Bouwverslag X-tra 60

dat is mijn opvatting dus ook, MAAR, bij ons vliegt een rc1/rc2 vlieger, richard van wijk, en die vliegt zelfs de 2x2 gewoon met 3001 servo's en aangezien ie er net kampioen mee geworden is zelfs denk ik dat het dus prima moet gaan, maar ik zie liever ook wat sterkers eigenlijk

Ja kijk, het gaat wel, maar het gaat er om dat het niet verstandig is om een kist van (in het geval van de 2x2) 2 bij 2 meter en minstens 5kg zwaar, te laten vliegen met 3001 servo's.
Natuurlijk vliegt het wel, maar er komen enorme krachten op de roeren te staan, zeker bij rc1/rc2 kunstvluchtfiguren.
Denk maar eens aan een torqueroll of een vierkante looping, dan geef ik liever 3 tientjes meer uit per servo, maar op de totaalwaarde van een gemiddelde x-tra is dat natuurlijk niks.
Anyway, verder moet iedereen het zelf weten.

grt.

zei ik dus ook, maar hij blijft erbij dat 3001 prima voldoet, en prompt wint ie ook nog even het kampioenschap ermee :D

Leren lezen alex..... :wink:

RC-3 (12 deelnemers)
1 R. van Wijk
2 W. de Vries
3 H. van Loon

Niet erg moeilijk om die klasse te winnen overigens... Ik kan het zelfs :P (jaaa check de beker maar :wink: ) **EDIT: Dit was uiteraard sarcastish bedoeld met een dikke vette ;) **

Niets dan hulde en lof voor R. van Wijk hoor.. maar 3001tjes zijn inderdaad aan de minimale kant MAAR het moet kunnen aangezien ik ze ook mishandeld heb zien worden in n raptor.... :roll:

Liever 9202`s of andere servo`s met n nauwkeurigere middenstelling.

Groetjes,

Richard

jullie zijn allebei dan ook zooooooooo goed dan he :wink:

ik vind de prestatie WEL knap, ookal is het programma niet zo heel zwaar.

Theo Coenen zei:
Alexzzz, wat zijn jou resultaten op dat gebied?

Ik heb tot op heden nog niet aan wedstrijden meegedaan, ben wel naar een aantal geweest om te kijken, ik vind het alleen zelf te veel moeite om heel het land door te rijden.
De sfeer is wel altijd goed op zulke wedstrijden, maar naast het vliegen heb ik nog zat andere actviteiten.
Maar goed, laten we ons weer richten op de x-tra 60, de laatste posts wijken licht :roll: af van het eigenlijke onderwerp.

grt.

dat is een prima match voor de xtra 60.
met een 14x8 prop en de motor op rubbers is ie ook nog eens heel erg stil en fluit de kist erg mooi.

Raptor,

proportionele servos kennen geen middenstand....ze zijn in iedere stand even goed of even slecht, het is maar hoe je ernaar kijkt. Middenstand wordt genoemd omdat het daar opvalt als de servo niet precies is, maar de fout die daar zit zit in de hele uitslag die hij maakt.

Hans Delemarre

Zeer nette motor voor een x-tra 60, zeker omdat je hem wat zwaar hebt gebouwd :lol:
Gebruik je de originele uitlaat of een reso-pijp?

grt.

@Alex,

Ik heb volgens de tekening in de onderkant een uitsparing gemaakt voor de orginele demper dus dan zou ik als ik een reso-pijp zou nemen die daar onder moeten hangen(past niet in de uitsparing) en dan krijg je niet zo'n strak resultaat met een dikke uitsparing in de romp en daar nog eens een reso-pijp onder....al hoewel het wel meer vermogen geeft 8)

Hoe staat het met de bouw van de X-tra? Al iets verder?

'k Ben benieuwd of iemand ook iets zinnig kan zeggen over de X-tra40 met electro-aandrijving.

Bende zei:
Hoe staat het met de bouw van de X-tra? Al iets verder?

'k Ben benieuwd of iemand ook iets zinnig kan zeggen over de X-tra40 met electro-aandrijving.

Er zwerft ergens een x-tra 60 met electro aandrijving, ben ik ook wel eens tegengekomen op dit forum, en hij heeft meegedaan aan de x-tra cup, moet je zelf even zoeken......

Hoi

Ik heb het nieuwe hobbyin krantje binnen gekregen , en daar staat een stukje over een x-tra elektro versie , zag der leuk uit. Ik heb het stukje nog niet gelezen , ik probeer het in te scannen.

Alexzzz zei:
Er zwerft ergens een x-tra 60 met electro aandrijving.......

Het gaat mij specifiek om de Xtra40.

Ik heb al eens een combi gezien met een Mega 22/30/3 met vertraging (1x2,5) Maar zou hem het liefst zien met een directdrive en lipo's.

Je kan ook natuurlijk zelf even het hobby-in krantje aanvragen.
Kost niets en krijg je vanzelf thuisgestuurd.

Back