@Justin: geslaagd of niet (liever wel natuurlijk): gefelicieerd met een overvloed aan vrije tijd! (voorlopig :wink

Nog even over de antenne:
Nooit de lengte van de antenne veranderen. Heeft te maken met golflengte en zo (weet ik weinig van, wellicht kunnen de electrologen op het forum je daar meer uitleg over geven) maar als je de antenne wilt 'camoufleren' als (deel van een) mast moet je exact de lengte van het mastdeel opmeten en die lengte van je antenne afhalen.
Je kan je antenne ook bijv in een schoorsteen verwerken, zolang er maar niet teveel hoeken in je antennedraad zitten.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een goed bereik: ik zet altijd een spriet-antenne op m'n modellen. Doet afbreuk aan de natuurgetrouwheid, ik weet het,

maar ik heb vrijwel nooit storing door slecht bereik.
En da's ook wat waard...
m.b.t. de multiswitch en -decoder: in je zender gebruiksaanwijzing staat hoe je je multiswitch in moet bouwen, als je het ding koopt staat het nog een keer (maar dan wat uitgebreider) in de gebruiksaanwijzing van de switch, en ook een exact verhaal over de decoder in de gebruiksaanwijzing hiervan. Da's allemaal luid en duidelijk, zowel in het Frans als in het Duits en Engels. Helaas is het Nederlands taalgebied schijnbaar te klein voor meneer Robbe/Futaba... :evil: