Bouwverslag Witte Zee III

Hoi F.van.Gent

Nee ik maak geen roest vlekken erop ik wil haar in de mooi houden. Alleen achterop het dek dat motoruim wil ik helemaal zwart maken.

@Jan de vos bedankt voor de foto's:D

Groetjes Justin

Justin

Hoop dat je wat aan de Detail foto's hebt.

Het was mijn 2e model maar te klein om hem toendertijd Radiografisch bestuurbaar te maken in 1975.
Toendertijd had je alleen de houten romp nu heb je ook een ABS Romp en meer ruimte.

Gr Jan

Hoi dikkie

De bouw ligt even stil wegens een verbouwing maar ik hoop weer zo spoedig mogelijk te beginnen.....

groetjes Justin

@ Jan Vos,
Je had om jezelf een hoop werk te besparen ook gewoon een link kunnen opnemen naar mijn site, alwaar deze foto's van de Zwarte Zee vandaan komen.

groet,
Ronald

Ronald,

Prachtige foto's!
Ik heb "vroeger" :wink: ook de houten Billing Boats Zwarte Zee gemaakt. Echter wel rc. Gaf wat problemen met stabiliteit, maar het lukte wel :lol: Je zou zo weer een Zwarte Zee bouwen met zoveel informatie.

Wim

nb.
Ronald, wat is je URL?
Ik heb de www onderaan je bericht geklikt, maar daar kom ik niet verder, alleen naar de pagina van Smit?

Hoi Wim,

De URL is http://www.zeeslepers.nl

Dan krijg je bovenaan een menubalk,
en vanuit daar kan je verder de site op.

dus de link in de knop onderaan mijn postings zou moeten werken.

De foto's heb ik overigens niet zelf gemaakt, maar een bezoeker van mijn site mailde me met de vraag of ik interesse had.......

ciao
Ronald

Heb je foto's gevonden Ronald alleen heb ik ze daar niet weg.

Als modelbouwer moet je mekaar helpen en aangezien Justin het model aan het bouwen is heb ik ze geplaatst om hem van detailfoto's te voorzien.
Waarom kom jij nu met je link aanzetten van jou site we zitten al op pagina 2.

F van Gent de foto's zijn ook niet geplaatst om te whaeteren bij vele schepen waar het wel gedaan is lijkt het nergens op.

Justin als je de opstaande randen maakt voor de dekhuizen op het achterschip maak deze zo hoog mogelijk en met minimale speling.
Hetzelfde raad ik je aan voor de opbouw als je model in zwaar weer komt zal er dan geen water in je romp komen ze zinken heel mooi die schaal 1 : 100.

Gr Jan

F. van Gent

Komt deze onderstaande regel van jou of zitten er twee Fikkies op het Forum.

Maak je hem ook zo lelijk. whaeteren noemen ze dat geloof ik.

En hoe kunnen mensen zeggen dat een schip er lelijk uitziet als het schip roestig is.

Als een schip maanden op Zee vaart zie je allemaal roest er zijn wetten je mag opzee niet buitenboord verven tegenwoordig niet eens meer in een haven stel dat er een drup verf in het water valt.

Nog een aantaljaren en je mag niet meer in Zee schijten komt er een opvangbak voor.

nomadischnieuw9jq.jpg

nomadischeinde3br.jpg

Hier tweemaal hetzelfde schip waar ik op gevaren heb de laatste is een roestbak ziet er niet uit krijg je tranen van in de ogen.

No hard feelings.

Gr Jan Vos

Ronald,

Ik krijg geen knoppen boven aan het scherm te zien hoor :cry:
Alleen de tekst De zeeslepers (enz)
Links daarvan het Smit logo en er onder een foto uit de oude doos.

Heb al een refresh geprobeerd, maar geen verandering.

Jan,
Inderdaad, je krijgt tranen in je ogen van die onderste foto.
Is dit schip nog steeds in Nederlandse handen, of zit er zo'n goedkope vlag onder?
Dan is het wel te raden wat er gebeurt.
Vroeger :wink: heb ik ook nog wel op de wal gestaan om de romp te rollen. Toen had niemand daar nog problemen mee. Bij de boeg zaten de mannen gewoon los op een plankje. Dat kan nu ook niet meer met de nieuwe Arbo regels.
(OK, die Arbo regels zijn er voor onze veiligheid, maar in sommige gevallen schiet het wel een beetje door. Maar dat is een hele andere discussie)
Terug naar de Zwarte Zee!

Wim

wimg zei:
Ronald,

Ik krijg geen knoppen boven aan het scherm te zien hoor :cry:
Alleen de tekst De zeeslepers (enz)
Links daarvan het Smit logo en er onder een foto uit de oude doos.

Heb al een refresh geprobeerd, maar geen verandering.
ALT+F5 en daarna weer ff F5...
werkt wel eens...

hoi Wim,
misschien Java uit staan??
<extra>
<internet opties>
<advanced>
java......

en even nog een reactie op Jan Vos, waarom ik nu pas kwam met mijn site. Er zijn al vele discussies geweest over Smit slepers, en iedere keer gaf ik aan dat je op mijn site veel info kan vinden. En als je iets niet kan vinden op de site dat je me een pb'tje kan sturen en ik zoek het uit voor je. Dus ik had het idee dat http://www.zeeslepers.nl zo langzamerhand wel bekend was hier.
(nog maar een keer genoemd :wink: )

Maar nu even voor Justin met zijn Zwarte Zee...

Heb je het boek de Vier Zwarte Zeeën???
Staat veel in over de ZZ.

ciao
Ronald

Hoi dikkie,

sterker nog, er is er geen een meer...........
Althans geen sleper van Smit meer die zo heet.
Maar er zijn er wel vier geweest.

De Zwarte Zee (1) van 1898 gesloopt 1929
De Zwarte Zee (2) van 1906 gesloopt 1947
De Zwarte Zee (3) van 1933 gesloopt 1966
De Zwarte Zee (4) van 1963 gesloopt 1984

ciao
Ronald

even het boek in gekeken

1897-1905 zwarte zee 1
1905-1933 zwarte zee 2
1933-1966 zwarte zee 3 }1962-1966 ierse zee
1963-1984 zwarte zee 4

Titel: De vier Zwarte Zeeën
ISBN: 9060139992
Auteur(s): C. de Haas
Uitvoering: Gebonden
Omvang: 328 pagina's
Verschenen: 1991
http://www.vaart.nl/kiosk/zwartezee.htm

Ok voor de echte liefhebbers:

De Zwarte Zee 1

zwartezee1.jpg

De Zwarte Zee 2

zwartezee2.jpg

de Zwarte Zee 3

zwartezee3.jpg

Bovenstaande foto's komen dus uit het boek 'De vier Zwarte Zeeën'

De Zwarte Zee 4

zwartezee4_kleur.jpg

ciao,
Ronald

Ronald de Zwarte Zee III was beroemd 1940 1945 met Kapitein Teun Vet.
Spaar jij foto's van Slepers heb hier ook nog een ouwe op foto staan ligt voor de kade bij Smit wordt daar klaargemaakt voor een lange reis.

Gr Jan Vos

Back