bouwverslag xstra 300 hp

ik heb gisteren de xstra 300 hp van graupner gekocht
dit nadat ik bijna 2 jaar met een exstra van jamara had gevlogen
die helaas tijdens een vliegschow vorig sijzoen
zen waterloo vons aan het ijnd van het veld

op het eerste gezicht bij openen van de door ziet het er perfect uit
beter als de jamara eigelijk
het model zit strak in de folie en de neuskap is keurig gespoten
hierbij zit er geen kleurverchil tissen de kap en de romp
wat bij de jamarra wel anders was
het gekozen model is castrol verzie van migael corlion
het popetje in de kokpit lijkt goed
dezelfde zelf voldane grijns
de gekoze motor is in eerste instacie de thor 45 die heb ik tog liggen
blijkt zo een blok uit cina echt goed te zijn ga ik daarvan de 50 denk monteren
een beetje exstra moet kunnen prophangen
zo nu eerst inelkaar zetten dan verder lullen
foto,s volgen

Met alle respect, en hoe goed bedoeld ook,
denk ik dat, net als jou 'goedkope motoren draadje', dit 'montage' verslag hier bij Vliegende schaalmodellen misschien niet helemaal op de goede plek staat ?

gr.

Frank

Hoi Jeroen,,

Ik vind dat Frank wel een beetje gelijk heeft vwb dit verslag wat je wil starten,,,voor die motoren kan ik me nog wel voorstellen tenslotte niet iedereen heeft genoeg te besteden,,en dan moet je wel iets.
Maar idd dat verslag over die Extra van jou,, hoe goed bedoeld ook,,is misschien beter op z'n plaats op het F3A en F3AX subforum.
Als je gaat kijken wat voor activiteiten hier op dit forum plaats vinden,,zie je het merendeel de bouw van schaal en semischaal.
Als je kijkt naar sommige bouwers die ontwerpen zelf hun hele kist en doen daar ook een hele winter of nog langer over.
Als je hier met een (schaal) ??? Extra van Graupner (ARF) een draad wil starten vind ik dat meer thuis horen op het bovengenoemd forum. Verder jou verslag over jou spits dat zit wel op het goeie forum even als jou vraag over jou propellor,,daar kunnen wij ook nog van leren.
Ik hoop dat het je lukt met die prop,,ben benieuwd.

Verder now hard feelings.

Gr Ton
Met alle respect, en hoe goed bedoeld ook,
denk ik dat, net als jou 'goedkope motoren draadje', dit 'montage' verslag hier bij Vliegende schaalmodellen misschien niet helemaal op de goede plek staat ?

gr.

Frank

Kan zijn ik ken die kist niet,, ben ook niet zo op de hoogte vwb dat soort modellen een vliegmaat van mij heeft ook een grote Extra 330 van 2.40mtr en dat is wel een F3AX kist,,,en ik geef ook alleen maar een mening,,,,misschien kunstvluchtforum dan???

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het Brandstof vliegtuigen forum perfect voor dit verslag is.

P.s.

Is je toetsenbord stuk of zo? Al je postings zijn af en toe maar half te volgen door de overvloed aan fouten.

ok ok ok mieschien een beetje fout een a r f
het leek me juist leuk omdat deeze kist toevalig een schaalkist is
en zo erg dat i beter klopt op schaal als somige schaal bouwdozen
en oja ik ben een ramp met typen
helmaal als ik moe ben of net wakker

P.s.
Is je toetsenbord stuk of zo? Al je postings zijn af en toe maar half te volgen door de overvloed aan fouten.

Hoewel het een crime is om te lezen en tevens uiterst malheureus, is het nog steeds zo dat dit een modelbouwforum is en geen forum der Nederlandsche taal.
Sommige mensen zijn weer goed in andere dingen zullen we maar zeggen.

Dat een ARF Graupner Extra hier echt totaal niet op zijn plaats is mag derhalve een feit genoemd worden. :mrgreen:
Propaganda voor één of andere motor c.q. winkel is niet iets waar m.i. een nieuw topic aan gewijd hoeft te worden.

haloo hee propaganda ik dacht jo mieschien leuke motoren
heb er ondertussen elders van een aantag gebruikers zeer gode berichten over gekregen ik ga er dus 1 kopen
dat het zo uitgewijd werd was helemaal niet de bedoeling
en mij kan het niet iets schelen als niemand het aandurft
maar als ik zo een blok heb en het is wat dan zal ik dat wel melden
mocht het bende zijn gooi ik hem in de kliko en zet dat natuurlijk ook op de site

en zullen we het nu weer over bouwen gaan hebben inplaats van het afkraken van andermans spullen bij het draatje van de hurigane staat een zeer leuke me 109

Jeroen,,

Misschien een idee om na het typen eens de spellingcontrole wat te laten werken,,het zit er niet voor niks op TOCH????
Verder ben ik er van overtuigd dat is het niemands bedoeling is geweest om jou spullen af te kraken.
Daarvoor is dit forum niet,,iedereen moet zelf weten of hij nu een semischaalbouwdoos, arf of wat dan ook koopt.
We zijn er hier om elkaar te helpen en te inspireren.
Wat de meesten hier bedoelen is dat een ARF Extra van Graupner misschien beter thuis is op een ander forum.
Ik zelf zou hier geen draad openen over een ARF kist zoals jij gekocht hebt, al dan niet schaal, maar ja wie ben ik.....

Verder vind ik dat je andere draad over die spits wel geweldig,,ik wou dat ik zo'n grote kist maar vast kon bouwen maar dat is nog te hoog gegrepen voor mij.
En suc6 met vinden van een oplossing voor die motor die andersom moet lopen,,ik vind het wel een uitdaging en ga het zeker volgen.

Tot horens. Gr Ton

beste enterprice
warom zou je geen grote modellen kunnen bouwen zo moeilijk is dat niet
tekeningen kun je bij yke.r kopen van verschilende big scale modellen
het landingsgestel kan ik voor je maken en ik maak ze tegen kostprijs want het is hobby
schaalpropellors heb ik ook wel een adresje voor lees hulp gevraagt spitfire prop
het lastigste zijn de detais maar das een kwestie van gedult
yke bouwt zo een kist in een paar maanden maarja die bouwt wel erg snel
hij heeft vorige winter 3 big scale kisten gebouwd en alemaal erg mooi
hij heeft ook mijn d21 weer voor me opgebouwed omdat ik toen in tijdgebrek zat
heb ondertussen ook een kind van nu anderhalf jaar
en dat maakte het vorige winter onmogelijk voor me om te bouwen
mocht je iets nodig hebben vraag het gerust ik denk dat er hier wel meer mensen zijn die berijd zijn te helpen
ik zal yke vragen of i de lijst met modellen op deeze site wil zetten hij heeft zich vandaag hier ingeschreven
micht je willen weten hoe zijn modellen er uit zien
lees het verslag van de fokker g1 maar
das een door yke getekende kist

Jeroen,

Zeg maar gewoon Ton tegen mij.
Ik zou dat waarschijnlijk wel kunnen maar wat ik bedoel is dat ik moet ook een beetje aan het kostenplaatje denken,,want hoe groter hoe duurder.:(:(
Ik ben van plan om eerst de Mustang af te maken en daarna een Wayfarer (dubbeldekker).
Mijn volgend project weet ik nog niet misschien wel de DC-3 van Top-Flite of de Spit 1/7. Maar ook de giant P-47 trekt me wel.
Kortom ik weet het nog niet zeker.
Ik zou zeggen laat die lijst maar komen ben benieuwd.;)

Gr Ton

ton bij yke .r kun je tekeningen kopen van een heleboel modellen de p47 tunderbold zat daar volgens mij ook bij
dan heb je dus een houtbouw model
en das veel goedkoper dan een grote bouwdoos
ik vlieg zelf met schaalmodellen van yke en zijn kisten kloppen zeer goed op schaal en vliegen heerlijk
en omdat je niet alles tegelijk hoeft te kopen
eerst een plaat triplex dan de latten voor de romp dan romp bekleding en dan pas aan de vleugols beginnen
kun je het lekker uitsmeren
en als die motoren uit cina goed zijn laat ik dat op de site weten
ik heb er wel ondertussen goede berichten over gehoord
maar eerst zien dan geloven
ik dacht eerst ook pfffffffff duur moeilijk niet te dokken
maar voor ik het wist had ik tog al 3 big scale modellen
en ja hoe groter hoe beter het vliegt
als je een tekening zoekt hoor ik het wel
ik kan je wel met yke in kontakt brengen
hij is nu ook lid van de site hier maar ik weet niet zeker of i vaak online zal zijn of al door heeft hoe hij bij de verscilende afdelingen kan komen

en oja ik ben een ramp met typen
helmaal als ik moe ben of net wakker

Doe ons een plezier en typ zo min mogelijk op die tijden dan, gebruik tenminste een hoofdletter aan het begin van een zin en een punt op het eind, dat heeft toch niet met het typen te maken he.
:mrgreen:

Is goed ton ik hoor het wel .
Nu weer eve over de exstra.
Het bouwen was zo makelijk dat het inderdaat geen verslag waard is .
De bijgeleverde beschrijving is waardeloos maar alles spreekt voor zich
Dus is de exstra alweer zo goed als klaar.

Back