Bouwverslag X-tra 60

@Alex: Dit heb ik gedaan omdat ik vannochtend(Nog niet goed wakker) Per ongeluk het verkeerde stuk Kielvlak weg sneed(Gelukkig alleen de indekking aan de bovenkant) :oops: .

Ok, dacht dat er misschien een bepaald idee achter zat, misschien dacht je dat ie sterker werd ofzo :lol:
Maar met wat schuurwerk hoef je er niks van te zien als de folie er op zit hoor.

grt.

Iets meer kunnen doen dan verwacht:

Nog even het richtingsroer bijgeschuurd zodat niks meer van het "bijgeplakte plaatje te zien is" :roll:
afb7758.jpg

afb7759.jpg

En toen begonnen met de vleugel:
afb7760.jpg

afb7761.jpg

afb7762.jpg

Voorste ribben verstevigd met 1 mm triplex:
afb7763.jpg

Nog even wachten op de servo's:
afb7764.jpg

Het stabilo aan 1 gelijmd
afb7765.jpg

Wie kan mij vertellen wat het lichste/het beste te gebruiken is voor stuurkabels/stangen voor dit aparaat. Voorgeschreven staan dunne bowdenkabels maar ik vroeg me af of dit niet wat zwaar is???

closed loop, zeker in een x-tra, dit is erg eenvoudig in te bouwen in zo'n lange slanke romp.

grt.

Wat aanschaffingen gedaan voor onder andere het close loop systeem:
afb8462.jpg

afb8463.jpg

afb8464.jpg

Epoxy en glasmat aangeschaft voor de epoxy buizen in de vleugel:
afb8465.jpg

En hier het resultaat van het eerste buisje(10mm):
afb8466.jpg

afb8467.jpg

Het buisje is met 1 laag 80 gr glasmat gemaakt. Is dit genoeg? Voor de zekerheid heb ik nog 2 andere buisje gemaakt met 2 lagen 80Gr glasmat:
afb8468.jpg

afb8469.jpg

De alu buis die nu in de romp zit moet nog worden vervangen door een koolstof buis.

Van de week de Epoxy buizen maken voor 20MM alu buis.

Zit al aardig schot in, maar je kunt beter carbonbuizen nemen voor de steekverbindingen, is een stuk lichter en minstens net zo sterk.

grt.

Als je m'n bericht nog eens goed door leest staat er volgens mij ergens dat die alu buizen nog vervangen worden door carbon buizen :wink:

Bedoel je dan met "de buizen in de romp" alle aluminium buizen?
Overigens zijn de epoxy hulzen gewoon kant en klaar te koop bij hobbyin :lol:

grt.

Ik zie het nu pas, maar ik zou je willen afraden om 3001 servo's in een x-tra 60 te stoppen, gebruik gewoon goede en sterkere servo's voor zulk een kist.
Bijvoorbeeld een 9001, 9202 e.d.
3001 servo's zijn leuk voor trainers en andere wat kleinere kisten, niet voor een x-tra met een spanwijdte van 1.75m.
suc6.

Back