bouwverslag x-tra 40

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door psnijders, 19 dec 2007.

  1. psnijders

    psnijders

    Lid geworden:
    7 nov 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
    Ik ben ondertussen mijn xtra aan het coveren met oracover metallic groen en nu heb ik bij de overlapnaden lijmresten welke ontstaan zijn na het krimpen van de folie,hoe kan ik de lijmresten het beste verwijderen zondar dat ik mijn folie verpruts???
     
  2. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    hallo,

    ik zie hier verschillende foto's van de motormount. Dmv een aluminium plaat worden er swingrubbers geplaatst. Hoe werkt dit systeem precies, ik wil dit namelijk ook gaan toepassen. De grote vraag bij mij is eigenlijk hoe de motor op de aluminium plaat vastzit.

    en hoe zit de aluminiumplaat dan weer vast op het toestel?

    alvast bedankt voor het antwoord:D
     
  3. ahjwinth

    ahjwinth

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    191
    Locatie:
    Beemster (Noord Holland) En Beesd in Gelderland,
  4. hezik

    hezik Guest

    Voor een .40 size kist is die ophaninging veel te zwaar. Sowieso zou ik daar niet moeilijk over doen met dit kistje en gewoon een standaard motorsteun star aan het brandschot bevestigen.

    Wil je toch iets van rubbers, er zijn voor dit formaat kistjes ook motorsteunen waar rubbers ingebouwd zijn. Zoiets als deze dus:
    [​IMG]

    Weet niet of die specifieke voor dit soort motoren is bedoeld, maar ze bestaan in elk geval wel.

    Contrapties met schokbrekers etc zijn natuurlijk prachtig, maar voor een .40 kistje veel te zwaar en gewoon niet zo nodig.. simpelweg omdat een 7,5cc minder trilt dan een 26 cc bijvoorbeeld ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mrt 2008
  5. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Tot tig cc zonder rubber smonteren is geen enkel probleem hoor, dus op dit soort kissies zou ik me al helemaal geen zorgen maken.

    Gewoon star monteren en gaan :)
     
  6. psnijders

    psnijders

    Lid geworden:
    7 nov 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
    Maarre hoe zit het met het verwijderen van de lijmresten van de oracover???
     
  7. hezik

    hezik Guest

    Kun je met alcohol of aceton verwijderen.
     
  8. psnijders

    psnijders

    Lid geworden:
    7 nov 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
    is het handig om de aan/uit schakelaar onder de cockpitkap te plaatsen omdat ik deze met een snelsluiting vast heb zitten,of kan ik deze het beste aan de buitenkant van de romp plaatsen.
     
  9. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Asl de cockpit kap makkelijk te verwijderen/monteren is kan die natuurlijk best hieronder geplaatst worden.

    Mocht je hem wel op de buitenzijde van de romp zetten dan niet aan de uitlaatkant.
    Ook zou je de schakelaar in de romp kunnen bouwen en dat je hem dan bedient met een klein staafje wat uit de romp steekt.

    Net wat voro jouw het handigst/makkelijkst is.
     
  10. psnijders

    psnijders

    Lid geworden:
    7 nov 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
    Waarmee kan ik het beste de motor aansturen dmv een staaldraad of een staalkabel vanaf de servo naar de motor?
     
  11. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Zo'n sullivan kabel met een plastic kwiklink. :)
    Ander zou je knakpulsen kunnen krijgen.
     
  12. hezik

    hezik Guest

    Een kogellinkje is nog mooier/beter.
     

Deel Deze Pagina