Bouwverslag Witte Zee III

Hallo allemaal...

Even een vraag:
Weet iemand of er in het echte schip een boegschroef zit? Zo ja kun je mij dan een boegschroef aan raden ( bijv van welk merk, type)

Groetjes Justin

Justin,

volgens mij zat er geen boegschroef in het origineel, maar ik kan het fout hebben. (Er zijn hier mensen op het forum met veeeeel meer kennis op dit gebied.
Als er inderdaad geen boegschroef in zit, en je wilt wel zoiets hebben, kun je denken aan een pompje. Links en rechts in de boeg een klein gaatje waar het water aangezogen / uitgeblazen wordt valt minder erg op als een boegschroef. Er is hier in het verleden al een en ander over een pomp als boegschroef geschreven.
Even zoeken.

Succes,

Wim

Hoi allemaal,

Ik wil nu de regelaar installeren maar ik snap het geheel niet. Ik heb van iemand 3 prinplaatje ( een serie van Elektuur de speedcombi) gekregen maar de vraag is an welke punten moet ik ze aansluiten?? Dus de accu, ontvanger, motor Ik heb foto's gemaakt van eentje die ik werkend wil maken en hoop dat jullie me verder kunnen helpen....

Zie hier de foto's.

[img=http://img25.echo.cx/img25/227/10202092hs.th.jpg]

[img=http://img25.echo.cx/img25/9008/10202137tr.th.jpg]

Groetjes Justin

Deze photo.s zijn te slecht ; althans voor mij om er wat uit wijs te worden.
Wat moet dat voor een regelaar zijn.
En geef de nummers van de "I. C "eens even op die daar op zitten.
Als dat motor regelaars moeten zijn, waar is dan de brugschakeling voor voor en achteruit. etc .etc
Probeer eens een wat duidelijker photo van te maken,
Of een schema van dat geheel als je die heb ????

de regelaars komen uit elektuur, januari-februari 2001
justin heeft ze van mij gehad omdat ik ze ook niet aan de praat kon krijgen en dit heeft waarschijnlijk te maken dat mijn kennis van electronica niet zo groot is.
dus als iemand hem kan helpen is tie heel blij
groetjes piet kuiper

Hoi

Inderdaad piet :wink:
hier zijn de nummers die open zijn

Speedpower 1:

(links)
BEC 5V
PWM
F/B
0V
R3
BEC 0V

(rechts)

12V
M+
M-
0V

Speedcontrol

IN
+4-6V
0V
F/B

groetjes Justin

Wie heeft er een tip hoe je kleine oppervlakten, moeilijk bereikbaar te plamuren?? Alle tips zijn welkom

Groetjes Justin

Hoi allemaal!!

Het plamuren doe ik met een kleine schroevendraaier.... Maarja mijn vraag is ik wil graag werkende brandspuiten op me boot, ik ben op internet al aan het zoeken geweest voor brandspuiten met een schaal 1:90 maar niks gevonden :( Dus dat word zelfmaken. De huidige brandspuiten zijn te klein om een buisje in te maken of uit te boren (2mm dik)... Dus ik wou de brandspuit van buisje maken met een dikte van 3mm en aan het eind 2mm maar zou het water er dan met een redelijke straal uitkomen, het zijn namelijk 3 brandspuiten en kan iemand mij adviseren welk pompje ik moet nemen....

Groetjes Justin

Hallo Justin kleine stanly mesjes voor het plamuren van kleine onderdelen
En je moet of wil je het niet, ook goed hoor: op de print zelf aan de onderzijde soldeer zijde dus , daar staat een nummer en dat wil ik even van je weten. :?:

Hoi allemaal

Ik heb er een technicus bij laten komen (mijn neef afgestuudeerd elktro tech.) hij zei dat ze kapot waren :cry: dus ik koop er gewoon één maarja

@ piet
De motor loopt niet al te best piept heel erg en begint erg te ruiken na een minuutje of 2... :cry: ook weer een tegenvaller

Moet weer "boodschappen" doen want het zit me niet erg mee :( maarja ik ga weer verder...

Mzzlz

Justin

Ik had een tijdje terug over een foto waarop een hoop blauw te zien was.....
bij deze de foto:

zz4_indok.jpg

ciao,
Ronald

voor mooie foto`s van de zwarte zee kun je ook naar tugspotters.com gaan, hier staan ze alle 3 op, d`r zijn in werkelijkheid maar 3 zwarte zeeen geweest. de zwarte zee 3 is na de oorlog verbouwd en verbeterd, en heeft de naam zwarte zee 4 gekregen. (insider bij Smit)

groeten marco

Marco,

er zijn wel degelijk 4 Zwarte Zeeën geweest.

Inderdaad kan je foto's zien op tugspotters.nl

De Zwarte Zee 3 is omgedoopt eerst in Zwarte Zee III en toen bleek dat dat toch te veel verwarring gaf is ze wederom omgedoopt.
Ze heette vanaf dat moment Ierse Zee.

Kijk anders even op pagina 3 van dit draadje voor een overzichtje van de Zwarte Zeeën.

ciao,
Ronald

Hallo Ronald,

het verhaal wat ik schreef kreeg ik laatst te horen van iemand die bij smit werk. maar ik geloof je meteen, na het bekijken van je gave website, echt mooi. valt ook in mijn interesse. weet jij misschien waar ik meer foto`s kan vinden van de smit goeree? want naast jou site en die van tugspotters, heb ik maar 2 foto`s kunnen vinden
:lol: groet 8O marco

Back