar is wel beter. en idd beter te veel dan te weinig ;) en misschien hou je dan nog wel genoeg weefsel over voor een eventuele volgende boot.

die heb ik precies in mijn wiesel ook, die as moet je alleen nog wel inkorten. maar dat is maar een koud kunstje ;)

Ah dan heb ik een as waarvan ik zeker weet dat die in een wiesel goed is:D.

Voor de motor zou een 60A ESC voldoende moeten zijn? Die hydro met die motor had ook een 60A ESC, die nu niet is stock is:(

Back