Bouwverslag X-tra 60

het staartwiel stuur je normaal aan via het richtingsroer. Nu bouw je allemaal extra gewicht in wat toch wel van invloed is op de vliegprestaties.
 
4e servo is voor het Smoke-System. Over de open delen komen een paar laagjes tissue met spanlak. Model wordt gespoten met 2K lak.

Hier nog een paar foto's van die 300:

clip_1.jpg


clip_1_3.jpg


normal_clip_1_12.jpg
 
Alexzzz zei:
Deelname aan de x-tra cup mag alleen met de originele onderdelen, bij aanpassen van de motorkap mag je dus strikt genomen niet meedoen.....

Grt.

Dan zet ik er op die dag wel voor een 10 minuten de orginele kap op :P
 
Vandaag de motorplaat gemaakt en de romp aan de onderzijde de juiste rondingen gegeven. Ook bezig geweest met de vleugels servo's en daar had ik ff een vraagje over. Er komen dus van beide servo's kabels die naar de romp lopen. Moeten deze kabels verlopen tot 1 kabel dmv een splitter? Of kunnen beide servo's gewoon in de ontvanger geplugged worden om ze vervolgens op elkaar af te stemmen met de zender?

Bedankt
 
Dat hant van je zender af. Als je een computerzender hebt, dan is het het handigst de boel te mixen via een aileron mixer. Als je die niet hebt, dan moet je wel met een splitter werken. Let er dan wel op dat je ze niet spiegelbeeld erin zet (niet symetrisch dus), maar exact op dezelfde wijze...

lees je boek van je zender maar, staat het vast in
 
Tissue met Spanlak is helemaal kwetsbaar. Heb het alleen maar op vrije-vlucht probeersels toegepast en dan maar 1-laag. Of je meerdere lagen nog mooi kunt aanbrengen?
En of de spanlak de 2K lak verdraagt?
Oracover is ook te spuiten, bij grotere modellen wordt vaak zijde toegepast. Dit heb je ook in een 'strijk'-variant waar dus al een kleef-laag op is aangebracht, bijv. Oratex. Om dit brandstofbestendig te krijgen moet je het nog wel spuiten.

Vanuit gewichtsoogpunt kun je het beste kiezen voor een simpel schema helemaal uitgevoerd met Oracover. Als je echt een wild schema wil hebben, zul je niet om spuiten heen kunnen. Maar ik verwacht dat je het zal gaan merken in het gewicht.

Rick
 
Toch besloten om iig de vleugels te bespannen met oracover...mischien de romp ook wel..maar jullie zullen me wel een beetje moeten gaan helpen om het uiterst strak te krijgen :wink:

Heb dus voor het Goodrich schema gekozen. Is dit goed te doen met oracover?
 
Ben blij dat we je toch eindelijk zover hebben dat je gewoon folie gebruikt, dat wordt naar mijn mening toch t mooiste.

Mijn X-tra 60; (foto's zijn iets vervormd)
Image1.jpg

X-tra 2000
Image2.jpg

X-tra 2x2
Image3%7E0.jpg


Er is dus best wat moois met folie te maken, en als je het eenmaal een beetje kent, ga je het nog leuk vinden om te doen ook :P

Grt.
 
opschuren tot korrel 200 of 400 is in mijn ogen voldoende. Ik zelf gebruik ook zeer weinig opvulmiddel. Wordt ie alleen maar zwaar van. Maar das mijn persoonlijke mening.

Hier nog een voorbeeldje van wat noeste arbeid :)

Streamline%202%20i.jpg

Streamline%203%20i.jpg

Streamline%204%20i.jpg

Streamline%206%20i.jpg
 
Het schema wordt als volgt: Donker-Rood aan de bovenkant van de romp, voorzijde van de vleugels en voorzijde van het stabilo, Zwarte streep onder het rode op de romp. Een donkerblauwe lijn achter het rode op de vleugels en het stabilo. Blokjes van rood en wit op de motorkap(spuiten) en staart. Rest van de vleugels en stabilo wit met aan de onderkant een donkerblauwe balk in de breedte. :roll: Maar eerst nog even de kabels trekken voor dat verdamte pull-pull systeem :!:
 
Raymon, die heb ik met airbrush drop gefabriceerd. De eerste keer, niet slecht al zeg ik het zelf. Eerst kap spuiten in t wit, dan afplakken, creatief met een potloodje zijn, overtollige tape weg snijden, spuiten en als laatste 2K lak drover
 
Ben, ik denk dat ie al stuk is ..............................

Gr. Bert
 
Back
Top