Bouwverslag X-tra 60

Ja dat kan ook , dan heb je meteen een verslag van de x-tra cup en een stukje over de nieuwe saito . Trouwens ik heb geen scanner ik was op school en dacht dat het daar wel kon dus niet :!: Sorry :!:

www.hobbyin.nl om een krantje te vragen ( een mailtje sturen met je adres gegevens ).

Ik heb de Xtra 40 en Xtra 60 allebei in een electro uitvoering.
Beide hebben een vertraging van 1:2,5.
Op de Xtra 60 zit een Aveox 1412/3 met een 13x8 eprop, 24x2400 sanyo cellen, vliegduur 7/8 minuten (gewicht 4 kilo).
Op de Xtra 40 zit een Mega 22/30/3 met een 11x9 apc prop, 16x1950 faup cellen, vliegduur 5/6 minuten (gewicht 2,5 kilo).
Allebei hebben ze een vleugel uit een stuk en is de romp bij de vleugelaansluiting aangepast, de balsa dikte's van stabilo,kielvlak en vleugel teruggebracht naar 1,5 mm.

Hans

ben ik zal het zo even scannen

EDIT:
ik kan het niet vinden wel iets over een xtra 40
wel over een f3a kist in porugal in electro

Dat stukje van die elektro in portugal , daar had ik het over. Of is dat geen extra ??

Sorry

Ik had het columpje nog niet gelezen , en het leek wel op een extra na effe snel kijken

Het toestel dat in Portugal Europees kampioen werd, was een Lazilute van PL Prod (www.plprod.com). Roland Matt uit Liechtenstein heeft eindelijk Christophe Paysant Leroux (wereldkampioen en ex-europees kampioen, al gedurende enkele jaren) weten te verslaan. Het was de eerste keer dat een electrotoestel in een F3A wedstrijd het hoofdpodium haalde, voor de brandstof toestellen.

Ben ff gestopt met bouwen :oops: Andere dingen te doen... :roll: Heb vandaag het bouwen weer opgepakt...Zal vanavond weer wat foto's posten.

Verder gegaan met het indekken van de romp:

afb19986.jpg

afb19987.jpg

afb19988.jpg

Morgen meer foto's...

Begint weer schot in te zitten, misschien dat ik de mijne ook binnenkort ga afmaken. Alleen mijn motivatie is ietwat verzwakt omdat ik al een x-tra 60 vliegklaar heb staan, maar de vleugels van de 2e zijn al af, dus hoef ik er alleen nog een rompje omheen te bouwen :roll:

Grt.

Hoorde vanochtend dat ik vrij was...dus nog wat gedaan:

afb19999.jpg

afb20000.jpg

afb20001.jpg

afb20002.jpg

Morgen het stabilo monteren en uitlijnen...en de rest van de canopy afmaken 8)

Gr.Pierre

neem aan dat het optisch bedrog is dat op foto 2 de stab iets schuin zit :) het ziet er strak uit hoor. is die stab ook gemaakt uit ribbetjes?

Mooi toestel wordt het (denk ik).

Is dit een vreespakket van hobby-in? Want ik zit steeds te kijken of ik nu vlekken en slechte plekken zie in het balsa. Het lijkt wel alsof het balsa donkere plekken heeft, en of de noesten er nog in zitten.

Is dit echt zo erg?

Hij wordt gebouwd vanaf tekening (dus geen freespakket). Ben nog niet zo thuis in het kiezen van de juiste plankjes balsa :wink: . Toenet de scharnieren in richtingsroer en hoogteroeren bevestigt...is per scharnierkant 1 stukje satéprikker er doorheen genoeg als borging?

Ja hoor, dus totaal 2 per scharnier.
Wel samen met een beetje lijm aan het scharnier.Dat krijg je met die overtollige puntjes van de tandenstokers of sate pennen mooi in de gleufjes.

Back